Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 17641 til 17660 af 24089
-
Dansk skriftlig fremstilling - åh nej!!!!!!
ForumindlægJeg fandt ud i dag, at jeg havde misforstået det billede der var ved opgave nummer 3 - novellen om hænder. Jeg valgte overskriften "Med livet i hænderne" Jeg så billedet som to hænder der sådan giver hånd som en aftale, og det mener jeg, at man kan se i min novelle, fordi der er en ... -
Ludvig Holberg - Hjælp
ForumindlægHej derude! Håber der er nogle der kan komme med nogle inputs til min DHO opgave - er gået lidt i stå i historiedelen! Hvordan fremstiller Ludvig Holberg samfundet i oplysningstiden? Altså hvordan er hans syn på det? også hvad hans syn på klasseforskellene i den tid? På forhånd tak! -
"Spinder" Cecilie Eken. HJÆLP :-)
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal til afgangseksamen i dansk, og mit fordybelsesområde er identitetsrejse. Jeg har valgt teksten "spinder" af Cecilie Eken, og ville høre om nogle af jer, har arbejdet med den og måske ville give mig lidt hjælp. Tak på forhånd. Mia -
Alfa-helix og beta-sheets
ForumindlægEr der nogen aminosyrer, der er mere tilbøjelige til at indgå i alfa-helix eller beta-sheet strukturer i proteiner? Jeg forestiller mig lidt, at aminosyrerne på en måde skal være fleksible for at indgå i en alfa-helix eller i beta-turns, men jeg ved ikke, om det er rigtig. Eller i så fald, hvilke... -
Aflevering
ForumindlægHej, har brug for hjælp til at få min aflevering rettet igennem for fejl. Er der en som har mulighed? Hilsen Caroline -
Optagelsesprøven :(
ForumindlægNogen der har været til optageselsprøven og som kan fortal at hvordan det er ?? Jeg er virkelig meget bekymret og nervøs, er virkelig bang for hvis det er svært og jeg ikke kan klarer det -
Er det en artikel?
ForumindlægHej jeg skal spøger om det her er en nyhedsartikel eller en baggrundsartikel? -
Valgfag - psykologi vs erhvervsøkonomi
ForumindlægNu hvor vi snart skal vælge valgfag er jeg kommet i tvivl om, jeg skal vælge psykologi eller erhvervsøkonomi. Hvad synes I? -
Eksamen på mandag
ForumindlægHej alle sammen, Jeg skal til eksamen på Tirsdag, Så håber i kan hjælpe mig her, kender i nogle gode måder at forberede sig til Dansk mundtlig Eksamen, fx. nogle opgaver på nettet? :) Håber i kan hjælpe -
Nogle som har haft fjernundervisning?
ForumindlægHej folkens.. Er her nogle som har haft fjernundervisning/flexfag før, i så fald hvilke fag og niveauer? -
Udviklingen af en partikulær løsning
ForumindlægJeg har fundet frem til en differentialligning ved hjælp af struktursætningen og har fået følgende til at være den fuldstændige løsning: c[1]*exp(t)*cos(2*t)+c[2]*exp(t)*sin(2*t)-(2/3)*exp(t)*sin(t)+(1/5)*exp(2*t)*cos(t)+(1/10)*exp(2*t)*sin(t)+10*t+4 (Med Maple formatering) Nu er jeg interesseret... -
hvor meget skal man kunne af videnskabsteori?
ForumindlægHej! I AT skal man jo også bruge videnskabsteori, men jeg er i tvivl om hvor meget af faget man forventes at have kendskab til. Er det kun de teorier og metoder man bruger eller skal man også være bekendt med teorier og metoder som ville være åbenlyse at bruge, men som man ikke har haft om, m... -
Vigtigt - forklaring impressionisme og ekspressionisme?
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig klar og tydeligt hvad henholdsvis impressionisme og ekspressionisme er så det er til at forstå? Bliver en smule forvirret af at læse om det på nettet, synes ikke jeg kan finde et sted hvor det står klar og tydeligt, men derimod kun antydninger af hvad det er. P... -
AT EKSAMEN MIN SYNOPSIS DÅRLIG!? HJÆLP!!!!
ForumindlægJeg skal (uheldigvis) op i AT her om en uges tid, dog grundet dette års AT-emne er jeg lidt på spanden, for ikke at sige meget.. Jeg har skrevet om Reformisme - Socialdemokratiets opstående i DK, hvor mit "videnskabelige" gennembrud er Gimleprogrammet, Socialdemokratiets første partipro... -
Dansk A pensum
ForumindlægHej, skal til mundltig dansk eksamen om nogle uger, men vil lige høre hvorfor vi har fået pensumlisten? Vi skal jo kun trække en tekst og så snakke ud fra den? Tak -
Metode i biologi? AT - fedme
ForumindlægJeg skal op i AT midt i næste uge. Jeg skriver om fedme i engelsk A og biologi B og overemnet er "Kampen for det gode liv". I biologi har jeg blot redegjort for fedme ud fra bøger, artikler osv. Er kommet ind på fx BMI, fedtprocent, genetik, følgesygdomme osv. Har altså ikke udført ... -
Skriftlig Engelsk A Eksamen - Hjælp til at rette stil :)
ForumindlægHej, jeg var til engelsk A eksamen igår, og så tænkte jeg om der er nogen der vil kigge mit essay igennem eventuelt gætte på en karakter? :) Assignment (A) The decadence of a human being is not a beautiful sight to see, especially if it is one of your own loved ones. The question usually asked i... -
Hjælp til Freud i AT
ForumindlægHej. Jeg skal op i AT om Freuds psykoanalyse. Hvordan kan man sige, at Frued og psykoanalysen var et videnskabeligt gennembrug eller en teknologisk landvinding? Jeg forstår iøvrigt ikke helt ordet 'landvinding' :-/ -
hjæælp - til religionseksamen ;/
ForumindlægHej alle kloge mennesker! håber der er nogen af jer, som lige har få minutter til at give mig nogle tips til religionseksamen. Tænkte på om der var nogen der havde styr på hvilke begreber, som ville være gode at kende og få styr på inden man gik op? Mhv -
Vekselspænding
ForumindlægHej. Er der nogen der kan fortælle mig hvad vekselspænding er ? En definiton. Og hvilke forsøg man kan lave med vekselspænding? Kan man gå ind i andre emner?? evt nogle opgaver/link På forhånd tak.
