Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 17841 til 17860 af 95434
-
Facitlister?
ForumindlægHej med jer, Jeg har selv opgavebogen "Fysikopgaver til Obligatorisk niveau og HF-tilvalg" 1. udgave. Og jeg regner med også at købe opgavebogen "Opgaver i fysik A-niveau" 1. udgave 2007, men da jeg skal bruge dem til lidt eksamenstræning, så jeg kan blive god, ville jeg rigti... -
Energi m.m.
ForumindlægHar lidt blandet spg til afsnittet om Energi og kemiske reaktioner:1.Hvordan antændes en bombe ved elektricitet (måske mere fysik..)2.Er A(vol) altid lille? hva nu hvis der udvikles meget gas?3.eksempel 19 i Kemi 2000 A-niveau 1 på side 119 skriver de: deltaH= -4807KJ - 4mol*8,314*298 = -4817 KJJ... -
En god start...
ForumindlægHej alle!Synes det kunne være meget nyttigt for mig men også for andre der skal op i matematik på 1-årigt A-niveau, at have en slags basal viden til disse emner:1)Vektorregning i planet2)Vektorregning i rummet3) Bestemt integral (vha over- og undersummer, findes et integral)4)Integral og stamfunk... -
Oversigt til fordel for alle...
ForumindlægHej alle! Synes det kunne være meget nyttigt for mig men også for andre der skal op i matematik på 1-årigt A-niveau, at have en slags basal viden til disse emner: 1)Vektorregning i planet 2)Vektorregning i rummet 3) Bestemt integral (vha over- og undersummer, findes et integral) 4)Integral og sta... -
Teknologiprojekt omkring arbejde i højden
ForumindlægHej studieportalen! Jeg vil gerne starte med at sige, at jeg ikke er helt klar over hvad niveau det er på. :) Men vi står i et problem omkring beregninger inden for fysik. En mand arbejder oppe i en eller anden højde, lad os antage han vejer 80 kg. Han er selvfølgelig sikret med en ma... -
Valg af fag og emne
ForumindlægJeg sidder og skal i gang med at skrive SRP, og så sidder jeg og grubler lidt over hvilke to fag jeg skal skrive i. Jeg har tænkt lidt på matematik (A) og biologi (B), eller matematik (A) og kemi (B) Jeg har matematik og fysik på højtniveau, og iflg, de nye regler, så kan jeg sætte de to fag sam... -
VUC
ForumindlægHej! Jeg har virkelig brug for hjælp her. Det er sådan, at jeg gerne vil være farmaceut, men jeg opfylder ikke kravene. Jeg har fagene på de rette niveauer, men jeg opfylder ikke karakterkravene. Jeg ved man kan supplere nogle fag på VUC. De fag jeg skal supplere er Kemi B, Fysik B og matematik ... -
Lys som partikler (fotoner)
ForumindlægHej! Jeg sidder i øjeblikket og skriver eksamensprojekt til Fysik eksamen B-niveau. Jeg skal til dette skrive noget teori omhandlende lys (optik). Jeg er igang med at skrive om lys dualitet (partikel-bølge dualitet), jeg kigger hertil på partikkel og bølgemodellen. Det jeg ikke umiddelbart... -
Strømningslære - eksamensprojekt
ForumindlægHejsa. Jeg har som eksamensprojekt i fysik på A-niveau valgt at have om strømningslære. Altså om laminar og turbulent strømning. Jeg er rendt ind i nogle problemer til selve rapporten og kunne godt bruge en masse hjælp! Hvad skal jeg have med som teori? Vores lærer har hjulpet me... -
Mek.fys. rutsjebanetur
ForumindlægJeg er igang med mekanisk fysik (A-niveau, STX) og har fået stillet opgaven: Hvor stor en kraft skal sædet i en rutsjebane påvirke Gert med for at nå en fart på 80km/t i løbet af 3 sek, når det oplyses at Gert vejer 92kg? Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gribe opgaven an. Jeg ved at iflg. Newto... -
Italiensk eller engelsk A?
