Søgning på: biologi eksamen 2007. Resultater: 17781 til 17800 af 41309
-
Genre
ForumindlægHej alle. Jeg står og skal til,at op i old til eksamen, så har lige læst bekendtgørelsen, og er nu blevet i tvivl om hvad der menes, når der står at man skal placere teksten indenfor en genre? Når vi har gennemgået teksterne har vi ikke snakket om hvilke genre de er, kun fx. at medea er et drama ... -
CBS: Statistikeksamen hjælp.
ForumindlægHej. Jeg står og skal op til reeksamen i statistik på CBS om to ugers tid. Jeg har ikke rigtigt styr på hvornår man skal bruge de forskellige tests, udregninger og fordelinger. Er der nogen der har en god oversigt, huskeregel eller eventuelt kan hjælpe mig ved at forklare? Læser ... -
Regler om noter?
ForumindlægHejsa. jeg skal op i eksamen i morgen, og er kommet i tvivl om noget. For min lærer siger at vi kun må have noter med til de 40 minutters forberedelse, men jeg kan ikke forstå at vi skal have noter til 180 sider pensum? Er der nogen der ved præcis hvordan det er? Hilsen Signe. -
00 i matematik?
ForumindlægHej, Jeg er en elev i 1.g og skal til eksamen i matematik her om ikke særlig længe. Det er på C niveau, så dvs. jeg skal ikke have matematik resten af 2. og 3. g. Så mit spørgsmål er: Hva' nu hvis man får 00? kan man overhovedet forsætte på gymnasiet? Jeg har indtil videre fået 7 i dansk og... -
eksponenttialfunktionen
ForumindlægHej. har fået stillet opgaven til mundtlig eksamen. givet eksponenttialfunktion f(x)=a^x vis vha 3 trinsreglen at differentialkvotienten kan skrives som f`(x)=a^x*f`(0) jeg kan sipelthen ikke se hvordan jeg skal gribe det an a^x differentieret bliver jo a^x*ln(a) -
Hvordan foregår historieeksamen?
ForumindlægJeg skal op i historie i stx her på mit tredje år, og jeg er ret meget i tvivl om hvordan man skal gribe sådan en historeeksamen an. Jeg har lavet kildekritik på mine tekster, men jeg ved ikke hvordan jeg skal gribe det an til eksamen og hvad man egentlig skal snakke om til lærer og censor. Er ... -
Organisk på uni
ForumindlægHey... Skal snart til organisk kemi eksamen på uni... vil høre om der er nogle der kender et sted, hvor man kan få nogle overskuelige noter om, hvilke organiske stoffer der reagerer med hinanden, og hvordan de reagerer med syre, baser, vand osv. (det må gerne være en form for formelsamling man k... -
02 i eksamenskarakter
ForumindlægHej! Jeg fik 7 i årskarakter og 7 i terminsprøve i skriftlig tysk A, men fik desværre 02 i min eksamen. Jeg er i tvivl om, jeg har misforstået noget i teksten eller om den er usammenhængende - eller bare har alt for mange fejl. ELLER om det er en uretfærdig karakter! Bare et 4-tal gør det bedre.... -
Ikke grupperede observationer
ForumindlægHej har fået et eksamensspørgsmål i mundtlig matematik C der hedder: Fortæl om ikke grupperede observationer. Da jeg har lidt svært ved at se mig ud af det i min matematik bog har jeg søgt alle steder. Så min bøn til jer er: Kan i hjælpe mig med hvad jeg skal sige til eksamen ( Og ) ... -
Ændre problemformulering.
ForumindlægHej Nu skal jeg snart til eksamen i AT. Lige om 15 dage. Er ved at skide i bukserne over at jeg ikke har fået lavet mit opgave. Den er vild svær at besvare. Man må godt ændre sin problemformulering ikk? Altså emnet er selvfølgelig det samme, men man drejer den måske bare en anelse. Fuck jeg dør.. -
Mundtlig matematik A - HJÆLP
ForumindlægHej jeg skal til mdt. mat eksamen om et par dage, og er meget i tvivl om hvor meget jeg må kigge på mit notatpapir. kan de virkelig forvente at jeg skal kunne 20 beviser udenad og alt om disse emner? Altså, når man står oppe ved tavlen, må man så have sit papir i hånden? Jeg har nemlig hørt at d... -
Emner i dansk gennem gymnasiet
ForumindlægJeg er i den uheldige situation, at jeg gennem de sidste to år er blevet belemret med en dansklærer, som absolut intet lære fra sig. Derfor beder jeg jer herinde om hjælp, da jeg er i 3. g nu, og de sidste eksamer er i slutningen af året. Hvilket emner gennemgik I, da I var i gymnasiet? Svar så m... -
historie b
ForumindlægHej, er der nogen der ved hvor man kan tage historie b på et par måneder da jeg dumpede i historie a til eksamen men skal bruge b for at komme ind på min drømme uddannelse.n Eller kan man stadig søge for jeg fik 4 i årskarakter. Håber i kan hjælpe da det haster lidt:( -
Er jeg bestået? Hjælp
ForumindlægHej Alle. Jeg skal søge ind på videregående uddannelse her til sommer og er derfor i tvivl om jeg har bestået fysik. Jeg har haft fysik A og der kræves fysik B.... Hvis det har noget betydning. Derudover fik jeg 00 til eksamen men 4 i skriftlig årskarakter og 02 i mundtlig. Er det eksamenskarakt... -
Analyse af Yahya Hassans "Dimission"
ForumindlægHej derude Jeg er igang med, at forberede mig til Dansk eksamen og skal bl.a. analysere og fortolke Yahya Hassans digt, "dimission". - Der skulle tilfældigvis ikke være en venlig sjæl, som kan hjælpe mig med dette? - Måske der sidder en derude, som har læst digtet og muligvis gjort... -
Historie B på Netundervisning i et halvt år
ForumindlægHej jeg går p.t på Hf , og til sommer skal jeg med alle de fag jeg har op til næsten 10 eksamner! derfor vil jeg gerne tage historie på et halvårsforløb på nettet hvor jeg så skal til eksamen her i december Er der nogle der har erfaring med det? jeg skal bruge et nogenlunde højt snit , så ville... -
Dumpet eksamensbevis
ForumindlægNår en studentereksamen har et gennemsnit under 2,0 efter den sidste eksamen, tæller den som ikke bestået, men hvad sker det med studentereksamen? Bliver den 'lukket', altså at man aldrig kan blive student igen, eller tæller karakterne med hvis man vælger at tage en STX om, altså at de væ... -
Analyse af En københavner i Jylland
ForumindlægHej jeg er en pige på 16 år og jeg skal op til 9.klasses eksamen om en måned. Jeg har trukket "Essay" i mundtlig dansk, og har valgt at lave en analyse af essayet "En københavner i Jylland". Er der nogle der har læst det, og har nogle gode analysepunkter, som jeg evt. kunne... -
kan det passe?
ForumindlægHejJeg går i 1.g og skal snart op til årsprøve. Spørgsmålet er så, om man må stå op under eksamen?Lidt underligt spørgsmål, men jeg fortæller bedst, når jeg står op!Min lærer mener ikke, man må, men kan det virkelig passe, at de skal bestemme om man vi stå eller sidde? -
Nanoteknologi
ForumindlægVi har haft valg frit emne om nanoteknologi og min lærer fandt så meget sent ud af at det valgfrie emne skulle opgives til eksamen. Så det er det så blevet.Men jeg ved bare slet ikek hvad jeg skal sige hvis jeg trækker det emne. For der er næsten ikke noget at sige. nogen der har haft nanoteknolo...
