Søgning på: fysik disposition 10 klasse. Resultater: 17841 til 17860 af 70316
-
Pendulbevægelse
ForumindlægHej :) Jeg har lige fået en fysikrapport tilbage fra min fysiklærer. Jeg har konkluderet at snorlængden er det eneste som har betydning for svingningstiden for en pendulbevægelse. Altså har amplituden og massen ikke nogen indflydelse. Men min lærer har skrevet at amplituden har betydnin... -
Angående om vejen til læge
ForumindlægHej. Jeg vil gerne vide, hvilken vej jeg skal tage for at blive læge. Skal jeg vælge nogle ekstra fag? Skal jeg vælge biologi som et ekstra fag?Jeg er rigtig god til matematik, skal jeg tage matematik på A niveau? -
karakter gennemsnit
ForumindlægHey jeg var op i billedkunst, og det var en eksame... Jeg har fået indtil videre: Almen sprogfårståelse: 02 Billedkunst: 02 Samfundsfag:4 Naturviden skabelige fag: 7 Og jeg er bange for at det vil trække meget ned i gennemsnittet.... når de skal vælge om man kan blive optaget på universitet.. ki... -
24-timers eksamen?
ForumindlægHej... Jeg støder altid på ordet "24-timers eksamen" herinde på studieportalen. Hvad er det? Går selv i folkeskolen, så ved ikke hvad det er. -
Hvornår er en atomkerne stabil/ustabil
Forumindlæg1)hvornår er en atomkerne stabil/ustabil? 2)Hvad betyder ionserende partikler/stråler? 3)forklar kort om baggrundstråling (hvad er det,hvor kommer det fra)? -
Studieretningsopgaven
ForumindlægSkal snart vælge fag til studieretningsopgaven og jeg kan vælge mellem matematik - dansk eller matematik - historie. Er endnu ik helt sikker på hvad jeg vælger endnu så ville spørge om der var nogen der kendte til nogle gode emner hvor man kunne kombinere de fag. -
i et Atom?
Forumindlæghej kan i hjælpe med en opgave pls. i et atom? -er der mest tomrum - halvdelen er tomrum - er der lidt afstand mellem partiklerne -ligger alle partikler tæt sammen -
Ændringer af gymnasiereformen
ForumindlægDer er i forligspartierne opnået enighed om en række ændringer af gymnasiereformen, og disse vil (efter lovvedtagelse) træde i kraft løbende begyndende for elever, der starter i 1.g i august 2008. Der justeres på følgende punkter: 1: Obligatorisk valg af mindst ét af særligt kompetencegivende f... -
Naturfag
ForumindlægProblemstillinger omkring stråling? -
Bi / Re - Dommedag
ForumindlægHej, jeg skal op i AT mandag morgen kl. 8.00 og jeg håbede på at få lidt input fra denne fantastiske side, så, here goes.. Emne: Dommedag Problem formulering: •Hvordan defineres "Dommedagsprofetier" af henholdsvis Kristendom og Videnskab? •Hvordan bruges ”Dommedagsprofetier” af henhol... -
Gymnasielærer
ForumindlægHej alle derude Går rundt og overvejer at tage vejen som gymnasielærer, måske i noget matematik og historie, eller filosofi og matematik. Men hvordan er jobmulighederne, er det svært at finde arbejde som matematik og historielærer, eller for den sags skyld, filosofi og matematiklærer? -
Energi- hvad er det?
ForumindlægHvad er energi? -
Eksempel med 2. gradsligningen
ForumindlægHvis man skal lave et eksempel med 2. gradsligningen til mundtlig matematik - kan man så ikke bruge formlen for cirklens areal (pi*r^2) som x-værdi og lade radius skifte så det tilsammen danner forskellige y-værdier der til sidst kan tegnes i en parabel? Eksempel: Radius = 1 cm x = pi*1^2 y = 3... -
SOS! Paradigmeskift i den menneskelige erkendendelse
ForumindlægParadigmeskift i den menneskelige erkendendelse. Er der nogen der kan forklare hvad i al verden det er, for det er med i min pensumliste, men kan bare ikke finde noget om det, og skal op i morgen. så hvis der er en der kan hjælpe mig, ville det være skønt. på forhånd tak. -
Metaller - noter, forsøg, andet
ForumindlægHej alle. Som overskriften siger, er der nogen som helst der ved det mindste om metaller? Jeg ved intet andet end at de er varme- og elektrisk ledende. Ville sæter SUPER MEGET PRIS PÅ ET PAR NOTER og forsøgsvejledeninger! -
Hjælp til at finde info?
ForumindlægJeg skal have fundet noget forskelligt information på nettet, men jeg kan ikke rigtig finde frem til dem. Håber i kan hjælpe mig. 1) hvad består disse ledninger af (sølv ledning, kobber ledning, guld ledning og superleder). Har søgt flere steder men jeg kan ikke finde den rigtige infor... -
Forsøgsopstillingstegneprogram
ForumindlægLang titel, men den siger sådan set det hele. :) Jeg leder efter et program, hvor jeg kan tegne forsøgsopstillinger. Efterhånden er en ad hoc løsning i Paint ikke ligefrem det bedste, når opstillingerne bliver mere komplicerede. Er der nogen, der kender et sådan program? -
SRP Emne!
ForumindlægDavs davs! jeg har Matematik og Historie som fag i min SRP.. og mit hoved emne er krig! jeg har tænkt lidt over hvilke underemner jeg skulle tage! jeg har selv tænkt over The G-Man! - Gallileo Gallilei .. (eller hva han hedder) og om hans indflydelse og beregninger på en kanon og den måde hans... -
omvej til jordemoder uddannelse.
ForumindlægHej! Jeg er en pige som brænder rigtig rigtig meget for at komme ind på jordemoderudd. Men jeg har ikke gennemsnittet nok kan jeg allerede se. Men jeg vil virkelig virkelig gerne efter gym, eller bare sådan at jeg er sikret. Mine 2 veninder ville medicin fra starten men de blev ikke optaget, så ... -
enheder
ForumindlægHej. Mit spørgsmål er, om enheder kan gå ud med hinanden og kan man gange/dividere enheder i f.eks. i en ligning Kom gerne med eksempler, så jeg forstår det bedre. Mvh
