Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 17761 til 17780 af 158493
-
forskrift ?
ForumindlægJensen har netop fået udskiftet sine gamle stuevinduer med nye trelags termoruder. Det har kostet Jensen 40.000 kr. som han har lånt i sin bank. Lånet skal tilbagebetales over 3 år med månedlige ydelser og renten er 9% p.a. Hvor meget skal Jensen betale om måneden på dette lån? nogen der ... -
Reaktionskinetik og acetylsalicylsyre?
ForumindlægHej kære brugere Jeg er en studerende på HTX som skal til at skrive mit studiretningsprojekt, og jeg kunne godt tænke mig at foretage noget undersøgelse af reaktionshastigheden for hydroliseringen af acetylsalicylsyre (eller dets lignende) under forskellige temperaturpåvirkninger. Jeg har ikke... -
hf med overbygning og stx forskel
ForumindlægHej, jeg gik for nyligt ud af htx efter halvandet år så jeg kunne starte på en hf, da fagene på htx ikke interesserede mig. Jeg havde hørt at jeg kunne tage en hf med overbygning, eller en stx, og begge dele kunne tage mig til universitetet. Jeg er bare ikke sikker på hvad forskellen på de to er... -
Nye reform
ForumindlægHej er der nogen der kan forklarer mig hvordan engelsk i den nye reform foregår... og hvordan matematik foregår i den nye reform... I engelsk må man tage det hele med hjem og øve sig eller -
Jeres computer-blækregninger....
ForumindlægJeg kunne godt tænke mig, at I der laver blækregning på computer, ligger nogle eksempler ud på nettet, så jeg kan se det endelige resultat, ved brug af de forskellige resultater.Herinde anbefaler de fleste LaTex, men før jeg går i gang, ville det være rart at se om det er noget, der kan bruges. -
Gymnasie Elever?
ForumindlægHej gymnasie elever .. (: Jeg vil bare spørge om, fx hvis jeg gern vil have matematik på C niveau, kan jeg få det i alle tre år? &' hvordan vil det være, altså er det næsten som folkeskole, er det sværer? Og er HHX nemmere end STX? -
Medicin bøger engelsk eller dansk
ForumindlægHejsa Jeg er så heldig at være blevet optaget på medicin og jeg begynder her 1. september 2017. Pensumlisten er ude, men i Kursus i basal humanbiologi kan man både få en bog om anatomi og fysiologi på dansk og en på engelsk. Det skulle være den engelsk Hole's Essentials of Human An... -
Hjælp
ForumindlægJeg forstår simpelthen ikke hvordan jeg løser denne opgave, er der nogle der kan forklare mig hvordan jeg gør?:( -
Diff.
ForumindlægHej, er der nogle, som kan hjælpe med denne opgave? -
Toppunkter
ForumindlægHej, er der nogen der kan fortælle mig hvad top punkter er, altså hvad det betyder i forbindelse med andengradspolynomier, og hvordan top punktet kan bestemmes? Hvad fortæller rødderne om parablen? -
Inkommensurable størrelser og Pythagoræernes verdensopfattelse
ForumindlægHej:) Jeg er igang med min SRP- opgave og kan ikke komme igang med mit spørgsmål, da jeg ikke kender noget til det. Mit spørgsmål lyder således: - Gør rede for inkommensurable størrelser og vurder betydningen for pythagoræernes verdensopfattelse. -
Hast
ForumindlægAngiv gerne en meget lang og præcis forklaring, Opgave 1) Angiv den præcise og fuldstændige definition for en differentiabel funktion. Opgave 2) Fortæl om den geometriske betydning af f’(x0) og udled ligningen for tangenten til grafen for en funktion f(x). Fortæl ligeledes om anvendelsen a... -
Fy og Ke eksamen C og B
ForumindlægHej Er der nogen, som kan foreklare mig, hvordan kemi og fysik eksamen på c og b niveau foregår? Er der forskel på disse to eksamener? Jeg har længde overvejet at hæve fysik og kemi til B, men ved stadig ikke hvad der er det rigtige. Der er meget forskel fra C niveau til B? Hvis jeg nu i ... -
enorm stigning på adgangskvotienterne
ForumindlægMange af adgangskvotienterne er steget voldsomt i år. bemærksesværdigt stiger blandt andet HA (Almen) fra CBS fra 7.0 til 7.6 altså med 0.6 pct. Medicin, psykologi, jura m.m. samt de karaktertunge uddannelser (Statskundskab, International Business) lader også til at stige gevaldigt. Hvad er jeres... -
Persona analyse
ForumindlægJeg er igang med afsluttende eksamensprojekt på htx i komm it, og jeg skal lave en Persona til det grønne segment, jeg tænkte på om der var nogle der havde lavet en? Jeg vil virkelig gerne have et eksempel og gå ud fra? --Tak (: -
Hvad kan jeg blive?
ForumindlægHejsa :) Nu har jeg tænkt mig at gå på STX jeg har valgt den naturvidenskabelige retning, og den indeholder: Biologi A, Matematik B (har tænkt mig at sætte den op til A nivea i 2g) og psykologi B. Men ved ikke rigtig hvad jeg kan vælge som uddannelse? Nogen der har nogle forslag? :) eller forslag... -
Latin, vil være advokat / jurist
ForumindlægHvis jeg vil værer advokat / jurist, så er latin et meget godt fag at tage på stx, ikke? Det bliver kun på C niveau, men det er stadig meget relevant at have, har jeg ikke ret? Mvh. Frederik. Ps. Hvis jeg skal vælge mellem Fransk A, og Tysk B, er der så et af de to sprog der ville være be... -
Notater mat. B stx --> fik 12
ForumindlægHej. jeg sælger 4 store ringbind med virkelig fine matematik B notater, der resulterede i et 12 tal i skriftlig eksamen. Alle emner inden for matematik B. Desuden også opgaver med svar fra matematikbutikken (printet ud og også svar i rød lille bog) Har også en stor mappe med matematik A noter du... -
Ligning for parabel ?
ForumindlægHej, jeg er lige igang med en opgave til IT projektet på B niveau (htx)Jeg skal have fundet en ligning til to (ens) parabeler.MEN det eneste jeg ved er at parablen krydser x-aksen ved (1,5;0) [punkt A på billede] og (16,5;0) [punkt B på billede] samt at parablen har en 22 graders indfaldsvinkel (... -
studieretning
ForumindlægMin studievejleder sagde at man efter jul kunne skifte retning fra stx til hh, htx, eller hf. Jeg forstår ikke lige helt hvordan man kan skifte til hf da man ikke har taget en 10. klasse eller hg ?
