Søgning på: fysik projekt. Resultater: 17921 til 17940 af 20688
-
SRP - Mat (A), Kemi (A) og Fys (B)
ForumindlægHeej (: Jeg skal vælge emne til SRP, som det kan ses skal det være indenfor de fagene mat, kemi og fysik. Sidder og overvejer 4 emner: - Kemisk ligevægt - Syre-Base, pH - elektrokemi - reaktionskinetik Så ville jeg høre om nogen af Jer måske har erfaring med disse emner, eller om i har forslag ti... -
klage over SRP-karakter, det haster
ForumindlægJeg har fået min SRP-karakter og vil gerne klage. Før jeg klager vil jeg gerne undersøge om den karakter jeg har fået givet er retfærdigt eller ej - (4) Jeg skrev i Fysik B og Matematik A, Jeg vil derfor gerne spørge, om der er nogen der vil læse den igennem og se om det faktisk var retfæ... -
En pige der har brug for hjælp :(
Forumindlæghej jeg hedder maria vi fik opgaver til fysik imorgen har heldigt løst 4 men mangler dem kan i hjælpe det haster totalt græder snart a: Hvor lang tid går der før du har mindre end 10 gr. af Sr-90 tilbage? Sr-90 afgiver beta-partikler. b: Hvad omdannes Sr-90 kernerne til under afgivelsen af d... -
enthalpi
ForumindlægHey hjælp please (: .. Hvilke af de to reaktioner i ligevægten er exoterm ? Fe^3+ (aq) + SCN- (aq) --> <-- (ligevægtpile) FeSCN^2+ hvordan finder man ( FeSCN^2+ )'s enthalpi ? jeg har indtil videre gjort det her : enthalpitilvæksten = H(FeSCN^2+) - H (Fe^3+)H (SCN-) => H(FeSCN^2+) -... -
En bold bliver kastet lodret opad
ForumindlægJeg har brug for lidt hjælp til følgende fysik opgave. Emnet er Newtons love: En bold bliver kastet lodret opad med starthastigheden 12 m/s. Bolden bliver sluppet i højden 1.5 m over jordoverfladen. Antag, at der ikke er nogen luftmodstand. Hvor lang tid går der, før bolden når den maksimale højd... -
AT 2010
ForumindlægHej allesammen :) Jeg skal op til AT-eksamen allerede her d. 31 maj. Mit emne er Røntgen, i fagene fysik A og historie A. Jeg har jo allerede for længst afleveret min AT-synopsis, men ville bare høre om nogle af jer evt. havde nogle guldkorn omkring dette emne? det er mest fysikdelen jeg har svær... -
Snorkrafter
ForumindlægJeg skal i en fysik opgave beskrive hvordan snorkrafter virker, deriblandt også hvordan en trisse(også kaldet spil) hjælper. Jeg er ikke helt sikker på at jeg har forstået det ret, men er det forstået ret at de virker sådan her? Snorkrafter: Hvis man har en skrænt, et træ på toppen og en gens... -
Wolf-rayet stjernen
ForumindlægHej jeg skal til terminsprøve imorgen i fysik og prøver at arbejde mig igennem nogen eksamens sæt.. Men allerede i den første opgave er jeg i tvivl hvad jeg skal.. Kan nogen hjælpe? http://uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/... -
Varmelegeme til akvarium
ForumindlægHej jeg skal til terminsprøve imorgen i fysik og prøver at arbejde mig igennem nogen eksamens sæt.. Men er i tvivl med opgave 2. http://uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/12081... -
So2 indikator
ForumindlægJeg har fysik/kemi forsøg, hvor jeg skal fremstille en SO^2 indikator af lige dele H^2O^2 og HCl samt 15 dråber BaCl^2. Indikatoren skal give et hvidt bundfald sammen med gassen SO^2. ,, jeg har lavet forsøget men der kommer ingen bundfald i min H^2O^2 blandning, min lærer ved ikke engang hvad d... -
Lektiehjælp tilbydes
