Engelsk

sprogopgave hurtig hjælp til et spørgsmål

26. september 2017 af LailaAriana - Niveau: A-niveau

Hej, jeg skal bare have hjælp til noget hurtig hurtig tak, forstår et virkelig ikke

I hver af nedenstående sætninger er en grammatisk fejl understreget. Skriv den korrekte sætning, og forklar dine rettelser med udgangspunkt i sætningerne. Brug grammatisk/faglig terminologi. Skriv din forklaring på dansk. 

1. There were written many articles following Obama’s speech about immigrants.

ps. de andre sætninger har jeg lavet, men forstår virkelig ikke denne her, og den skal afleveres i aften, så hurtigst muligt hjælp tak


Brugbart svar (0)

Svar #1
26. september 2017 af Stygotius

Der er ikke nogen konkret grammatisk fejl i den citerede sætning, men man ville nok sige:

"Many articles were written following Obama's speech on immigrants"


Svar #2
26. september 2017 af LailaAriana

tak, men hvad vil forkaringen være?


Brugbart svar (0)

Svar #3
26. september 2017 af BadBoyBard (Slettet)

#2: Grammatisk er der nu intet galt med den orginale sætning, men som #1 (der for en gang skyld ikke er flabet og arrogant) siger, så skriver man normalt "Many articles were written...".

Du kunne potentielt forklare, at det er en danisme, da den sætning lyder som om, at den er oversat direkte fra dansk til engelsk, hvilket oftest kan være problematisk. 


Brugbart svar (0)

Svar #4
26. september 2017 af Stygotius

#3

Tja, det er da altid morsomt at høre en loppe gø, og jeg er da taknemmelig over at en autoritet som "BadBoy Bard" godkender min forklaring.

"Du kunne potentielt forklare at..."  ????


Brugbart svar (0)

Svar #5
27. september 2017 af BadBoyBard (Slettet)

Av, av, jamen dog. Den gode gamle hakken på stavefejl. Typisk Styg. Og jeg havde troet at hans forsinkede pubertet endelig var overstået. Trist, så trist. Lige før Studieportalen burde holde 2 minutters stilhed. 

P.s. Jeg vidste ikke, at lopper kunne gø, Styg? Med al den talent du har for biologi, hvorfor sidde på Studieportalen og være flabet og arrogant overfor 14-årige piger? Du kunne få en Nobelpris for at bevise at lopper kan gø? Lol, sikke et fjols.


Brugbart svar (0)

Svar #6
29. september 2017 af Stygotius

Trist, så trist at du ikke kende danske idiomer og ikke forstår ordet "potentielt".

Hvornår har jeg været "flabet og arrogant" over for en 14-årig pige??


Skriv et svar til: sprogopgave hurtig hjælp til et spørgsmål

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.