Dansk

HJÆLP

08. april 2018 af danyal21798 (Slettet) - Niveau: 8. klasse

Hej det er ikke med lektiehjælp at gøre, men jeg håber i kan hjælpe mig jeg ville have hjælp til at kunne blive bedre til at læse,retskrivning osv, fordi siden jeg var lille har min dansk været rigtigt dårligt siden 8 klasse har vi haft afleveringer for osv jeg har altid fået endten 02 eller 4 og jeg ville gerne være bedre med dansk hvad kan jeg gøre? det ville være en stor hjælp hvis i hjalp TUSIND TAK!!!!

Brugbart svar (0)

Svar #1
09. april 2018 af SuneChr

Bedre til at lave mad → lav mad, lav mad, lav mad, ...
Bedre til at spille bold → spil bold, spil bold, spil bold, ...
Bedre til at skrive → skriv, skriv, skriv, ...
Bedre til at læse → læs, læs, læs, ...  

Brugbart svar (0)

Svar #2
09. april 2018 af Smut1

Her er mine tre råd: Skab lyst, vær selvkritisk og giv dig tid

Betydningsmomentet:

Lav stile og skriv ting som er af betydning for dig. Når du arbejder med noget, som du kan lide, lærer du på en helt anden måde og primer fremtidig indlæring. (Skriv f.eks. dagbog, historier eller lav en blog).

Tidsmomentet:

Gør dit bedste, når du retter det igennem, og ret det ikke igennem en to eller tre gange, men indtil du mener, at nu kan umuligt være flere fejl i teksten. Jo længere tid du bruger på en opgave, jo bedre husker du de detaljer og overvejelser, du gør dig undervejs, til næste gang.

Kritisismemomentet:

Sidder alle kommaer i teksten korrekt? Hvis du er i tvivl om, hvordan man sætter kommaer så læs om det på nettet. Hvad er det nu lige, forskellen på ligge/lægge er? Slå det op! Læs dine tekster igennem mange gange. Læg dem væk i et par uger og kig så på dem igen, så vil nye fejl dukke op.

De tekster du arbejder med behøver ikke at være skolerelateret, de skal passe til dit niveau, og du skal kunne motivere dig selv til at bearbejde dem.

Ligeledes bør du læse tekster, du synes er sjove (Her ville jeg personligt sige, som har spændende formuleringer og et finurligt sprog).

Skriv et svar til: HJÆLP

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.