Studievejledning

Udmeldelse fra videregående uddannelse

30. oktober 2020 af AliSyed

Synes ikke jeg er blevet retfærdigt behandlet. 
Jeg bliver smidt ud af skolen fordi de siger jeg ikke er studieaktiv. Der er gået mindre end 2 mnd af skoleåret. 
Jeg har afleveret alle mine opgaver og mødt op 90% af tiden. 

I min eboks besked får jeg at vide at jeg ikke har svaret på en mail som uddanelssesstedet sedte til mig: 

Først sende de en besked d 2. okt også efterfølgende d. 13. 
Jeg har ikke besvaret fordi jeg ikke vidste at man skulle bruge sin mail som sådan (det er den mail man får når man skal downloade office osv - skolemail)

Nu kan jeg ikke gå tilabge og se hvad beskeden indeholder... skal til møde imorgen, og her har jeg tænkt at fremlægge alle beviser påa t jeg har været studieaktiv i form af fremvisning af noter og afleveringer. 

Synes slet ikke det er fair at de siger jeg ikke er studieaktiv - og at de bare smider folk ud fordi de ikke læser sine mails er absurd. Bare en uge før jeg fik meddelsen, holdte vi elevsamtaler - min lærer sagde jeg klarede mig fint og at jeg er godt med i timerne... så får sku bare kigget en uge efter wtf... nå, men håber jeg får overtalt dem imorge, hvis ikke så skal jeg skrive en skriftlig klage - nogle som har gode råd til sådan en? og med sådan en skriftlig klage, er der så nogle der er blevet godtaget på sit studie igen? 

Mvh en 20-årig der på røven 


Brugbart svar (0)

Svar #1
30. oktober 2020 af MandenMedMangeHatte

Velkommen til den virkelige verden. Her er der ingen ekstrachance. Man er selv ansvarlig for alt, også selvom det nogle gange ser helt urimeligt ud.

Brugbart svar (0)

Svar #2
30. oktober 2020 af Anders521

#0 Har du taget en STX-uddannelse?


Svar #3
30. oktober 2020 af AliSyed

#1 Enig med at jeg skulle have tjekket min mail, og at man selv er ansvarlig. Men jeg fik problemet løst og jeg er ikke smidt ud alligevel. Det er ikke kun mig der har mangler :) Læren forvekslede mig med en anden elev og gav mig alle de advarlser som han rigtig skulle have. Jeg lå mine notater samt opgaver på bordet, og en klassekammarat var vidne til at jeg var studieaktiv - det var nok til at få løst problemet. 

#2 Ja, tog en STX. Kommer frisk fra gymnasiet


Skriv et svar til: Udmeldelse fra videregående uddannelse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.