ForumindlægHej gutter Jeg starter på STX efter sommerferien, og tror jeg tager fysik og matematik på A niveau. Det gymnasie jeg skal gå på har italiensk A som fremmedsprog. Jeg er ikke særlig god til fransk for at være helt ærligt, men har hørt at fem A-fag er meget hårdt. Jeg overvejer også at løfte engel... -
Atomkernen - udledning - eksamen
ForumindlægHej! Jeg skal til eksamen i fysik B og kan komme op i et emne, der hedder Atomkernen. Stikordene lyder: Kernekraften, stabile- og radioaktive kerner, alfa-, beta- og gammastråling, henfaldsloven, halveringstid, aktivitet. Jeg vil gerne udlede en formel i den forbindelse, men der er ikke e... -
Medicinuddannelsen mens man supplerer?
ForumindlægHar gået rundt og tænkt på noget her på det sidste. Jeg skal læse kemi op i sommerferien, og mat og fysik lige efter. Dvs i alt fra juli - december på et højere niveau, så jeg opfylder kravene til medicinuddannelsen. Jeg har et snit på 10,4 efter 1,08 reglen, så jeg håber jeg kan komme ind, i hve... -
Fagkombination til bioteknologi?
ForumindlægJeg har Bioteknologi/Matematik som studieretning, og vil helst skrive SRP indenfor Bioteknologi. Jeg har mulighed for at lave et forsøg inden for måde at finde nye antibiotika, eller andre midler til at hæmme forskellige bakterier eller virus. Min tvivl ligger i, hvilket andet fag jeg ka... -
Jeg har den her urankugle...
ForumindlægHej jeg sidder og skriver en større opgave i historie og fysik begge på b-niveau. Mit spørgsmål lyder some følgende: I en given urankugle er neutronindfangningen pr.fission 0,4, neutronundvigelsen pr fission 1,8 neutroner. vis at kuglen er underkritisk. Kuglens radius er 8cm, der tilføjes nu me... -
AT-HJÆLP TILBYDES. HJÆLP TIL EKSAMEN
ForumindlægNu nærmer det sig jo eksamens-tid, og mange af jer skal nok op i AT. Jeg blev selv student sidste år, og tilbyder i år hjælp i AT. Jeg bor i gentofte, og tager 150 kr i timen. Hvis du har en anden mundtlig eksamen, du også kunne tænke dig hjælp til, skal du være velkommen til at skrive. Jeg h... -
Lektiehjælp tilbydes
ForumindlægHej, På nuværende tidspunkt er jeg igang med min farmaciuddannelse på universitetet. Jeg afslutter min bachelor om 1 år. Da jeg har brug for penge og har fået en masse fritid, så vil jeg gerne tilbyde privat lektiehjælp. Dette kan ske Online men også i hjemmet, hvis der er tale om Odense. Jeg hj... -
Optagelse på videregående uddannelse
ForumindlægHej. Jeg er kommet i en rigtig dårlig situation, da jeg fik en besked fra AU angående min ansøging på en videregående uddannelse, at der mangler et bevis får at jeg har bestået Fysik på B niveauet. Hvilket jeg har mailet dem det, men det de mangler åbenbart er en underskrift fra raktoren for det... -
Cosinus og Sinus
ForumindlægHej. Vi har fået stillet til opgave at forklare cosinus og sinus relationerne. Vi ved godt sinusrelationen, men er i tvivl om cosinus' er der nogle der kan hjælpe os med at forklare/en definition cosinus og sinus + cosinusrelationen? Det er matematik på B-niveau i 1.g Vores sinusrelation: ... -
Kom du ikke ind? (Studievalg 2009)
ForumindlægEr du ikke blevet optaget på et studie, tilbyder mange uddannelsesinstitutioner ledige studiepladser, som kan søges i 2. optagelsesrunde. Nedenfor er der links til de største uddannelsesinstitutioner: http://studier.ku.dk/ledigepladser_2009/ http://www.au.dk/ http://www.sdu.dk/Uddannelse/Optagel...
