Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 17761 til 17780 af 47925
-
Gymasium skift
ForumindlægHej Ligenu går jeg på en htx gymnasium, men gerne vil skifte til en stx, er det muligt, eller er det for sent nu? Nogle der ved noget om dette? -
studieskift
Forumindlægjeg går på htx og vil gerne skifte ved dog ikke til hvad, pga. min lærer. hvordan gør man og hvad skal jeg starte på -
hjææææælp
Forumindlæger lige startede i htx og har brug for hjælp 2x + 3y = 4 5x - 7y = 9 hvordan løser man denne ligning ved hjælp af substitionsmetoden (indsættelsesmetoden) -
Lyd og stående bølger
ForumindlægJeg skal til eksamen i Fysik C torsdag 18.6. 14.20. Jeg har trukket emnet Lyd med følgende stikord: Stående bølger i et rør. Bølgelængde, frekvens og hastighed for lydbølger. Resonans, stående bølger, svingningsbug, knudepunkt, åbent rør, halvåbent rør. Jeg er ret nervøs for det ukendte bilag. ... -
Lidt fysikhjælp ønskes :)
ForumindlægHejsa, jeg er virkelig lost i dette fysik: KUN første opgave om slusen: us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/vejlopg-nyordning/fy/STX072-FYA%20V_vejl2.pdf KUN anden opgave om tryk i vandrør us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/vejlopg-nyordning/fy/STX071-FYA%20V_vejl1.pdf Jeg ved det ikke er særlig læ... -
Atomer, radioaktivitet og kerneenergi
ForumindlægHej! Disse tre emner indgår i mine trækmuligeder til eksamen (folkeskolen, 9.). Min lærer mener vi skal lave dispositioner til dem alle (altså at vi har mulighed for at trække blot ét af dem) men jeg kan ikke finde mange forsøg til dem. (Til dem som ikke lige har styr på fysik/kemi FSA'en... -
Wolf-rayet stjernen
ForumindlægHej jeg skal til terminsprøve imorgen i fysik og prøver at arbejde mig igennem nogen eksamens sæt.. Men allerede i den første opgave er jeg i tvivl hvad jeg skal.. Kan nogen hjælpe? http://uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/... -
Varmelegeme til akvarium
ForumindlægHej jeg skal til terminsprøve imorgen i fysik og prøver at arbejde mig igennem nogen eksamens sæt.. Men er i tvivl med opgave 2. http://uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/12081... -
Segway
ForumindlægHej jeg skal til terminsprøve imorgen i fysik og prøver at arbejde mig igennem nogen eksamens sæt.. Men den tredje opgave er jeg lidt i tvivl om hvordan jeg overghovedet skal gribe den an??? De andre havde jeg lavet regninger på men den her.. http://uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale... -
Induktion & vekselstrøm (;
ForumindlægHej super kloge mennesker (; Jeg har (som så mange andre i min klasse) valgt at lave en masse andre ting i fysik end at følge med (; Det resultere i at jeg har eksame på torsdag og jeg ved intet om iduktion & vekselstrøm.. :( Jeg har bøger og andre ting, men jeg forstår ikke det store af det... -
Cu+ SO4-- ???
ForumindlægHej Jeg sidder her og er blevet lidt forvirret, dagen inden min fysik/kemi eksamen. Da jeg sad og gennemgik opgaver faldt jeg over Saltens ioner. Opgaven giver et eksempel på at SO4-- kan sidde sammen med Mg++(Naturligvis), men også Cu+! Og der er det at jeg ikke forstår. Hvordan kan Cu+ sidde sa... -
Enrgi og bevægelse(energiformer m fokus på bevægelse)
ForumindlægEr der en der ud kan hjælpe mig med dette emne? skal op til fysik eksamen imorgen og sidder fast med emnet kan ikke komme videre ha læst og læst og gået i baglås :( eller nogen som der har haft det samme emne i eksamen og kan give mig nogle gode tips og råd ??? ved at det er noget med mekanisk ... -
Privatlærer i Aarhus søges til fysikeksamen
ForumindlægHejsa! Jeg står i den situation at jeg har trukket fysik til eksamen her i uge 24. Jeg leder derfor efter en, som kan hjælpe med at forberede mine præsentationer på mine eksamens spørgsmål. Jeg tænker 2 gange af et par timer. Mine spørgsmål omhandler energi, kosmologi, verdensbilledet, astronomi... -
Ioner i kalk
ForumindlægHej, Jeg skal til mundtlig fysik eksamen på mandag (d. 20/6). Jeg er igang med at lave dispositioner, og er ved emnet "kunstgødning". Jeg har et forsøg, som jeg godt kunne tænke mig at lave til eksamen. Men jeg der er én ting jeg ikke er sikker på. Der står, at jeg skal hælde en opløs... -
Gennemsnit i gymnaiset
ForumindlægHej. Jeg går i 2.g. Mine årskaraktere er ikke ligefrem suveræne, jeg ligger på 4 og 7. I min fysik eksamen, som er den eneste eksamen jeg har været til indtilvidere, hvor jeg fik 10. Jeg er nærvøs for at mit endelige snit ikke er godt nok, til jeg kan læse historie på universitet eller journalis... -
Spørgsmål omkring gennemsnitsberegning!
ForumindlægJeg har et spørgsmål som jeg håber i kan svare på: Hvis man er på 3.år i hhx og ens gennemsnit ender med at ligge på omkring f.eks 1,963 (eller lignende). Må man så stadig gange med 1.03? (hvis man har 5 A Fag) Og tæller det som bestået ved afslutningen af uddannelsen? (er ikke i sådan en slags s... -
Gymnasie Elever?
ForumindlægHej gymnasie elever .. (: Jeg vil bare spørge om, fx hvis jeg gern vil have matematik på C niveau, kan jeg få det i alle tre år? &' hvordan vil det være, altså er det næsten som folkeskole, er det sværer? Og er HHX nemmere end STX? -
Råd om emnevalg til SRP (Har valgt nogle emner)
ForumindlægHej jeg har tænkt mig, at skrive i fysik og Kemi. Derfor har jeg nogle emnevalg som jeg har tænkt på, men er usikker hvad der vil være bedst at skrive om. Valgene er: Vindmøller, metornedslag og luftmodstand. Hvad vil være godt at skrive om? Hvilken af de 3 emner kan man få en god problemstil... -
SSO idéer
ForumindlægJeg har efterhånden besluttet mig for at skrive SSO i fysik, efter et større dilemma mellem historie og fysik.Af emner har jeg tænkt på:Verdensbilleder - (Hvordan man betragtede solsystemet, med basis i solen og jorden hhv. som centrum) Det som trækker mest indtil videre.Vakuum - Læste om vakuum ... -
Studieretningshjælp!!: Mat A fys B el. Bio A kem B?
ForumindlægJeg står i den meget uheldige situation, at geovidenskabslinjen ikke blev oprettet. Dette vil sige at jeg nu står mellem 2 valg: Mat A Fys B Kem B eller Bio A Kem B (for derefter at opgradere til Mat A og Fys B) Jeg er bange for at Fys B ikke er min interesse, og jeg aner ikke hvad mit andet A-f...
