Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 17921 til 17940 af 135324
-
Fra og med i dag
Forumindlægskal jeg aldrig mere tænke på matematik og kun i sociale kredse referere til mine 10 år i folkeskolen og 3 år i gymnasiet bebyrdet med dette rædselsfulde fag som "dengang". Lykken er ubeskrivelig. I andre stakler må have god fornøjelse med det og held og lykke fremover. Jeg kommer nok n... -
En masse tal og bogstaver...
ForumindlægHej derude! Som i kan se på min overskrift, forstår jeg intet af matematik, og ser det bare som en masse tal og bogstaver. Så derfor har jeg virkelig brug for lidt hjælp til 2 opgaver, eftersom jeg er igang med en matematik aflevering. Den ene opgave lyder: Bestem værdien af (x+h)^2-h(h+2x), nå... -
1/3 B-eksamen MAT
ForumindlægHejsa Sidste år i 2.g fik jeg 8 i matematik B-niveau. Idag var jeg op i matematik 1-årig A-nevaue som jeg er lidt nervøs for hvad jeg får. Hvis vi nu siger at jeg får 6, er den endelig karakter der står på mit bevis så 7?? Runder man egentlig op til det tætteste tal. Mat-B fra sidste år tæller ... -
Lektiehjælp søges
ForumindlægHej. Jeg er en pige på 18 år, der søger en lektiehjælper idet jeg skal op til eksamen i Matematik A her til sommer. Jeg går på 3. år på STX i Aalborg, og vil derfor gerne allerede nu begynde at få alt det man skal vide på plads til eksamen i matematik. Jeg tænker det det kunne være en gang om u... -
Ægyp mat - MS Word
ForumindlægHej alle, Er i gang med SRP (3g) og ville hører om nogle kunne hjælpe mig. Ved brøkregning i Ægyptisk matematik skriver men eks. 3 med en "-"... ville hører om der var nogen der vidste hvordan man gjorde det på en smart måde i Word.. ... ved godt at man kan bruge Equation, bruger jeg ... -
Differentialregning.
ForumindlægHej hej. Har lidt problemer med nogle matematik opgaver. Matematik er ikke min stærke side og kan bare ikke få opgaverne til at gå op. Ville spørge om nogle af jer kan løse disse to opgaver: 1) Bestem med håndkraft ligningen for den tangent til grafen for funktionen f med forskrift: f(x) = 3 ... -
Terminsprøve - Færdighedsregning og problemregning
ForumindlægHej allesammen, På tirsdag skal jeg op til terminsprøverne i matematik. Jeg skal tage en færdighedsregning, 1 time uden hjælpemidler og problemregning 3 timer med hjælpemidler. Jeg er lige nervøs for begge, da jeg ikke er så god til matematik, især færdighedsregningen da vi ingen noter eller hjæ... -
reducering
Forumindlæghej jeg er lige begyndt på matematik på b niveau som enkeltfag hvor det egentlig går fint nok. her er problemet så. da det er et stykke tid siden jeg sidst har haft matematik kan jeg ikke så godt huske hvordan man reducere så tænkte om der er nogen der kunne løse disse 3 reduceringer og fortælle ... -
Funktion, eller hvad er det?
ForumindlægHejsa.. jeg har et problem med et matematik opgave. jeg har lagt den inde i mine billeder i mappem matematik ting. Problemer jeg har er at der står i opgaven at man skal lave en funktion af a til arealet, og jeg kan overhovedt ik finde ud af det. det bedste jeg kan skrive er: O = a+b+3+4+(a-3)+(b... -
TI-84 Plus sælges billigt !
ForumindlægDa jeg nu er færdig med at gå på gymnasiet, og ikke længere skal beskæftige mig med matematik sælger jeg min lommeregner (TI-84 Plus). Denne type lommeregner er et krav, hvis man skal have matematik på enten B eller A niveau på gymnasiet. Den fejler ingen ting overhovedet, er bare blevet brugt d... -
Isolering af forskellige størrelser
Forumindlæghej. har nogle spørgsmål angående min matematik eksamen, som jeg er meget i tvivl om. 1) er der nogen der kan hjælpe mig med følgende. isolering af de forskellige størrelser i Kn = K0·(1+r)n 2) Bestemmelse af ligning ud fra 2 punkter (bevis) - eksponentiel 3) andengradsligningen (bevis) 4)... -
Metoder
ForumindlægHej alle sammen, håber i kan hjælpe for jeg er lidt lost Sidder og prøver at få styr på metoderne til min srp og mine vejleder er desværre ikke til meget hjælp, da de ikke rigtig har svaret mig de sidste 3 dage. jeg skriver i matematik(A) og historie(A) og i opgaven laver jeg et bevis, hvor i me... -
Ti-82 Stats, til salg! billigt!.
ForumindlægEftersom jeg er blevet færdig på HHX, vil jeg gerne sælge min lommeregner. Det er som sagt en Ti-82. Der er tale om en avanceret lommeregner som kan indtegne grafer, og tabeller. Lommeregneren er ideal til matematik c, og til dels matematik B. Jeg har desværre ikke nogle instruktioner elle... -
krav for at blive student?
ForumindlægJeg går på HTX 3. år Jeg får ok karakter i de fleste fag og har et samlede snit på (ca. 6-7) dog har jeg svært ved matematik som jeg har på a-niveau, Jeg har søgt på nettet og snakket med forskellige folk for at finde svar, men synes alle har lidt forskellige meninger.. nogle mener at man skal b... -
hlæjp til udregning af konstanter (vektorer)
ForumindlægJeg har fået denne opgave, med to vektorer: a =(2, -3) (de står jo så bare over hinanden, da det er en vektor) b=(-3, 9) jeg skal så bestemme to konstanter, s og t, så det her udsagn bliver rigtigt: sa+tb=(-5,9) er der nogle der ved, hvordan jeg kan finde frem til s og t? -
Differentiering
ForumindlægHvorledes kan jeg differentiere (1/6)*ln((3+x)/(3-x))? Jeg ved den er sammensat og får følgende: (ret mig hvis jeg tager fejl)(1/6) * 1/((3-x)/(3+x)) * (1*(3-x)-(3+x)(-1))/(3+x)^2 ? -
hjælp
ForumindlægEr der nogen der lige kan forklare hvordan jeg regner 5 i minus 3. ud? -
Gymnasievalg(linje)
ForumindlægHej til næste år vil jeg på gymnasiet. jeg er gået hen i et kæmpe dillema. jeg er god til samfundsfag og vil gerne have det på A niveau, men så skal man have matematik på B niveau, det er et lille problem da jeg ikke ligefrem er arkimedes. jeg ville bare vide når linjen er en international sa... -
Studieretningsprojekt
Forumindlæghej. min studieretning hedder mat a, kemi b og naturgeografi c... derudover har jeg lov til at skrive i biologi dansk og historie.. Jeg ved at jeg skal skrive i matematik, da dette er det eneste a-fag i min studieretning så der er ligesom ikke så meget andet at vælge imellem. Men hvertfald går j... -
Er mat A noget ligesom det i folkeskolen
ForumindlægHej alle sammen, mit navn er Andreas. Jeg er 20 år gammel og har asbergers. Jeg skal til at tage en stx her lige om lidt, og jeg bliver smidt direkte ind i mat a. Jeg har aldrig været så god til matematik da jeg er blevet flyttet rundt i andre skoler meget. Jeg ville høre om der er nogle steder s...
