Matematik

Er mat A noget ligesom det i folkeskolen

21. februar 2019 af AndreasHumm - Niveau: A-niveau

Hej alle sammen, mit navn er Andreas. Jeg er 20 år gammel og har asbergers. Jeg skal til at tage en stx her lige om lidt, og jeg bliver smidt direkte ind i mat a. Jeg har aldrig været så god til matematik da jeg er blevet flyttet rundt i andre skoler meget. Jeg ville høre om der er nogle steder som forklare de ting man kan forvente når man nu skal på op på a niveau, og om der nogle steder online hvor jeg kan læse op på det . Jeg håber selv at jeg kan have et gemmensnit på 6 da jeg så kan tage en efteruddanelse i datalogi.

Undskyld det lange spørgsmål. 


Brugbart svar (1)

Svar #1
21. februar 2019 af thelittlehelper (Slettet)

det lyder godt nok som lidt af en muldfuld at blive smidt direkte på mat a

har du ikke mulighed for at få det på et lavere niveau, hvis matematik ikke lige er din spidskompetence?

du kan se eksamenssæt og løsninger her

https://matematikhfsvar.page.tl/%26%238226%3B-Matematik-A-eksamensopgaver-STX.htm

der kan være hjælp at hente her

https://www.webmatematik.dk/lektioner/matematik-a

du skal ikke undskylde - vi er her for at hjælpe :-)


Brugbart svar (1)

Svar #2
21. februar 2019 af OliverHviid

Selv hvis du vælger en studieretning med matematik A, så  bliver du IKKE smidt direkte ud i mat A. Det første år (1.g) svarer til C-niveau, det andet år (2.g) svaret til B-niveau og det sidste år (3.g) svaret til A-niveau. Desuden findes der mange gode hjemmesider og videoer, der kan hjælpe med forståelsen af stoffet. Jeg vil især anbefale "webmatematik.dk" og Youtube-kanalen "Jim Larsen McLean" - hans videoer er af høj kvalitet, og han har mange videoer om matematik og fysik. Hvis du har andre spørgsmål, så må du endelig skrive tilbage.


Skriv et svar til: Er mat A noget ligesom det i folkeskolen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.