Søgning på: fransk grammatik noter. Resultater: 17641 til 17660 af 22496
-
Michael Strunge Ud af natten
ForumindlægHej, Jeg skal analysere og fortolke I drømmenes bagland og Grøn af Michael Strunge, Ud af natten. Har I nogle gode noter omkring, hvad de handler om? - Og kan I finde noget stilistik i digtene? I drømmenes bagland oploades her som vedhæftet fil. Grøn: En dag da jeg var barn undrede jeg mi... -
Hjælp!
ForumindlægHej. Jeg er i en lille kattepine min computer og taske mm. er blevet ståjet dsv. vil det sige at jeg ikke har nogenform for noter, Problemet er at jeg skal op til matematik prøve i "beregning af sider i ensvinklede trekanter, beregning af sider, vinkler og areal i retvinklede, ligebenede og ... -
Binomialregning opgave...
ForumindlægHej folkens, kunne nogle hjælpe med denne her opgave: En medicinvirksomhed får indsendt partier på 200000 enheder. Fra hvert parti udtages 100 enheder og antal fejlagtige noteres. Hvis antallet af fejlagtige er under eller lig med 2, så accepteres partiet. Hvis det er over, så skal hele partiet... -
Procentregning opgave
ForumindlægHej folkens, kunne nogle hjælpe med denne her opgave: En medicinvirksomhed får indsendt partier på 200000 enheder. Fra hvert parti udtages 100 enheder og antal fejlagtige noteres. Hvis antallet af fejlagtige er under eller lig med 2, så accepteres partiet. Hvis det er over, så skal hele partiet... -
Procenter - pls help!
ForumindlægHej folkens, kunne nogle hjælpe med denne her opgave: En medicinvirksomhed får indsendt partier på 200000 enheder. Fra hvert parti udtages 100 enheder og antal fejlagtige noteres. Hvis antallet af fejlagtige er under eller lig med 2, så accepteres partiet. Hvis det er over, så skal hele partiet... -
Sin og Cos relationerne
ForumindlægHej. Jeg vil gerne høre hvornår det er bedst at bruge cos og hvornår det er bedst at bruge sin, hvis der er mulighed for at bruge dem begge. Der er noget med at man ikke skal bruge en af dem da der findes 2 trekanter eller sådan noget lign. kan bare ikke huske hvordan det lød og hvorfor. Jeg ha... -
Metoder i historie?
ForumindlægHejsa Jeg er i gang med at skrive AT-synopsis i historie og biologi, men er blevet i tvivl om metoderne i historie. Jeg sidder med en tekst fra et ugeskrift for læger om sundhedstilstanden i København i 1855, så det er vel ikke bare kildekritik jeg skal bruge? Jeg skal jo have noget indholdsmæssi... -
Godt forsøg til FSA?
ForumindlægIde til forsøg: Da induktion og transformation hænger meget sammen, kunne man starte med at lave den der simple induktions model (roterende magnet, spoler) .. snubbe den strøm man får ud af det, og så transformere det op/ned.. Altså [strømkilde vha. induktion] -> Transformer [P:200 vinding... -
AT eksamen - Endorfiner kemi A og idræt C
ForumindlægJeg overvejer at skrive om endorfiner i fagene kemi A og idræt C til AT-eksamen 2013 under emnet "Kampen for det gode liv". Jeg er i den forbindelse begyndt at søge materiale og især metodeformer i de to fag. Er der nogle, der har nogle gode forslag/noter om endorfiner / peptider ... -
Intet Af Janne Teller hjælp
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med de her spørgesmål til bogen Intet Højtlæsning af kapitel 1-4. Tag noter i stikord til personer og handling. Opgaver til og med kapitel 7: - Undersøg hvilken stemning det skaber, at eleverne i 7.a på skift kræver genstande af hinanden. Beskriv de følelser, der opst... -
(TP) Vieta Jumping a la grisehønen
ForumindlægDen gode dreng, grisehønen, skrev i sin tid følgende indlæg: https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=528262 Nu har jeg forsøgsvis udformet 2 øvelsesopgaver indenfor emnet. Alle er velkomne til at forsøge at besvare disse - men læg evt. besvarelser som links, for så kan andre gætte m... -
Engelske ordsprog
ForumindlægHej. Jeg har nogle ordsprog her som jeg simpelthen ikke kan finde ud af hvad betyder. Trough blood drawn by lash and blood drawn by sword. While freedom is a gift from God, it must be secured by His people here on earth. We do not believe that in this country, freedom is reserved for the ... -
cellens opbygning.
ForumindlægJeg sidder lige her og bliver lidt forvirret over planteceller. Jeg har en note der siger at planteceller ikke er afgrænset af en cellemembran... Men så har jeg en figur der viser at plantecellen har en cellemenbran der holdes oppe af en fast cellevæg (dyreceller har ingen faste cellevægge, vel?)... -
HJÆLP til billedkunst eksamen
ForumindlægHej allesammen. jeg skal til billedkunst eksamen imorgen og har nogle problerm. det kommer til at foregå sådan at vi kan trække, lyset, betydning, farver, gerngivelses strategier, motiv og symbol. så skal vi kunne vise nogle forskellige metoder fx lyset er blevet brugt på. Det jeg mangler er nogl... -
Kold Krig og Palæstina - HJÆLP - haster :(
ForumindlægHej alle... Jeg er igang med 24 timers eksamen i historie og har trukket den kolde krig med fokus på Koreakrigen. I mine noter kan jeg se, at man kan perspektivere til Palæstinakonflikten, men kan ikke lige komme på noget konkret i Palæstinakonflikten, der er til sammenligning med den kolde krig ... -
Fotosyntese
ForumindlægJeg skal op til eksamen i NV og har valgt at snakke om et forsøg ved navn "fotosyntesens lysintensitet". Her skal jeg både indrage biologi og geografi. Jeg har tænkt på at snakke om fotosyntese, og her kunne jeg eventuelt snakke om solens stråler når de rammer jorden. (albedoeffekten) ... -
Kognition
ForumindlægHej. Skal op til eksamen her snart, og er igang med at skrive noter. Derfor, vil leder jeg efter den "korrekte" difinition af disse to ting her: Kognitiv psykologi / kognition - Kognition er tænkning, perception, hukommelse og sprog. Det er måden, du bruger disse processer, til at ... -
Todeminitionelt placering af partier
ForumindlægHej alle, jeg er igang med at læse op til samfundsfag og ville lige lave en note til de forskellige partiers placering. og jeg læste at et Todeminitionelt placering af partierne ville være det mest præcise, jeg googlede mig lidt rundt. men uden held. Hvis jeg skulle dele partierne i folketinget o... -
Cicero & Xenofon
ForumindlægHej skal op i oldtidskundskab og mangler nogle gode noter til følgende tekster: Cicero: De re publica I, Teksten stammer fra bogen "Ciceros Filosofiske Skrifter" & Uddrag af Xenofon: Lakedaimonernes samfundsindretning fra bogen: Drømme eller mareridt af Johnny Thiedecke Hvis der er ... -
Bedømmelse af essay om ondskab
ForumindlægJeg har som 3.g studerende på HHX skrevet et essay om ondskab, som jeg personligt synes er uretfærdigt bedømt. Derfor undrede jeg mig over, om der muligvis var nogle kvalificerede læsere, som kunne tænke sig at forsøge at bedømme den karaktermæssigt, og eventuelt fortælle, hvad der kunne gøres be...
