Søgning på: matematik fp10 december 2020. Resultater: 17701 til 17720 af 33233
-
SRP
ForumindlægHej derude! Er der nogen der kende nogen til at hjælpe i faget matematik på A-niveau. Det handler om SRP. Har bare nogle konkrete spørgsmål angående faget! -
pytagoras
ForumindlægHejsa (: Jeg ska op i mundtlig matematik på onsdag. Nogle der har nogle gode bemærkninger man kan sige til sencor omkring pytagoras. så man kommer til at lyde lidt klogere... (: -
Potensfunktion & eksponentialfunktion
ForumindlægHej. Er der en der kan gøre rede for potensfunktionen og eksponentialfunktionen? Jeg skal op i matematik på mandag. jeg har meget svært ved at forstå ting, så meget gerne en grundig forklaring :) Taak Lasse -
Bestem sin(v)
ForumindlægHejsan!Sidder med en irriterende opgave1.111 i eksamensopgaver i matematik!"vinklen v er fastlagt ved figuren http://www.freewebs.com/hjaelptilmatematik/cirkel.JPGBestem sin(v) "Hvordan gør man det? -
Sinusralation
ForumindlægHej Jeg skal til årsprøve i mundtlig Matematik imogen, og sidder og øver sinusrelationen. Jeg kan huske at der var et problem med sinusrelationen, er der nogen der kan forklare hvad det er. -
isolering af x
ForumindlægJeg har siddet og rodet med nogen forskellige matematik opgaver her i løbet af dagen, men en special opgave kan jeg sgu ikke komme igennem.. - 8/3x = 1/4 På forhånd tak. Rasmus -
HHX Januar 2005
ForumindlægHey...Ville lige høre om der er nogle herinde der har lavet en matematik afl. på B niveau på handelsskolen fra Januar 2005..Har lige et par spørgsmål som jeg søger svar på...På forhånd tak! -
Pris med moms ??
ForumindlægHej :) Jeg skal lave en matematik aflevering, og kan ikke rigtig finde ud af det... Spørgsmål: Pris I alt : 638.40kr Momsen er 25% Hvad er den nye pris med moms? Hvordan finder jeg ud af det?? På forhånd Tak -
problemregning
ForumindlægHej, alle, jeg håber virkeligt at i kan hjælpe mig lidt. Jeg mangler så meget en matematik opgave, FSA fra 1997 maj-juni. Den 1. opgave hedder får. -
Andengradsligning, betydning af parametrene?
ForumindlægHej! Sidder her med en opgave til mundtlig årsprøve i matematik... Et af spørgsmålene er, at beskrive og bevise betydningen af hhv. a, b, c og d, og jeg er lidt lost. Hjælp? -
Potensfunktion & eksponentialfunktion
ForumindlægHej ppl. Er der en der kan gøre rede for potensfunktionen og eksponentialfunktionen? Jeg skal op i matematik på mandag. jeg har meget svært ved at forstå ting, så meget gerne en grundig forklaring :) Taak -
Definitionsmængde
ForumindlægHar fået dette spg i matematik. Kan nogen hjælpe mig frem ad, til at få løst den Bestem definitionsmængden for funktionen f (x) = √(-3x+6) -
Differentiering af sammensat funktion
ForumindlægSkal til matematik eksamen på fredag . væs sød at kigge på det vedhæftede dokument og hjælp mig med at komme fra den første ligning videre til den anden i det der er markeret i den røde firkant :) Pa forhånd tak -
Differentialkvotienten
ForumindlægGør rede for begrebet differentialkvotient. - Hvordan vill i gøre hvis i skulle til mundtlig matematik? jeg har ingen ide om hvad jeg skal sige. Kan i hjælpe mig med et udkast? -
Aflevering
ForumindlægHej folkensEr der et geni der har lidt tid til at hjælpe mig med nogle matematik opgaver, f.eks. i morgen?Jeg går i 1.g - Mat A. Skriv hvis du vil hjælpe (: Kunne være lækkert.Mvh. Simone -
Gini-koefficient som et integral (opgave)
ForumindlægHej jeg sidder lige nu med SRP og der er simpelthen noget matematik som jeg ikke kan finde ud af. Det handler egentlig om gini-koefficienten. Jeg har udregnet den som et integral men så var der en opgave sidst i mit hæfte. -
Problermer med priser!
ForumindlægHej alle, jeg har et lille problem jeg er igang med at lave mit eksamensprojekt til matematik, men jeg kan ikke finde den gennemsnitlige pris pr kubikmeter vand! er der nogen der kan hjælpe mig? -
Pøj pøj!
ForumindlægHeyJeg ville bare lige ønske alle pøj pøj med eksamener. Jeg er selv færdig med de skriftlige, men ved matematikerne skal op i mat i morgen! Held og lykke allesammen, og self også med de mundtlige når den tid kommer;)Hygge -
Optagelsesprøve På KG?
Forumindlæg`Nogen der har været til en optagelsesprøve på KG altså Københavns åbne eller Gefion gymnasium? Hvad var det man skulle gøre under faget; Dansk, Engelsk, og Matematik? Nogen der kan forklarer please`? -
pointsystem
Forumindlæghej.. er der nogle derude der kender pointsystemet for skriftlig matematik 3-årigt A+ niveau(gymnasiet)... altså hvor mange point det kræver at få 03,5,6,7,8.. osv..
