Søgning på: fysik noter b. Resultater: 17961 til 17980 af 110438
-
SRP: Radioaktive henfald og differentialligninger
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er igang med at skrive min srp. Jeg har valgt fagene Matematik A og fysik B. Mit emne er radioaktive henfald og differentialligninger. Min opgave skal handle om at undersøge aktiviteten fra radioaktive kilder, som er Ba-137 og Pa-234. Hvis nogle af jer har skrevet en opgav... -
frihedsgrader og kinetisk energi
ForumindlægHej I forbindelse med en eksamen i fysik B, er jeg stødt på begrebet frihedsgrader. Jeg er med på at der til hver frihedsgrad er knyttet en kinetisk energi ½mv^2. hvad der forvirrer mig er: 1. Et énatomig molekyle har tre frihedsgrader, og kan derfor bevæge sig i tre retninger. Derf... -
Callendar-Barnes kalorimeter
ForumindlægHejJeg har et problem med opgave 2. Callendar-Barnes kalorimeter, fra Fysik Højt Niveau eksamen 2005.Opgaven kan findes på side 3 i dokumentet herunder: (Det er hele sættet fra UVM's website)http://wuhtzu.net/random/fysikhn-2005-7-1.pdfDelspørgsmål (a) og (b) er ekstremt nemme og det giver ig... -
Kraft
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til en fysik opgave, jeg håber i kan hjælpe <3 Spørgsmålet lyder: En byrde med tyndge G = 1kN holdes som vist på fig.46. Idet vinklena kan variere, skal trækkræfterne i de to topparter grafisk bestemmes når vinklen a er; a) a = 0 grader b) a = 45 grader c) 90... -
Katastrofe
ForumindlægHej Jeg er ved, ligesom alle andre 3.g'ere, at finde emne til årets AT. Jeg har linjen Mat A, kemi A, fysik B, og desuden har jeg valgfaget psykologi. Jeg har tænkt på, at jeg godt kunne tænke mig at lave noget i religion. Tænker lidt på holocaust. Men ville lige høre, om der er nogle... -
Variable - hjælp søges!
ForumindlægHej derude! Jeg er ved at lave en fysik aflevering, hvor man skal bestemme sammenhængen mellem hastighed og masse ved et forsøg, hvor vi har målt faldtiden af forskellige ting ved en konstant højde. Jeg har fundet frem til, at det er en potens sammenhæng, men kan man så sige, at: I dette ... -
AT - Tjernobyl
ForumindlægHej derude Vi er en gruppe (3), som har valgt AT-emnet Tjernobyl. Vi skriver i fagene fysik B og historie A (hum.). Vi vil meget gerne skrive om konsekvenserne ved de forskellige slags reaktere, samt komme ind på en masse med kernefysik. Dog har vi problemer med at få relevant materiale og ... -
Opgavehjælp
ForumindlægHejsa. Fysik er egentlig et fag som jeg har det okay med. Men jeg er gået i stå i en opgave, som jeg meget gerne vil kunne løse. Men jeg ved virkelig ikke hvordan. Håber på hjælp, opgaven lyder således: 1. En cylindrisk bøje med en masse på 950 kg flyder lodret på havets overflade. Bøjens diam... -
energitilføring?
