Dansk

Analyse af Yahya Hassans "Dimission"

09. juni 2014 af christinehartmann (Slettet) - Niveau: 10. klasse

Hej derude 
Jeg er igang med, at forberede mig til Dansk eksamen og skal bl.a. analysere og fortolke Yahya Hassans digt, "dimission". 
- Der skulle tilfældigvis ikke være en venlig sjæl, som kan hjælpe mig med dette? 

- Måske der sidder en derude, som har læst digtet og muligvis gjort sig nogle tanker om det? 

På forhånd tak :) 

- Jeg har vedlagt en fil med digtet.

Vedhæftet fil: Dimission .docx

Brugbart svar (0)

Svar #1
09. juni 2014 af SJama (Slettet)

Syndt at du skal læse noget så tilgrin som Dimission :) 

Jeg har ondt af dig, og ville hellere få en sten kastet i hovedet end at læse Yahya Hassans digte  :/ 

Brugbart svar (0)

Svar #2
19. juni 2014 af kira1307 (Slettet)

Jeg tror ikke det svar hjalp specielt meget, eftersom man desværre ikke får den valgmulighed til eksamen. Der er mange der ikke kan lide hans digte, men han er blevet kendt og kommer højest sandsynligt til at indgå i mange fremtidige pensummer, så vi kan lige så godt vænne os til det.

Som vi alle sammen ved, er det jo ikke atid de fedeste ting man skal lave i skolen :-)

Brugbart svar (1)

Svar #3
03. maj 2021 af Jcboeh

Jeg skal også analysere Yayha Hassans digt Diminsion. Så hvis du stadig har din opgave liggende på dit drev vil jeg meget gerne låne den hvis det er muligt :)

Brugbart svar (0)

Svar #4
09. juni 2022 af merve23

Jeg skal også analysere Yayha Hassans digt Diminsion. Så hvis du stadig har din opgave liggende på dit drev vil jeg meget gerne låne den hvis det er muligt :)

Skriv et svar til: Analyse af Yahya Hassans "Dimission"

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.