Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 17801 til 17820 af 27496
-
Nervesystemet
ForumindlægHej, har lidt problemer med at finde ud af hvad nogle ord betyder, eller egentligt bare hvordan jeg skal få det formuleret og skrevet ned. Håber på noget hjæp :)) Tak på forhånd! Her er ordene: Centralnervesystemet, tyndtarm, tyktarm, dendrit, bronkier, det motoriske system og blodplader :) -
his./samf./krist. MUNDTLIG!
ForumindlægHeeej alle! Som mange af jer nok ved, så skal vi til FSA op i historie, samfundsfag eller kristendom i år, og det bliver nok mundtligt, hvis vi ser bort fra skr. tysk, der bliver trukket med de nævnte fag. Vi har haft prøveeksamener i klassen, med nogle "prøveoplæg", hvor man får 3-4 ... -
Victimes of war (sang analyse)
ForumindlægHej Jeg har lige forsøgt at hjælpe min lillebror med at analysere sangen "Victims of war". Vi har meget svært ved at gennemskue den, så nu må vi have hjælp fra nogle kloge hoveder. Her er sangen: In Europe and America, there's a growing feeling of hysteria Conditioned to respond ... -
Matematik på c niveau??
ForumindlægEr det en meget dum ide, at vælge matematik på c niveau? Jeg tænker i forhold til mulighederne bagefter. Hører mange der siger, at det udelukker mange uddannelser hvis man kun har det på c. er det at overdrive, eller er det sandt? -
snit på 7 .
ForumindlægEr det godt? svar det til 9. ? -
Metode - Dansk & Idræt
ForumindlægHej.. Jeg skriver om "den perfekte krop" i fagene dansk og idræt.. Men jeg er, som mange andre, ikke helt med på metoder hertil.. Er der nogen andre som skriver om samme emne eller kan hjælpe med metoder hertil? -
sprogopgave hurtig hjælp til et spørgsmål
ForumindlægHej, jeg skal bare have hjælp til noget hurtig hurtig tak, forstår et virkelig ikke I hver af nedenstående sætninger er en grammatisk fejl understreget. Skriv den korrekte sætning, og forklar dine rettelser med udgangspunkt i sætningerne. Brug grammatisk/faglig terminologi. Skriv din forklaring ... -
Definition af empiri
Forumindlæger der nogle der kan forklare mig hvad empiri er i humaniora of samfundsvidenskab? Tak -
AT EMNE 2013
ForumindlægHej alle 3g'ere. Nu hvor vores AT emne er blevet offentliggjort til at være "kampen for det gode liv" ville jeg derfor høre, om nogen af jer ville dele det i har valgt at skrive om og i hvilke fag? For mangler nemlig lidt inspiration til hvilket emne og fag jeg skal vælge.. ... -
Studieretning STX
ForumindlægHej, jeg skal begynde på gymnasiet næste år, men jeg ved ikke helt hvilken linje, jeg gerne vil have. Jeg vil gerne have en studieretningen indenfor naturvidenskab, og har overvejet studieretningen med bioteknologi. Men jeg har hørt at bioteknologi-linjen lukker mange veje efter gymnasiet. ... -
Succeshistorier med kvote 2 :)
ForumindlægHej Hej Studieportalen! Jeg vil egentlig bare spørge om nogle herinde på SP havde lyst til at dele deres succeshistorier med deres kvote 2 ansøgninger. Jeg tænker primært på Odontologi, Medicin og andre uddannelser(CBS) med høje adgangskvotienter. Grunden til min efterspørgsel er at jeg oplev... -
Tryk
ForumindlægHej Jeg har et spørgsmål :) Hvad sker der hvis man befinder sig høøøjt om i himmelen uden beskyttelse? Vil kroppen "springe" eller vil den "presse indad"? Selvfølgelig kommer det an på hvor højt man befinder sig, men lad os sige at det er højt nok til at der sker et eller ande... -
Typer af hormoner??
ForumindlægJeg skal op i bio A om en uges tid, og et af spørgsmålene lyder: "Gør rede for de forskellige typer af hormoner der findes" Findes der flere end nedestående? Steriodhormoner ( --> overordnede kønshormoner,kvindelige kønshormoner, mandlige kønshormoner), non-steriode hormoner ( --&g... -
Viden om hormoner til behandling af diabetes?
ForumindlægEr der nogen der har nogle ideer til, hvordan man kan anvende viden om hormoner til fremtidig behandling af diabetes? -
Potensfunktioner
ForumindlægHar en mundtlig årsprøve hvor følgende spørgsmål kommer.. - Gør rede for potensfunktionen y=b*x^a og for dens vækstforhold - Omtal et eksempel på anvendelsenaf potensmodellen - Gør rede for sammenhængen mellem to variable og for potensregression på TI-89. Vi har ikke lært noget om dobbel... -
Inspiration til eksamensspørgsmål
ForumindlægJeg har jo fået mine spørgsmål på forhånd, og jeg har forberedt noget til dem alle. Problemet er bare, at der er nogle få af dem, som jeg ikke har så meget til. Det er følgende: Eksponentiel udvikling - Har gjort rede for fordoblings- og halveringskonstant, samt bevist en af dem. - Renteforml... -
Gravide kvinder
ForumindlægJeg har lige et spørgsmål, vidste ikke rigtig om jeg skulle oprette den her i dette forum men... når man nu siger at kvinder kun kan føde til de er 40 er det så fordi det etisk er forkert, at lade en kvinde på 50 år føde eller er det fordi det biologisk set kan medføre handikappet børn?! Jeg undr... -
AT - kropsidealer
ForumindlægHej alle, Vi har i AT i år overemnet Kampen for det gode liv, og jeg har valgt emnet Kampen for skønhedsidealet, og vil arbejde med, hvordan skønhed kan være vejen frem til det gode liv. Dog har jeg lidt svært ved at finde en ordentlig vinkling til emnet. Jeg har overvejet lidt plasticoperati... -
Engelsk A og psykologi C - emne??
ForumindlægHej folkens, Jeg skal til samtale med en af mine vejledere på tirsdag og det er lidt problematisk, da jeg ikke har valgt mit emne endnu, hehe.. Er der nogen der har nogle gode råd til hvilket emne jeg kunne tage fat i når jeg har valgt fagene Engelsk (A) og psykologi (C) også mht. literatur.. Jeg... -
Burde jeg klage over min årskarakter?
ForumindlægHej Jeg går i 3.g og har lige fået 10 i skriftlig matematik A i årskarakter. Jeg er lidt i tvivl om jeg burde klage, og vil derfor høre jeres mening. Her er mine karakterer for alt skriftligt i år: Afleveringer: 12 ,12,12,12,7,12,12,10,10, 12 (der var et par stykker jeg ikke kunne finde, men de ...