ForumindlægJeg har en fysik aflevering til i morgen, som indeholder nedenstående opgave. Nogen der kan hjælpe ? Opgave 3 (at finde de fænomener, der betyder noget, og anslå deres størrelse) En isklump (dvs. frosset vand) på 1 ton placeres midt i skolernes sommerferie foran et supermarked. Isklumpen ... -
Exciteret tilstand og kernemasse
ForumindlægHej. Er der nogle, der kan hjælpe mig med en opgave 5 b fra studentereksamen maj-juni 2006 - fysik højniveau? Der står: Lige efter betahenfaldet er nogle af de dannede 12C-kerner i en exciteret tilstand, der ligger 1,22pJ over grundtilstanden. Begrund med udgangspunkt i kernemasserne, at en 12C... -
Termisk energi
ForumindlægHej alle jeg har nogle problemer med en fysik opgave Du hælder 1,5 L KOGENDE vand ned i en jerngryde med massen 3,5 kg. Jerngrydens temperatur er 18 celsius, før du hælder vandet i. a) Beregn vandets sluttemperatur, idet du antager, at der ikke er nogen varmeudveksling med omgivelserne. b... -
haster-haster-haster-haster-haster
Forumindlægjeg er gået i stå, og kan ikke lave videre på min fysik opgave/aflevering. kan jeg få hjæp? da spørgsmålet bygger på en figur, har jeg udgivet hjemmesiden. det er opg 6b) som jeg ikke kan løse. håber på at jeg får svar fra jer hurtigst muligt. http://www.emu.dk/gym/fag/fy/uvm/eksamen/2008_7_2.p... -
Kraft, bevægelse og energi
ForumindlægHej alle, Jeg skal til Fysik B eksamen på torsdag, og sidder i skrivende stund og forbereder mig til det. Jeg har et spørgsmål inde for emnet: Kraft, bevægelse og energi, som lyder: Gør rede for Newtons love og for mekanisk energi. Kom med eksempler på beregninger, hvor den resulterende k... -
Biotek - farmaceut
ForumindlægHej jeg går p.t i gymnasie og er begyndt at gruble lidt over hvad jeg vil foretage mig i fremtiden. Da jeg er interesseret i naturvidenskabelige fag og går på studieretningen; mat a, biotek a og fysik b, ligger det mig nært at vælge noget i den retning. Har fundet to uddannelser som virker super... -
ideer til SRP matematik/biologi evt kemi
ForumindlægHej allesammen!!! Skal snart i gang med SRP, og ville høre om i havde nogle ideer :) Jeg har matematik på A og kemi, biologi samt fysik b skal altså skrive i matematik samt et af de overstående... vil rigtig gerne skrive i noget om kroppen eller noget medicin lignende, derfor er biologi... -
Valgfag??
ForumindlægHej alle sammen, Jeg går i 2.g på linjen Bioteknologi A, Matematik A og Fysik B. Jeg skal her om meget snart vælge valgfag og vil virkelig gerne have Engelsk på A (Hvor jeg så i alt ville få 5 a-niveau fag). Men har hørt at hvis man opgraderer Engelsk til A, så kan man ikke gange sit gennemsnit... -
Salg af TI 82
ForumindlægHej, Da jeg nu har valgt mat på B niveau kan min kære TI-82'er ikke bruges længere og jeg sætter den derfor til salg.. 82'eren er ideel til c-niveau matematik (altså perfekt til sproglige elever der kun skal have det obligatoriske c-niveau) + den kan bruges helt op til a-niveau fysik (ha... -
Lydens hastighed i vand
ForumindlægHej (: jeg har brug for noget hjælp i fysik, jeg har fået stillet en opgave, som jeg ikke lige kan gennemskue . Lydens hastighed i vand er omkring 1490 m/s. I et ekkolod måles forsinkelsen, fra lyden udsendes, til den modtages. a) hvor stor er vanddybden, hvis forsinkelsen er 0,85 s? b) hvilken... -
Om kinetiske energi
ForumindlægJeg har rigtig svært ved at lave de her 2 spørgsmål, fysik er ikke lige min stærke side, håber i vil hjælpe mig med at løse dem, det er bare svært, når man ikke forstå det. Beregn den kinetiske energi af en fodbold med massen 420 g og hastigheden 40 m/s. vil bruge ½ * m * v i 2, og jeg har den ... -
lektiehjælp søges
ForumindlægHej, jeg er en pige der går i 3.g og har Kemi på A-niveau og fysik på B-niveau. Da jeg har svært ved nogle af opgaverne søger jeg lektiehjælp. Jeg ved godt, at denne side er for gratis lektiehjælp. Men det er ikke altid man får svar fra folk (skyldes måske at de ikke har tid til det). Så derfor s...
