Søgning på: international økonomi a eksamen 2014. Resultater: 17861 til 17880 af 170365
-
Makro - teori og praksis
ForumindlægHej, jeg har lige et par spørgsmål angående makro, som jeg har undret mig lidt over. Det er 1. års makro på Uni. Håber nogen kan svare :) 1) Ifølge den klassiske teori bestemmes realrenten for en lukket økonomi udelukkende på markedet af hhv. opsparingen og investeringsefterspørgslen.I den virkel... -
Læge (Løn)
ForumindlægHvad tjerner en ny uddannet læge efter de 6 år på KU. og hvad kommer lønnen op på efter 10 år ca ? -
Søger bøger til markedesføringsøkonom
Forumindlæg-Moderne markedsføring, isbn: 978874128669 -Anvendt statistik- for de finansielle uddannelser. Isbn: 9788741257952 , 2013, 1. udgave. - Erhvervsøkonimi til akadamiuddannelserne, Isbn: 9788741256054, 3 udgave. -Focus on culture, af Anne skårup Rasmussen, Isbn: 9788761602930 -Present and perfor... -
Reducering... HJÆLP
ForumindlægHvordan reduceres dette stykke? -
hjælp til skriftlig dansk
Forumindlægjeg skal op til dansk eksamen på tirsdag og jeg har haft dansk som selvstuderende og er hel lost! jeg aner altså slet ikke hvad jeg skal læse og hvordan jeg skal forberede mig? PLZZ hjælp mig, for jeg skal BESTÅ! -
Navngivning af aminosyrer
ForumindlægHej, jeg vil gerne hørre om man godt kan navngive et molekyle med en del bindestreger imellem? fx: 4-oxo-4-hydroxy-1-aminobutansyre. Det lyder lidt langt men det er noget fra opg. 2 d i eksamenssættet fra maj 2014: http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF14/Proever%20og%20eksamen/140522%2... -
hjælp
ForumindlægHej, Hvordan skal jeg opstille følgende data til en lineær funktion? 2013 solgt 800 stk. 2014 solgt 700 stk. 2015 solgt 1300 stk. 2016 solgt 1600 stk. 2017 solgt 2200 stk. 2018 solgt 2900 stk. 2019 solgt 3300 stk. 2020 solgt 4600 stk. Hvordan vil den funktionsforskriften se ud? -
Hvilke karakter betyder mest?
ForumindlægJeg har virkelig haft nogle dårlige eksamen, hvilket ses på mit gennemsnit på mine nuværende eksamensgennemsnit.. men hvormeget betyder de egentlig? iforhold til årskarakter? -
Oversættelse fra dansk til engelsk
ForumindlægDansk:Efter normannernes erobring af England I 1066 var engelsk I en længere periode almuens sprog, mens fransk blev talt ved hoffet og af overklassen. De to sprog levede side om side i hen ved tre hundrede år, og moderne engelsk er en blanding, hvor ca. halvdelen af ordene stammer fra angelsaksi... -
Mali-missionen
ForumindlægJeg er igang med en opgave om Mali. Om at danske soldater skal sendes til det vestafrikanske land. Hvilket er noget FN har anmodet om, at Danmark skal bidrage til missionen. Skal lave et notat, og er i tvivl om hvilke begreber eller teorier jeg kan bruge. havde i tankerne Hård/blød magt. Men har... -
Haster: Ålborg Universitet, Ballerup: Humanistisk Informatik
ForumindlægHej alle, Jeg vil gerne søge ind på uddannelsen Humanistisk Informatik på Ålborg Universitet i Ballerup og har dertil nogle spørgsmål, som jeg håber at I vil hjælpe mig med at svare på. 1. Er der nogen der går på uddannelsen Humanistisk Informatik (eller kender nogle der gør), som kan fortæ... -
Realistiske skole
ForumindlægHva menes der med den realistiske skole, og hvad har det med NATO og FN at gøre? -
den spanske borgerkrig - srp
Forumindlæghej søde mennesker er der nogen der kan hjælpe mig med den spanske borgerkrig, da jeg skriver mit studieretningsprojekt :( -
angående stx linje
ForumindlægHej Er SAM A MAT A en god linje? Er den for svær? -
Eksamensråd!
ForumindlægKære studieportal, tænkte vi måske kunne starte en lille tråd til ære for alle vores eksamenstips og råd? Skriftligt såvel som mundtligt! -
Er der nogen som kan hjælpe mig med matematik?
ForumindlægNogen som kan hjælpe?? 15. Funktioner og vækst Gør rede for titalslogaritmen. Du skal blandt andet komme ind på nogle regneregler og forskellige anvendelser af logaritmer. -
Eksamenssæt for HTX!
ForumindlægHej. Ville bare høre om man evt. kunne finde tidligere eksamenssæt i matematik A for HTX på nettet. På forhånd tak! -
Forskellene på de økonomiske uddannelser?
ForumindlægHej, Jeg har kigget meget på de økonomiske uddannelser, men syntes det er lidt sværdt at gennemskue hvad forskellene er på dem.. Jeg ville derfor hører om der er nogen, som kan fortælle lidt om forskelle, ulemmper og fordele ved følgende økonomiske uddannelser: Økonomi (cand.polit/oecon) Matem... -
Snyd...
ForumindlægHej Jeg håber at nogen her på Studieportalen har mulighed for at komme med et kvalificeret bud på mit spørgsmål! Det skal siges at jeg ikke behøver svar omhandlende hverken moral, eller etik. - kun et "ja" eller et "nej", samt en begrundelse for svaret i en kort formulering! ... -
Problemformulering til SRP
ForumindlægHej, Jeg har fagene teknologi A og fysik B og skal lave en problemformulering om atomkraft. Jeg er lidt i tvivl om hvad man kunne analyse/redegøre for, nogen der har nogle gode ideer? Hilsen Jens
