Søgning på: Andet. Resultater: 17801 til 17820 af 91205
  • Hurtigt spørgsmål

    Forumindlæg
    Jeg undrede mig lige over baggrunden for dødsrater og dødstal. Gennem tiden er dødsraten faldet, men på et eller andet tidspunkt dør alle vel, så vil lige have begrebet på plads.Nogen der kan forklare?!
  • toppunkt og faktorisering

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har 2 spørgsmål, som jeg håber der er nogen der kan svare på.. det første spørgsmål er, hvordan man kan bestemme et toppunkt vha. differentialregning? det andet spørgsmål er; hvad er faktorisering helt præcist? På forhånd tak.
  • Shiloh

    Forumindlæg
    Er der nogen som har læst den engelske tekst "Shiloh" af Bobbie Ann Mason? Jeg skal til eksamen snart hvor den er opgivet og kunne godt bruge en andens syn på teksten, da vi er et par stykker som er lidt uenige om den.
  • sie/ihr?

    Forumindlæg
    Der Frosch nimmt deshalb Platz an ihre Seite und verlangt mit sie?/ihr? zu schlafen. Hvad skal det være, sie eller ihr eller ngt helt andet?
  • ERP-løsning

    Forumindlæg
    Nu har jeg forsøgt at forstå, hvad ERP-løsning egentlig betyder, men jeg fatter det bare ikke, selv om jeg læser det igen og igen. Er der en, der kan foreklare mig på en anden måde, hvad det kort og godt er?Tak..
  • Stor bogstav.

    Forumindlæg
    Hej, ville bare spørger, om det kan være korrekt, at man skal skrive anden verdenskrig med stort? Altså midt i en sætning som, ''the Second World War''. Tak på Forhånd
  • 2.gradspolynomien (faktorisering)

    Forumindlæg
    hej. jeg forstår ikke følgende:(-b-sqrtd-b+sqrtd)2a=-2b/2a = -b/ahvordan kommer jeg fra 1. til anden linje? hvordan får man -b/a på højresiden????
  • Perspektivere til ALT?

    Forumindlæg
    HejsaMå man i old perspektivere sit tekststykkes tema til hvad som helst? Eks. må man bare perspektivere hulebilledet til matrix (som en opgave her på sitet gør det) eller skal man perspektivere til andet indenfor pensum?
  • Årsprøve i musik A niveau...

    Forumindlæg
    Jeg skal besvare en masse tekniske spørgsmål om et Kor af Händel.Koret hedder "And he shall purify", og jeg ville lige høre om nogen af jer har arbejdet med det før...??
  • Thermopylai

    Forumindlæg
    Hej Alle. Er der nogle som har nogle noter om Slaget ved Thermopylai? Noget buskab? et eller andet. Der er så mange slag i det afsnit og det er så svært at få det hele ind :s Help ? På forhånd tak :)
  • fransk eksamen .

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder og skal til fransk eksamen her meget snart og kunne virkelig godt bruge nogle ekstemporaltekster at øve på - så tænkte lidt på og der var nogen der kendte et evt. link eller andet hvor jeg kunne finde nogle ? :)
  • fedtsyrer

    Forumindlæg
    Hvor indeholder fedtsyrer altid et lige antal C-atommer? Jeg ved det har noget med at de dannes ud fra ethansyre-enheder at gøre med. Men ved ikke rigtigt anden omkring det.
  • Fremskrivningsfaktor

    Forumindlæg
    er kommet lidt i tvivl da jeg synes jeg har set fremskrivningsfaktoren i to sammenhænge.. den ene ved eksponentiel udvikling og den anden i forbindelse med procent og rentesregning. er der nogle der kan forklare forskellen ?
  • Røntgenstråling

    Forumindlæg
    Hej Er der en sød sjæl der kan hjælpe mig her? Jeg ved at der to processer der danner røntgenstråling. Den ene er bremsestråling, og den anden er karakteristisk stråling. Er der en der kan forklar mig, hvordan den karakteristisk stråling fremkommer :-)?
  • eksp funktioner

    Forumindlæg
    hvori ligger forskellen på en eksponentiel funktion og en eksponentialfunktion, er det blot formen det er skrevet på forskellen ligger i ? og hvornår bruges den ene form fremfor den anden?
  • Fra Korea til Vietnam 24 examen

    Forumindlæg
    Mon der er nogen som har nogen gode idéer til hvordan jeg skal gribe dette an og forslag til problemformulering? Jeg ville gerne beskrive noget andet end hvorfor Vesten så kommunismen som en fare?
  • find other words

    Forumindlæg
    Jeg forstår ikke denne opgavefind other words than "to give" that can both take a direct and an indirect object
  • Nogen der sidder med foredrag af Klaus Rifbjerg?

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Når man skriver Klaus rifbjerg på youtube og google, så kommer der ikke så mange videoer frem med ham. Er der nogle, der sidder med nolge foredrag eller andet? Tak på forhånd. Vh Camilla
  • Darwin- hjæælp

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen der kan hjælpe mig med, hvordan man skal bruge naturvidenskabelige metode til darwins udviklingsteorien, altså hvis man tager finkerne som eksampel eller noget andet han har opdaget? PLZZZ Tak på forhånd
  • Remainder term

    Forumindlæg
    Jeg sidder og kigger på fejlled i taylor rækker, er der en, som har et beregnet regneeksempel, som jeg må se? Og et andet spørgsmål er sin^2*(x) det samme som sin(x)^2 ?