ForumindlægLektiehjælp i matematik, fysik, engelsk, tysk og dansk tilbydes i sommerferien mod noget lettere arbejde i hus og have. Vi har af forskellige årsager ikke længere de samme kræfter som førhen til at klare det hele selv. Her er meget smukt, da vi bor på en mindre gård på Nordfyn. Så har du lyst til... -
Segway
ForumindlægHej jeg skal til terminsprøve imorgen i fysik og prøver at arbejde mig igennem nogen eksamens sæt.. Men den tredje opgave er jeg lidt i tvivl om hvordan jeg overghovedet skal gribe den an??? De andre havde jeg lavet regninger på men den her.. http://uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale... -
Fysikopgave
ForumindlægHej sidder med en fysik opgave og der er 2 spørgsmål jeg ikke lige kan finde ud af:) Så ville være taknemmelig hvis nogen her kunne hjælpe mig:) De 2 spørgsmål er: En lysbølge, som sendes gennem luften, har frekvensen 6,52 •1014 Hz. Hvilken bølgelængde har den? Hvilken farve vil du se, hvis ... -
Charles' lov og Gay-Lussacs lov
ForumindlægHej, jeg er igang med at lave en fysik opgave om hendholdsvi Charles' lov og Gay-Lussacs lov. Men nu er jeg blevet en del forvirret. For flere steder står der at det er den samme lov. Men andre steder står det ikke er. Sådan som jeg har forstået det er forskellen at i Charles' lov holde V... -
Magnetisme
ForumindlægJeg har fået stillet en magnetismeopgave jeg ikke rigtigt kan finde ud af, da det ikke er en del af pensum på A-niveau fysik efter reformen. Opgaven lyder således: To ledere bevæger sig med farten v, gennem hvert sit magnetfelt, som vist nedenfor (der er bare vist to simple magnetfelter). Leder 1... -
Acceleration
ForumindlægHej studie-brugere . Jeg er igang med en fysik opgave. Men jeg mangler noget af opgaven for at blive færdig med den. Opgaven lyder som: c. Tegn og forklar grafer for (1) position, (2) hastighed og (3) acceleration som funktion af tiden for en bold som kastes lodret op i luften. Jeg har ... -
Utrolig ringe karakterer i 2.g
ForumindlægHej. Jeg er en dreng på 18 år der til daglig går på HTX 2. år. I dette skoleår(2.g) har jeg fuldstændig flejnet mine karakterer, og har ikke rigtigt afleveret noget af mit Mat(b), Kemi(b) og Fysik(b). Jeg er rigtig svag i fagene, og er i tvivl om jeg kan få et ordentligt snit når de tre fag træk... -
antal eksamener
ForumindlægHej, Jeg går i 3.g nu og jeg spekulerer lige over hvor mange eksamener jeg skal igennem i år. I 1.g har jeg været op i samf. mundt. I 2.g har jeg været op i kemi og fysik mundt. Nu har jeg Dansk, Mat (A), hist (A), fransk (A), eng (B), religion (C), old (C), bio (C), idr (C) (som jeg ikke ka... -
Kan jeg regne mine eksamenfag ud?
ForumindlægHejsa Jeg skal maksimum op i 4 fag i år, herunder 2 skriftlige og 2 mundtlige. De fag, som jeg kan komme op i, er: dansk A, samfundsfag A, fransk A, historie A, engelsk A, biologi B og fysik C. Reglen er - så vidt jeg har forstået - at man SKAL enten op skriftligt eller mundtligt (eller begge del... -
Curie- punktet, om at afmagnetisere & magnetisere
ForumindlægSidder her og forbereder mig på den mundtlige Fysik/kemi prøve. Men er nu gået lidt i stå. Synes ikke rigtig selv, at jeg kan finde svarene til mine spørgsmål nogle steder, så håber, at I kan hjælpe mig. På forhånd tak! 1) Jeg skal bruge et forsøg ang. Curie punktet. Har hørt om et, hvor man skal...
