Søgning på: fysik disposition 9 klasse. Resultater: 17961 til 17980 af 52678
-
SRP-problemformulering - hjælp ønskes til at komme i gang!
ForumindlægHej! Som så mange andre, sidder jeg nu med mit studieretrningsprojekt og skal til at i gang med det. Men jeg er dog i tvivl om, hvordan jeg skal gribe det an. Er der nogle af jer, der har nogle gode ideer eller kan hjælpe mig med, hvad jeg helt sikkert skal huske, så skriv endelig! Problemformule... -
"Spread your legs, and smile"
ForumindlægNogen der har læst/skrevet (om) artiklen af Shashi Tharoor: "Spread your legs, and smile"? -
Abstract
ForumindlægHjææælp. Hvad skal sådan en indeholde? -
Oplysningstiden
ForumindlægHvilke ligheder og forskelle er der på oplysningstiden og nutiden?? -
Mundtlig Afgangsprøve!! hjælp
ForumindlægHej. Jeg skal op i dansk mundtlig imorgen, og jeg vil høre om det er okay at jeg bringer alt hvad jeg skal sige med ind? Trækker det ned? Og hvad er bedst? -Tak på forhånd. -
Dansk eksamensoplæg
ForumindlægJeg er i gang med at læse op til dansk mundtlige eksamen på hhx og skal derfor skrive oplæg til de forskellige perioder vi har været igennem. Kan det virkelig passe at man overhovedet ikke kan finde nogen oplæg på hverken studieportalen eller studienet som inspirationsmateriale? Jeg kunne virkeli... -
Hjælp omkring IRA
ForumindlægHej. Jeg skal fremlægge noget om IRA her i næste uge, men synes det er lidt svært at finde rundt i. Ville høre om nogle der kender svaret eller nogle links med svar på disse spørgsmål. 1. The History of IRA 2. what did the Easter rising mean to the conflict ? 3. Which role did Micheal Colling p... -
Tips og råd til AT eksamen??
ForumindlægEr der noglde der ude kan kan komme med tips og råd ? -
Dansk Eksamen FSA - Komme igang.
ForumindlægHej, nogen der har et skud på hvor man skal starte i alt det her eksamensrod? Jeg har om det gode og det onde, med prøveoplægget Den lille pige med svovlstikkerne. Jeg ved slet ikke hvordan jeg skal strukturere fremlæggelsen, hvad skal jeg starte med osv. Nogen der kan give mig hul på bylde... -
Fremlæggelse til NV
ForumindlægHej, Jeg skal snart til NV-eksamen og vil gerne høre, hvad der er vigtigst at komme ind på i de første fem minutter af min fremlæggelse. Er der ellers nogle råd til, hvordan man bedst muligt kan præstere for at opnå et 12-tal? Tak, på forhånd -
Forberedelse til biologieksamen 1.g
ForumindlægHej alle i kloge hoveder :o)Jeg ville høre om der er nogle af jer der har nogle gode råd omkring biologieksamenen i 1.g?Jeg skal op på onsdag, og jeg er lige blevet færdig med at læse hele pensum igennem.Hvad kan man mere gøre for at forberede sig til eksamenen end at læse pensumet?Med venlig hil... -
Slaver vs. trælle?
ForumindlægMit spørgsmål er enkelt: Er slaver og trælle det samme? I menneskerettighederne står der at; "Ingen må holdes i slaveri eller trældom". Det betyder vel at slaveri og trældom er to forskellige ting??? Og hvis det er rigtigt, hvad er så forskellen?Skal bruge et svar senest inden fredag, m... -
Noter vs. udenadslære
ForumindlægHej Jeg har aldrig rigtig lært at skrive gode notater, og jeg oplever, at når jeg skriver notater, så mister jeg fuldstændig overblikket over, hvad jeg har gang i at læse, men jeg oplever derimod, at når jeg bare læser et stof, og de efterfølgende timer og dage repeterer det i hovedet, så sid... -
Essay
ForumindlægHej SP Jeg skal skrive et juleessay, men jeg ved ikke hvordan jeg skal starte den. Den skal handle om alt det negative i julen. På forhånd tak -
referat nødvendig? dansk
ForumindlægHej.. jeg har skrevet i dansk og samfundsfag. I dansk har jeg gjort brug af en novellen. Skal jeg lave et kort referat under fremlæggelsen, eller skal jeg bare regne med de kender bogen, når de nu har læst min synopsis? på forhånd tak -
SSO
ForumindlægHey..Jeg er igang med at skrive opgave i SSO, omkring børnearbejde i u-lande.Men er der nogle der kan hjælpe mig med en god indledning, er lidt blank mht. til det.Håber at høre fra jer.. -
MUNDTLIG EKSAMEN - engelsk!!!!
ForumindlægHej (: Jeg skal op i engelsk mundtlig eksamen om et par dage, og jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre hvordan det egentlig foregår inde i selve lokalet? - og om i har nogle gode ideer til hvordan man øver sig optimalt? På forhånd tak! -
Bliver man busted for det!?
ForumindlægBliver man busted for at glo ned i sine noter bare lige 2 sek. og så snakke videre? -
dansk stil
ForumindlægHej.. jeg går i 10 kl, og i mine danske stile får jeg næsten altid ni. Imorgen skal jeg til prøve i dansk stil, og kunne virkelig godt tænke mig at få 10 eller højere. Jeg vælger somregel altid de emner hvor jeg skal debattere nogle forskellige holdninger, synsvinkler osv. sammen med mit eget. Me... -
Mundligt matematik eksamen A
ForumindlægHej jeg skal mundlig matematik eksamen her om et par dage, har læst en del på spørgsmålene, men noget der undrer mig er, at der ikke i alle spørgsmålene er beviser ? fx. kan jeg ikke finde noget bevis i spørgsmålet om vektorfunktioner eller i spørgsmålet omkring statistik :S Er det korrekt at...
