Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 17801 til 17820 af 23609
-
Disposition til eksamen
ForumindlægHej Alle. Jeg skal til eksamen imorgen, er godt forberedt, men mangler bare liiige én ting: Hvordan laver man en god dispostion til sine emner, uden at det bliver for uoverskueligt? Mine emner er: Radioaktivitet Magnetisme Forurening og elproduktion Håber nogle vil hjælpe mig - Det er min først... -
Rod i noter: spørgsmål om ½ acceleration
Forumindlægjeg har fået skrevet noget ned i mine noter, som jeg ikke kan forstå nu (: skal op til fysik a mdt. så vil gerne have styr på dette: jeg har skrevet at "aacceleration = v / t dvs. sstrækning / t = ½a" Men jeg kan ikke forstå hvordan jeg kan få en halveret acceleration ud af det. ... -
stedfunktion
ForumindlægJeg forstår ikke flg: Da s'(t)=v(t) er stedfunktionen s(t) en stamfunktion til v(t)=a0*t+v0. Det følger så, at s(t)=½*a0*t2+v0*t+s0 ?? skal til eksamen i fysik så vil gerne have det på plads :S -
SSO - optik - øvelsesvejledninger
ForumindlægHejsa.... Jeg skal skrive større skriftlig opgave i fysik, men jeg synes got jeg kunne bruge nogel flere øvelsesvejledninger. Jeg skriver om optik, samlelinser, spredelinse, brydnining i prisme mm. Jeg ville være virkelig glad hvis der var nogen der havde nogle øvelsesvejledninger til enmet o... -
Hjælpe
Forumindlæghej jeg har lavet en test i 9 klasse om atomer og stråling. Jeg fik 12 for den :) men jeg skulle skrive bogstaver ind i en boks ud for hver opgave på et svarark. Jeg skal til fysik og kemi eksamen på mandag, og ville høre om der er nogen som ved hvor man kan få testen henne så jeg kan læse den ig... -
hvad er atomteori?
ForumindlægHeij. Jeg skal snart om til folkeskolens afgangsprøve i fysik. Et af de emner jeg kan trække er atomteori og stråling. om Stråling kan jeg fortælle om de radioaktive stoffer, men ved ikke hvad jeg skal sige om atomteori. Er der nogen, der kan fortælle mig, hvad jeg skal sige ind... -
"Hælp det haster"
ForumindlægHeej alle .. Jeg skal op i fysik imorgen kl. 10.15, og jeg sidder lige og kigger alle mine kopisider igennem, og kom til et forsøg hvor der er noget jeg ikk forstår, spørgsmålet lyder : "Hvad betyder molariteten for ledningsevnen?" og er i tvivl om, molariteten er det samme som molær?... -
HJÆLP! indtegn kræfter ??
ForumindlægGodaften . :) Jeg skal til eksamen imorgen i skriftlig fysik på stx A-niveau - og har kigget i de seneste års eksamenssæt og der er næsten altid en opgave med kræfter .. men jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal indtegne dem og hvilke kræfter der skal indtegnes .. hmm :/ nogen de... -
A, eksamen imorgen !! hjælp
Forumindlægjeg skal til eksamen imorgen i skriftlig fysik på stx A-niveau - og har kigget i de seneste års eksamenssæt og der er næsten altid en opgave med kræfter .. men jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal indtegne dem og hvilke kræfter der skal indtegnes .. hmm :/ nogen der kan hjælpe med en ... -
PP-processen
ForumindlægHej Jeg er ved at gøre mig klar til en fysik eksamen. Men jeg kan simpelthen ikke fatte hvad pp-processen går ud på ? Mit hovedemne er stjerne og derunder skal jeg komme ind på undersøgelsen af stjerners kemi, indre processer og brints rolle. Er der nogen der kan forklare mig det enkelt ? Mvh -
Hjælp....
ForumindlægHej alle Jeg har trukket "bølger og lyd". Har 24 timer. Fysik c- niveau. Jeg har svært ved at begrænse mig og er bange for at komme ind på for svære områder. Kan I hjælpe mig med, hvad jeg SKAL sige noget om???Hvad er det vigtigste??? Skal også vise en øvelse med lydhastighed i luft, no... -
Forsøg med stråling.
ForumindlægHej derude :) Jeg skal snart op i mundtligt fysik i 9 og vi har ikke lavet nogle forsøg med stråling, og da det er opgivet aligevel og jeg ved at jeg kan trække det, er der så ikke nogen der vil være venlige at hjælpe mig med et forsøg med de tre radioaktive kilder, hvordan laves det, hvad skal b... -
Varmetransport
ForumindlægHey alle kloge hoveder. Jeg har idag trukket mit spørgsmål til min fysik-eksamen i 1.g. Emnet jeg trak var varme (mere præcist varmefylde). Og det er egentlig ikke emnet i sig selv der er problemet. Jeg vil bare meget gerne kunne forklare noget om varmetransporten (fra et legeme til et andet). S... -
Strengeinstrumenter
ForumindlægHey. Jeg skal op i Fysik imorgen efter frokost. Så hvis der er nogen der vil være søde at hjælpe mig, hurtigst muligt, ville være skønt. Jeg skal præsentere emnet "Strengeinstrumenter" Og derefter tale om Bølgefart, Interferens, stående bølger og patrialtoner. Er der nogen der kan hjælp... -
Cykelfysik - ideer til forsøg?
ForumindlægJeg skal op i fysik om en uges tid og forinden skal vi arbejde med et eksperimentelt forsøg. Jeg har valgt cykelfysik, men er nu kommet lidt i tvivl om hvad jeg kan lave af forsøg? Og dertil teori? - hvis der er nogen der har nogen ideer til nogle forsøg, jeg vil kunne udføre selv uden de store b... -
Hjælp hurtigt!
ForumindlægHej Alle sammen.. Jeg skal til AT eksamen på mandag. Mit emne er Katastrofen: Pompeji og fagene er fysik og Old. Mit spørgsmål er så om der er nogen der ved hvordan fagene arbejder sammen og om nogen måske har nogen ideer til nogen metoder man bruger i disse fag? Mvh. Camilla -
x og y komposanter
ForumindlægHej håber virkeligt der er nogen der kan hjælpe mig med den nedestående fysik opgave (bare en lille formel). Et fly, der skal nedkaste pakker, flyver i 300m højde med en fart på 60m/s og kaster en pakke. Glem vindmodstanden. 1) Hvad er x og y komposanterne af dens hastighed, lige før de lander... -
Fysiske målinger
ForumindlægJeg sidder til 24 timers fysik eksamen, og har trukket fysiske målinger. Inde for det emne skal jeg komme ind på lineær sammenhæng og proponationalitet. Derfor vil jeg høre om nogen kan forklare mig hvordan liniær sammenhæng og proponationalitet kan indgå i forskellige fysiske målinger? Det ville... -
sammenhæng
ForumindlægHvis nogen af jer kloge hoveder inden for fysik kan hjælpe mig med at finde en sammenhæng mellem eksperimentet "afstandkvadratloven" og atombombens virkning, ville det være en stor hjælp! :) er det nogen med at når bomben eksploderer så udsender radioaktiv stråling i alle retninger,... -
Potentiel energi
ForumindlægHej, jeg har virkelig meget brug for hjælp til at udlede den potentielle energi teoretisk. Jeg skal komme fra A = F * ?s til Epot = m * g * h Jeg har fysik på lavt niveau, så hvis nogen har en udledning der passer til dette, altså gør brug af de samme symboler som ovenstående, ville det bare være...
