Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 17801 til 17820 af 119569
-
eksamensbevis
ForumindlægHvis jeg afslutter matematik på C-niveau i 1.G og så SENERE efter 3.G tager det på B-niveau, kommer så både eksamenskarakteren fra C-niveau eksamen og årskarakterene fra C-niveauet i 1.G til at tælle, eller der det kun eksamenskarakteren for C-niveau og så årskarateren og eksamenskarakteren for B... -
Kemi på A nivo
ForumindlægHvordan er det? overvejer at vælge det, har i øjeblikket: Fysik B og Kemi B Skal vælge et af dem, som skal opgraderes. Jeg er lidt i tvivl. Er ret god til kemi, een af de bedste i klassen (hehe.) Overvejer derfor kraftigt at vælge kemi på a. Men dem jeg har snakket med har sagt, at det skulle ... -
matmatik
Forumindlæghar løst den opgave men ved ikke om de er retige grafen for den linær finkitin f(x)=3x+b går gennem punktet p(1,-4) bestem tallet b. mit svar er b=y-a xopløftet i 1 b=-4-3*1 b=7 er de retiget lavet -
Stakkels mig
Forumindlæghej Jeg har det problem at jeg hverken forstår tekster eller kan følge med mere.. Jeg går til læsepædagog og jeg kan hellere ikke se om det hjælper. Jeg skriver brainstorms over de tekster vi får for og prøver at forstå det,men mit sprog bliver næsten lign fra bogen af..Jeg har et snit på 1.6 og ... -
Bestem a
ForumindlægJeg er løbet ind i et problem i min afleveringsopgave. Opgaven lyder: "En funktion har regneforskriften h(x)=ax+3. Bestem a når det oplyses at grafen går igennem punktet (-4,2)" Hvordan bestemmer man a i dette tilfælde? Jeg troede egentlig ikke, at man kunne det, når man kun har et st... -
Metriske rum og lign.
ForumindlægHej alle! Så er tiden inde til at læse op til min sidste eksamen i vektorrum og metriske rum. Dett første spørgsmål har allerede meldt sig: 1) I forbindelse med Bolzano-Weierstrass sætning for point sets (punktmængder?): "It is apparent from out construction of the intervals [a_n,b_n] that ... -
Udledning af brydningsloven
Forumindlæghvor dybt skal man udlede brydningsloven for fysik B?? - er der kan der kender til det? -
Reduce boolean
ForumindlægHej Er der nogen der kan reducere i boolean equation. Der er 4 der skal reduces step by step. 1) (not b and not d) or ( not a and not d) or (a and b and c and d). 2) not ( not (a or (b and c)) or (b and c) or not (not c or d). 3) (not a or c) and not (a or b) or (b or c) 4) not ((b and c) and no... -
HJÆLP!
ForumindlægHey Folkens! Jeg har, uheldigvis, opdaget at jeg havde valgt Samfundsfag på A-niveau, men var lidt uklar om man skulle have matematik på B-niveau i 2.G, hvilket man skal. Ville gerne havde det ændret til fransk på A-niveau, men er det for sent ? Håber det kan laves om. -
Eksportteknologi, diplomingeniør
ForumindlægHej Jeg ville høre, om nogen herinde kan fortælle mig, hvordan det er at læse diploningeniør i eksportteknologi (Aalborg Uni)? Syntes det lyder som en fed uddannelse, men matematik niveaut sætter nogle tanker igang, da jeg ikke er den store matematiker. Dog er adgangskravet blot Mat B. He... -
eksamener
ForumindlægJeg har hørt at man mindst skal have haft tre eksamenr inden tredje g (STX). Kan nogen af- eller bekræfte dette evt. med link til hjemmeside?? -
Bestået eller dumpet
ForumindlægHej allesammen. Som mange af jer herinde har jeg også fået huen på. Jeg sad og kiggede på mit eksamensbevis og fik øje på min uheldige matematik karakter fra 1.g. Jeg har afsluttet matematik på c niveau med en mundtlig karakter på 00 og en skriftklog karakter på 4. Spørgsmålet er så, er jeg dump... -
Geometri
ForumindlægHey!Sidder med følgende svær opgave:Den hedder 7.087. Beregn længden af den bue, B beskriver, når B føres fra den laveste til den højeste position.I opgaven medfølger der en tegning som forklarer problemstillingen yderligere, så det er lidt nemmere hvis I har mulighed for at se det der.Nogen der ... -
Hjælp til valg af emne
ForumindlægHej, Jeg er nu nået til min tid hvor jeg skal vælge emne til mit studieretningsprojekt (SRP), og har stadig ikke valgt et, fordi jeg stadig er i tvivl, om hvad jeg skal vælge. Vil høre om i kan hjælpe mig, vil gerne have et emne i matematik eller fysik + idehistorie Mange tak ... -
funktionsundersøgelse
Forumindlægjeg skal op i matematik og har nogle spørgsmål angående funktionsundersøgelse. jeg skal besvarer hvad a b c og d betyder for et andengradspolynomum. a ved jeg er om grafen vender op og ned men hvordan viser jeg det. d ved jeg hvordan jeg bestemmer og hvad det betyder men jeg kan ikke huske hvad b... -
Sandsynlighedsregning og problemer
ForumindlægHej folkens, jeg har den glæde, at skulle op i matematik her på mandag. Derfor sidder jeg og forbereder mig, jeg har dog lige lokaliseret min achilleshæl - sandsynlighedsregning. Jeg kan da slet ikke holde hverken hoved eller hale på stokatiske variabler, stokastisk eksperiment, hypergeometri... -
Udmeldelse fra videregående uddannelse
ForumindlægSynes ikke jeg er blevet retfærdigt behandlet. Jeg bliver smidt ud af skolen fordi de siger jeg ikke er studieaktiv. Der er gået mindre end 2 mnd af skoleåret. Jeg har afleveret alle mine opgaver og mødt op 90% af tiden. I min eboks besked får jeg at vide at jeg ikke har svaret på en mail som... -
Slagtet i skriftlig eksamen
ForumindlægTil STX 3.g eksamen i dansk, er der virkelig mange fra min klasse der er blevet slagtet. Det højeste der blev givet er 3 9-taller, og ellers er det 8-7-6-taller for resten. Jeg går i en sproglig klasse, hvor dansk karaktererne normalt ligger meget højere. Er det det samme for jer andre der har... -
Disse sætninger
ForumindlægEr der nogle fejl: 1) He leaved without any one noticed it. 2)She allways lose her ticket when she goes by train. 3) Somebody stealed the purse there were at the table. 4) He don´t wanted to do nothing 5)If something happen to her, I (will) kill you a) Er der noget kaffe tilbage? : Is there some... -
afskrift
ForumindlægEr jeg den eneste der føler at jeg sidder og skriver af? Mit hovedfag er fysik og jeg sidder og læser i en bog, tænker det igennem og skriver nogenlunde det samme som jeg lige har læst ned. Er det bare mig? for igen hvor meget er det lige jeg selv kan finde ud af i et fag som fysik eller matematik!
