Almen studieforberedelse (AT)

Tips og råd til AT eksamen??

10. juni 2014 af Thelastsamurai (Slettet) - Niveau: A-niveau

Er der noglde der ude kan kan komme med tips og råd ?

Brugbart svar (0)

Svar #1
10. juni 2014 af emmaeg (Slettet)

- Påvis tydeligt sammenhængen mellem overordende emne og dit fokus
- Fremlæggelsen skal bringe noget nyt på banen og ikke bare være en gentagelse af synopsen
- Uddel gerne eller i det hele taget gennemtænk og nedskriv en disposition til fremlæggelsen
- Lav gerne et hand-out til fremlæggelsen f.eks yderligere citater/tabeller/billedmateriale mm. til behandling
- Husk at lave nogle konkrete analysenedslag, hvor metode rent faktisk vises anvendt
- Forstå de metoder, du anvender
- Overhold formalia f.eks. længde, husk perspektivering
- Husk kildehenvisning ikke bliver læst - konkret undersøgelse
- Strukturer hele fremlæggelsen efter brug af metoder (+eksempler) og teksnomisk.

Derudover: kort redegørelse (skal næsten ikke nævnes i andet end som introduktion) - analyse og diskussion som skal fylde resten af fremlæggelsen skal hele tiden flettes sammen med metode.

Brugbart svar (0)

Svar #2
10. juni 2014 af Miebendixh (Slettet)

Jeg har fået 12 alle de gange jeg har haft AT(prøver+ eksamen). Og sådan ser min struktur ud normalt:

- Introduktion(fortæller kort, dit emne i forbindelse med dette års overordnede emne)

- Dernæst præsenter strukturen af din fremlæggelse(hvad du vil komme ind på).

Min struktur plejer at være:

Være obs på, at metoder(m. konkrete eksempler) gerne må integreres i både problemformulering og problemstillinger, for at give fremlæggelsen en ekstra dimension, da det ikke bare er noget, som bare skal overståes.

-Konklusion af min problemformulering, hvad jeg er kommet frem til(evt. inddragelse af metoder)

-Konklusion til problemstillingerne(MEGET KORT)+(evt. inddragelse af metoder)

- Fagenes sammenspil. Fordele og ulempe. (Vigtigt at have med)

- Perspektivering til din studierapport

Held og lykke!

Skriv et svar til: Tips og råd til AT eksamen??

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.