Søgning på: srp engelsk og historie. Resultater: 17721 til 17740 af 43092
-
Er det lovligt?
ForumindlægHej jeg er igang med 2.år HF, og ville spørge om, man stadig har en fuld HF, hvis man ikke tager en fagpakke. Jeg har senere på året valgt den forkerte fagpakke, som ikke kan bidrage til, hvad jeg vil vælge efterfølgende. Altså jeg går på gymnasiet, og vil kun op i de obligatoriske fag, som er ... -
Fuld HF?
ForumindlægHej, Jeg er blevet i tvivl om, jeg har en fuld HF. Jeg har taget alle mine fag på enkeltfag, og har en drøm om at starte på medicinstudiet. Fagene, jeg har taget, er som følger: DANSK A MATEMATIK A HISTORIE B ENGELSK B FYSIK B KEMI B GEOGRAFI C BIOLOGI B SAMFUNDSFAG C PSYKOLOGI C ... -
Emner til EP
ForumindlægHej. Jeg står og skal skrive EP her i foråret og skal allerede vælge fag onsdag d. 15/1 Jeg tror jeg vælger Dansk & Historie (Har ellers kun engelsk B og kemi C at vælge imellem, grundet enkelfags studie) Har i nogle forslag til emner? Jeg er generelt ikke historisk intresseret, men synes ... -
AT LUFTBALLON
ForumindlægHej folkens jeg har valgt at skrive om luftballon/luftskibe i fagene fysik og historie. Vil lige hører om der er noget der har nogle guldkorn? Og om nogen har en ide til hvad jeg skal hive fat på historiemæssigt? Mit fysik regner jeg med skal indeholde noget lignende: tyngdekraft, opdriftskra... -
høj karakter?
ForumindlægHej. Jeg skal op i historie d. 19 og det er min sidste eksamen. Jeg har nok over 400 ns, som skal læses og jeg stræber efter et 10-tal. Mit spgm lyder:Hvordan foregår eksamen HELT PRÆCIST? Og hvordan kan man bedst forberede sig derhjemme? Synes nemlig der er mange ting og det er især det med kild... -
SSO Længde?
ForumindlægVil lige høre omkring SSO, jeg skriver i historie. Er 11sider selvskreven tekst for kort? -3 til redegørelse -3 til analyse -3 til diskussion 1 til indledning og 1 til konklusion?? Jeg føler at jeg har besvaret problemstillingen.... Men kan jeg komme ud for at jeg får at vide i bedømmelsen at d... -
SSO tysklands udenrigspolitik 1930 og optakt til anden verdenskrig
ForumindlægHej Jeg har sammen med min vejleder fundet frem til mit emne som er Tysklands udenrigspolitik i 1930'erne og deres optakt til anden verdens krig. Er der nogen her inde som kan komme med gode råd til min problemformulering eller bøger og sider hvor der stor fakta omkring mit emne. Jeg skriv... -
Mircea Eliade(1907-1986)
ForumindlægJeg er ved at læse omkring religionshistorikkeren Mircea Eliade, og hans teorier : Religion udtrykker sande forestillinger om det hellige. Vil gerne hører om der er nogle der kan hjælpe mig til at forstå denne sætning; Det hellige er et element i bevidstheden struktur og ikke et stadium i de... -
Komma før ledsætning?
ForumindlægJeg ved, at der skal komma efter en ledsætning, hvis der er subjekt og verballed i ledsætningen. Ex: Hvis han er hjemme, kan du godt hente den. På samme måde som hvis ledsætningen kom til sidst. Ex: Du kan godt hente den, hvis han er hjemme. Men skal der komma efter en ledsætning, hvis der... -
Kan det betale sig anklage over årskarakter
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har virkeligt brug for hjælp!!! Jeg går på STX på andet 2. Jeg skal afslutte engelsk i år. I starten af året gav min engelsk lære mig 10 i mundligt og 7 i skriftlig engelsk. For den foregående periode synes jeg ellers ikke at jeg havde ydet en speciel stor indsats men fik ... -
Spørgsmål til filmen Pride and Prejudice
ForumindlægHej,Jeg har nogle spørgsmål, jeg ikke lige kan besvare, håber i gider at hjælpe mig. Spørgsmålene drejer sig om filmen Pride and Prejudice:1) Har filmen et budskab?2) Er den i modsætning til et tidligere historiesyn?3) Er det en skildring af historiens indflydelse på enkeltmenneskers liv?4) Er de... -
TDC's optimale målgruppe
ForumindlægHejsa! Jeg skal skrive SRP om TDC i dansk og afsætning, hvor jeg har et punkt på min problemformulering der lyder således: "Analysér TDC's optimale målgruppe og vurdér TDC's fremtidige promotion" Hvilke modeller ville være relevante at hive med her ??? Jeg er virkelig meg... -
Er der nogen som kan hjælpe mig??
ForumindlægKære brugere Jeg skal skrive SRP-opgave i fagene fysik og matematik og har valgt fysik som hovedfag og matematik som sekudær fag ,begge fag er på A- niveau. Jeg skal beskæftige mig med svigninger i fysik og differentialligninger i matematik og ved ikke rigtigt hvad jeg skal stille op :(... er d... -
Hjælp til emnevalg
ForumindlægHej, jeg står med det problem at jeg ikke kan komme på nogle emner at skrive om i min SRP ogpgave. Jeg har valgt idehistorie B, og Teknologi A. Har tænkt over at skrive om computere, men ved ikke hvordan jeg skal få flettet de to fag sammen om det emne. Kom meget gerne med forslag, og på forhå... -
Flerdimensionale Integraler
ForumindlægHey... Jeg skal skrive SSO i matematik, og har valgt emnet "Flerdimensionale integraler" - Altså integration i rummet (3 variable). Jeg står bare med det problem, at jeg ikke kan finde ordentligt materiale om dette. Enden er det på "lidt" for højt niveau, til at jeg kan genn... -
:((( hjælp
Forumindlæghej jeg skal digte vidre på historien og ved ikke hva jeg skal skrive mere ? hælp rayn was born on a farm and all of his life, he was raised as a farmer. He used his spare time to train with weapons. But one day Azer, the evil dragon, attacked the farm and blew fire over the farm, where Grayn... -
Hvor mange sprog taler du?
ForumindlægSpøger af nysgerrighed -
00 i stil
Forumindlæghej Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre fremover... :( 00 i engelsk stil er et skidt resultat... jeg vil gerne lære sprogetordentligt og prøver på at gøre det bedste jeg kan men det går ikke.. Enten bliver indholdet skidt ellers bliver det usammenhængende... :S Hvad skal jeg gøre ??? Skal gør virkeli... -
case om ondskab
ForumindlægHej folkens Er der nogen af jer der kan hjælpe mig med at finde en case om menneskets onde handlinger, eller bare ondskab? Jeg skal bruge det til min SRO, som omhandler Hitlers evne til at kunne manipulere med mennesker og får dem til at udfører onde handlinger. Det skal dog siges at case... -
Kinas Kulturrevolution - HJÆLP!
ForumindlægHej allesammen! Jeg er netop gået igang med min SRP opgave og er meget i tvivl om hvordan jeg skal gribe opgaven an, så jeg vil høre om der er nogen som har et par idéer. Mit problem er at jeg skal skrive i historie og samfundsfag, men jeg har svært ved at finde noget relevant teori jeg kan brug...
