Søgning på: srp historie musik. Resultater: 17841 til 17860 af 24890
-
Hvad er en laser ?
ForumindlægHeej, kunne nogen forklarer mig hvad en laser er ? -
3 min. mundtl. indslag for klassen
ForumindlægJeg underskylder meget hvis jeg er kommet til at poste i den forkerte kategori. I overmorgen drager min klasse og jeg på en hyttetur. Vi har alle fået den opgave som lyder følgende: "Du er på". Alle elever har 3 minutter til rådighed til et mundtligt indslag (sang, tale, oplæsning, skue... -
Kampen mod hovedpine (Aspirin) - AT
ForumindlægHej.. Jeg har besluttet mig for at skrive om aspirin og kampen mod hovedpine i AT.. Jeg kombinerer fagene kemi og samfundsfag og under samfundsfagsdelen har jeg tænkt mig at se på hvilken udvikling, som er sket i forhold til forbruget af aspirin gennem årene (slutningen af 1800 og til i dag).. Pr... -
HJÆLP
ForumindlægHej det er ikke med lektiehjælp at gøre, men jeg håber i kan hjælpe mig jeg ville have hjælp til at kunne blive bedre til at læse,retskrivning osv, fordi siden jeg var lille har min dansk været rigtigt dårligt siden 8 klasse har vi haft afleveringer for osv jeg har altid fået endten 02 eller 4 og... -
AT kvindefrigørelse
ForumindlægHej Er der nogle der har skrevet om kvindefrigørelsen i AT Det kunne være en stor hjælp Tak på forhånd :-) -
Hjælp til problemformulering - AT
ForumindlægHej. Jeg sidder og skriver AT synopsen og indtil videre har jeg arbejdet uden en egentlig problemformulering, selvom det ikke er nemt. Jeg kan bare ikke få den formuleret ordentligt. Mit emne er kropsidealer og jeg skriver om plastikkirurgi. Jeg skriver i dansk og samfundsfag og vil derfor ... -
kort uddannelse - hvorfor
ForumindlægHvorfor har Venstres vælgere egentlig kortere uddannelse end fx Enhedslisten eller de Radikale. SKal lige siges, at det står i min bog -
Genfortælling af en krimi
ForumindlægHej med jer.. I morgen skal jeg fremlægge om en krimi, der skal være en "whodunnit", altså en krimi, hvor én eller flere bliver dræbt, og så er der fokus på, hvordan det bliver opklaret. Problemet er bare, jeg er total blank! Jeg har virkelig ingen anelse om, hvad jeg skal fortælle om. ... -
Eventyr - Inspiration
ForumindlægJeg skal skrive et eventyr i dansk. Det skal være et tingseventyr og må gerne indeholde mange fortællerregeler, der kendetegner et eventyr, så som; 7-talsloven, 3-talsloven, magi, prøvelser, hvileregelen, gentagelsesreglen osv. Jeg har tænkt mig at skrive om et spejl måske, det er bare en... -
Ret en ´kort oversættelse
ForumindlægEn kort oversættelse fra engelsk til dansk: Dear Diary On Friday i had a job, a fiancée, a home, and a life that made sense (well as much as any life makes sense).then I found an injured girl bleeding on the pavement, and I tried to be a Good Samaritan. Now I’ve got no fiancée, no home, no... -
Blivere klogere/bedre
ForumindlægHej derude. Jeg vidste ikke rigtigt, hvor denne tråd skal være, så derfor bliver det her. Jeg er i den situation, at jeg godt vil være klogere. Jeg går pt på Handelsskole anden årgang, og vil godt blive klogere (eller blive bedre) til fagene, som man har på en Handelsskole. Jeg passer min s... -
ideologier og politiske skillelinjer ?
Forumindlæger der nogen der vil være sød og forklare hvad det er politiske skillelinjer betyder ? jeg har en ide om at det måske kunne være noget med forskellen på de politiske partier og hvor deres grænser går. ideologier ved jeg godt, men politiske skillelinjer ? -
Verdens bedste demokrati?
ForumindlægLever vi i Danmark i verdens bedste demokrati? Hvorfor? Hvorfor ikke? -
En lille hjælp, HASTER ! :/
ForumindlægHeeej søde folkens :) Ønsker jer alle sammen en god påske.. Jeg skal skriv en tekst på ca 1000 enheder, hvor jeg beskriver et træk om at flytte, forestillede eller reelle. Hvis reelle, hvordan har det påvirket dit liv? Hvis forestille sig (og reelle) kan du beskrive alle nødvendige skridt må tage... -
Er helt væk! :-( danskopgave!
ForumindlægJeg skal analysere to voveller af Pontoppidan, men det helst ikke overskride 8 sider. Hvad skal jeg ligge vægt på? Jeg kan simpelthen ikek se hvad der er mest rellevant! -
er det her skrevet rigtigt?
Forumindlægthe moon 1: the moon, is a short story because the story is realistic. A short story is shorter than a novel, I know Fiction is under 10,000 words. 2: Mrs. nadine kinevam, because it is her whole the text centers on. 3: it's 3'rd person, because 3’rd person told of everything that... -
Socialdemokratiets principprogram Vejen frem 1961
ForumindlægHej, Er i gang med en analyse af Socialdemokratiets principprogram Vejen frem fra 1961, men der er visse ting jeg ikke forstår. uddraget af programmet lyder således: Den demokratiske socialisme har som mål at frigøre mennesket, sikre dets tryghed og give det mulighed for en fri udvikling un... -
Dansk - Fordybelsesemne
ForumindlægHej Jeg har trukket "Kærlighed på ondt og godt" som mit fordybelsesemne til mundtlig dansk. Mit problem er dog, at jeg overhovedet ikke har nogen idé om, hvad jeg skal vælge.... Er der nogen, der kan komme med eksempler på, hvad jg kan vælge, at snakke om? -
Optagelse
ForumindlægHej Jeg skal til optagelseprøven til STX imorgen. Jeg ved at, jeg skal op i dansk, tysk, matematik mundtligt, og samt engelsk skriftligt. Jeg ved ikke, om hvordan er optagelse.? Skal man første tage prøven før man blive spørge om hvorfor man vælger STX? Jeg er vilde nervøs for klare mig vilde dår... -
Racespørgsmål
ForumindlægHej derude Når man snakker om racespørgsmål (1960'erne i USA), hvad kan man så komme ind på????
