Søgning på: engelske socialister holger drachmann analyse. Resultater: 17721 til 17740 af 45450
-
Hvad siger I til min danske årsprøve?
ForumindlægNu har jeg så været til skriftlige årsprøve i dansk idag, og syntes selv det gik meget godt, men vil gerne lige høre hvad I andre mener... Jeg skrev en analyse og fortolkning af novellen Villy, skrevet af Charlotte Weitzes. I kan se min opgave her: Venlig Hilsen Bjarke -
Sofus er læge og mor er syg
ForumindlægHej håber der er en der kan hjælpe. Jeg skal lave en analyse og fortolkning af " Sofus er læge og mor er syg" i dansk, men er virkelig lost. Nogle der kan hjælpe lidt? Hvad er selve pointen osv, hvad kan man perspektivere til? -
Samfundsfaglige begreber?
ForumindlægHey allesammen! Jeg sidder og skal analysere USA og USSR's ageren under den kolde krig. Dertil skal der naturligvis inddrages en række begreber. Foreløbig har jeg kun realisme vs. idealisme. Nogle der kan tilføjet noget? På forhånd tak ! :) -
Hvordan i dansk?
ForumindlægNu sidder jeg og skriver AT i fysik + dansk. I dansk har jeg nævnt nogle film og en novelle, som jeg vil arbejde videre med. Men skal jeg i synopsisen analysere novellen, eller hvordan skal jeg gribe det an? -
"The Web" by Anna Lee Walters
ForumindlægHej. Jeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp til analyse af novellen "The Web" af Anna Lee Walters. Hvis der er nogen der har læst den, og som kan komme med nogle ideer til temaet, vil jeg blive glad. På forhånd tak. -
Bare læs den igennem?
ForumindlægHej Jeg har lige skrevet en analyse af Lønningsdag af Martin Andersen Nexø, og det gik lidt stærkt. Så vil bare lige se om her ikke er en, der lige hurtigt vil læse den igennem, og se om der er fejl. Jeg ved at der er komma fejl, men det behøver man ikke at kommentere på eller noget... ... -
Kvalitativ metode -samf.
ForumindlægHej..:) Jeg skal til AT eksamen imorgen i samf og hist, og så kommer jeg lige pludselig til at tænke over, om tekstlæsning, altså analyse af artikler mm. er en del af den samfundsfaglige kvalitative metode..?? Eller gælder det kun undersøgelser som interviews osv? Håber på svar..:) -
"Nådsensbrød" af Henrik Pontoppidan
ForumindlægJeg har lige læst "Nådsensbrød" af Henrik Pontoppidan igennem flere gange. Og jeg fatter intet af den. Nogle der kan hjælpe mig, og forklare hvad det egentlig går ud på og hvordan man i korte træk kan analysere den? På forhånd tak -
hjælpe mig!
ForumindlægHej, jeg har lige fået Klaus Rifbjergs digt "under vejr med mig selv?" Og vi skal så skrive et analyse og et oplæg til et Hf-hold om sproglig kreativitet. Og det er første gang for mig, så hvordan kan man starte en god indledning? - Nogle gode råd? Hjælp, tak :D -
Billedplan/realplan i H. C. Andersens "Klokken"
ForumindlægHej! Jeg sidder og er igang med en analyse af "Klokken" af H C Andersen. Jeg er igang med at skulle finde ud af, hvad eventyret betyder på billedplan og realplan? - og her er jeg simpelthen gået kold :) Nogen der kan hjælpe? På forhånd tak -
H.C Andersen "det er liv at rejse"
ForumindlægHej, ville lige spørg om hjælp til H.C andersens digt " det er liv at rejse" jeg skal redegør for digtet men forstår det ikke helt. Jeg har derfor brug for hjælp til forståelsen af digtet :) og hvis i eventuel har en analyse af det liggende så må i meget gerne sende det :) -
SSO
ForumindlægHey, ville egentlig bare høre en enkelt ting..Når jeg i min opgavetitel bliver bedt om en analyse af årsager/forklaringer på den manglende integration (ja, det handler min opgave altså om..), så skal jeg vel trække nogle allerede formulerede årsagsforklaringer frem og diskutere dem..? -
Religionskritik
ForumindlægHej Alle sammen. Vi er et par stykker som snart skal op til eksamen i religion, og vi er i tvivl om hvordan man skal gribe en religionskritisk tekst an. Findes der en bestemt "analysemodel" med hensyn til det? Eller skal bare benytte det normal "karakteriser, analyser og perspektiv... -
Tove Ditlevsen "De evige tre"
ForumindlægJeg har en digt analyse som jeg aflevere i morgen. Har været syg og ikke har teksten. Jeg beder om hjælp og spørge om nogen har lavet den. Det vil være en gode ide hvis nogen sætter den ind. Mvh. Tuperna Nielsen -
Eksamen. Fra et emne til et andet.
ForumindlægHej :) Jeg sidder her og forberede mig til eksamen og kunne godt bruge lidt hjælp til nogle dispositioner. Jeg skal have lavet en overgang fra en kvalitativ analyse til et solcellekraftværk, en overgang fra spændingsrækken til et solcellekraftværk og en overgang fra syre og baser, f... -
Herman Bang - ved vejen!
ForumindlægHej alle! Står og skal lave en bog analyse af ved vejen af herman bang. i opgaven skal jeg definere hvad temaet er i bogen. jeg er ærlig talt lidt blank så kunne godt bruge noget hjælp :-). nogen der vil komme med deres bud på et tema?. - og gerne begrund hvorfor! -
Sætningsanalyse af en enkel sætning
ForumindlægEr der en der kan hjælpe med at analysere sætningen nedenunder? I stedet for at ære den hellige forpligtelse, har Amerika givet det sorte folk en dårlig kontrol; en kontrol som er kommet tilbage mærket "utilstrækkelige midler". -
kulturforskelle mellem Mexico og USA
Forumindlæghey venner:-) Jeg skal lave en synopsis over kulturforkelle mellem Mexico og USA. Jeg har lavet en problemformulering der lyder følgende: Redegørelse Jeg vil redegøre for kulturforskelle mellem Mexico og USA på baggrund af de to kendte kulturteoretikere Geert Hofstede og Edward T. Hall. ... -
Lord of the Flies
ForumindlægJeg er igang med studieretningsprojekt om Lord of the Flies i engelsk og samfundsfag. Min problemformulering lyder: "Der ønskes en analyse og fortolkning af William Goldings roman “Lord if the Flies”, med særligt henblik på en karakteristik af personerne og de grupper, der dannes på øen. Den... -
Hjælp til indledning:)
ForumindlægHey:P Har lidt problemer med indledningen.. er dette her ok? ville være rart lige at få en andens ening:P Jeg vil i denne opgave beskæftige mig med bogen The kite runner fordi jeg har fået mange anbefalet af bogen. Jeg skriver i engelsk og historie da jeg er overbevist om at sammenspillet mell...
