Søgning på: matematik 1g. Resultater: 17741 til 17760 af 32350
-
Indenfor cirklens periferi
ForumindlægJeg er havnet i en uløselig stridvedr. det ellers simple geometriske fænomen: CIRKLENStriden går på hvad der menes med sætningen"..... halvvejs indenfor Storcirklens Periferi." Jeg mener at betegnelsen "indenfor cirklens periferi" vil kræve at et tænkt objekt skalvære i berøri... -
03, så skete det :(
ForumindlægHej, har været oppe i fysik årsprøve i dag og fik 03 og nu er jeg bare helt ude af den. Jeg kunne slet ik finde ud af det og følte mig så dum derinde, jeg har aldrig oplevet noget ligende. Jeg kom op i ohms 2.lov og skulle eftervise den.Jeg får normalt 7-8 i karakterbladet. Er der andre der også ... -
Idiotformel!!
ForumindlægHeeeeeeeeJ...Nogen der kan hjælpe lidt? Jeg kan for det første ikk huske hvordan idiot-formlen lyder, og jeg kan sQ heller ikk huske hvad det r man bruger den til :| Nogen der kan hjælpe? -
håber der nogen der kan hjælpe mig
Forumindlæger der nogen der orienterer sig i korte træk om, hvad der skal til/hvilken uddannelse - retning man skal vælge for at blive ejendomsmægler?er nemlig lidt i tvivl? jeg har lige afsluttet sproglig gym. og har tænkt på et årig hhx til næste år (efter ferien). er der nogen der ved hvad det mest fornu... -
Forbrændingsreaktion
ForumindlægHej,Har problemer med følgende opgave:Der afbrændes 24,5g butangas. Forbrændingsprodukter CO2 og H20:2C4H10 (g) + 13O2 (g) = 8CO2 (g) + 10H2O (g)Beregn det mindste volumen tør luft, som forbrædingsprodukterne skal fordeles over ved 25C, for at undgå, at H20(g) fortættes til H2O(l)Jeg skal vel tag... -
Opg. 5.050
ForumindlægeR der nogle der har lavet den opgave som vil hjælpe? -
Benzindunk og ild - eksplotionsfaren?
ForumindlægDette er nok et spørgsmål lidt ud over de sædvanlige, men her kommer det.. Her for et par dage siden afholdte vi på min skole et festudvalgs show, hvor kandidater til pladserne i festudvalget på skolen, skulle vise hvilke tricks de kunne.. Der var så et par stykker, der havde fundet på at overhæl... -
Hjælp til areal beregning
ForumindlægJeg har den her opgave som jeg har kigget rigtig længe på.. men kan simpelthen ikke finde frem til hvad jeg skal gøre. Opgaven er en vedhæftet fil -
Lingninger
Forumindlæg. -
Rettelse af dansk stil
ForumindlægHej...Er der nogen der skulle have lyst til at rette min danske stil? Den er IKKE spækket med fejl men ville gerne have et par ekstra øjne til at tjekke den igennem. skriv jeres mail adresse her el. mail mig på [email protected] -
Bevis
ForumindlægEr der en der kan hjælpe mig med at se et bevis igennem efter fejl? Jeg ved ikke hvorfor, men den bliver ved med at sige fejl, når jeg prøver at vedhæfte dokumentet... -
Prøve, hvad skal jeg øve på?
ForumindlægSkal have en prøve, som jeg handler om differential regning eller hvad vi har lært i år.Men hører asymptoter, grænseværdi og kontinuitet ind under det?For hvis, hvordan bruges de? Har en formelsamling, men ved ikke hvad jeg kan bruge kontinuert formlen og grænseværdier til?Det enste jeg har forb... -
AT - Rejser: Grafteori?
ForumindlægHej. Jeg sidder også med AT-eksamen, men synes ikke emnet "Rejser" er særlig åbent for naturvidenskab. Jeg vil allerhelst skrive noget i Mat (A) og emne som f.eks. grafteori (evt. Travelling salesman problem, wikipedia), men jeg kan ikke se, hvordan det skal kunne kombineres med et ande... -
lates og rotere et tegn
ForumindlægKan man i lates rotere et enkelt tegn???Det er fordi jeg ikke kan finde et tegn vi bruger til Y uafhængig med X tegnet er to lodrette streger med en vandret for neden.Kan kun fínde tegnet hvór det er to streger vandret og en lodret -
Hvad er forskellen?
ForumindlægHej. Jeg har spekuleret og researched meget på nettet om hvad HHX HTX STX Osv.. hvad alt det er. Kan virkelig ikke finde noget info.. Jeg kunne godt tænke mig en IT Videregående uddanelse efter Folkeskolen. Hvad hedder sådan noget? -
Statistik
ForumindlægGodaften. Jeg sidder med et eksamensspørgsmål, som jeg er i tvivl om, hvad jeg skal svare til. Det omhandler statistik. Sprøgsmålet lyder: Gør rede for statistisk beskrivelse af et grupperet observationssæt. -
vektorregning
ForumindlægForklar hvordan man bestemmer en vektor AB, når 2 punkter o et koordinatsystem er kendt, tag udgangs punkt i : A= (0, 5) B= ( 4, 10) -
Produktreglen
ForumindlægLige et hurtigt spørgsmål. I nogle youtube videoer (og også i i nogle restudy videoer), er produktreglen bevist på b niveau - men den er ik med i det materiale som jeg har på b niveau. Er produktreglens bevis blevet fjernet fra b niveau, eller har det altid været a niveau at skulle bevise den ? ... -
Fontændring
ForumindlægHej Jeg har brug for at lave fonten om til Times New Roman str. 12. Hvordan er det liige, at man gør det? På forhånd tak. Mvh. -
Forklaring af Taylorpolynomie
ForumindlægHey.. Jeg har fået en opgave om at forklare, hvad et Taylorpolynomie er. Der er så en masse jeg ikke forstår.. Altså, jeg har forstået det sådan: Det er en forskrift for en graf, som kan approximeres til en polynomie. Men hvordan kommer man frem til det? Er det meget kompliceret? Fra BlackAngel90
