Søgning på: religion c noter. Resultater: 17961 til 17980 af 76504
-
Jeg har GROFT brug for hjælp til City of Glass
ForumindlægHej derude! Jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig og har læst Paul Austers: City of Glass. Jeg sidder og skal lave SRP og skal skrive om det moderne individ, hvor jeg bl.a. skal analysere of fortolke City of Glass. 1) Jeg ville høre om der er nogen der kan forklarer mig hvad det er Stillman h... -
Rådhuset eller kirke?
ForumindlægHey, Hvorfor tror i nogle folk vælger at holde et kirkebryllup? Tro? Tradition? Drømmen? Hvorfor kan man ikke bare nøjes med at blive gift på rådhuset, er det vigtigste ikke bare at man får hinanden? -
tyskoversættelse
Forumindlæger der nogen der vil hjælpe mig med en stavefejl? Ist das Gedicht immer noch aktuell? In Dänemark auch? Warum / nicht? Ja, das finde ich. ZB die Mohammed Krise. am 30. September 2005 in der dänischen Tageszeitung Jyllands-Posten wurden zwölf Karikaturen von der islamischen Propheten und Religi... -
Kulturelt problem
ForumindlægVil i være søde og hjælpe mig med at svare på dette spørgsmål? Hvilke kulturelle problemer har vi i Danmark i dag? -
Historiebegreber
ForumindlægHej, er der nogen som kan nogle begreber fra Historie omkring analyse og vurdering af kilder? evt. også lidt metode, det skal bruges i min vurdering af et skønlitterært værk set som historisk kilde. -
Kvinderettigheder
ForumindlægHej studieportalen Jeg er ved at skrive DHO, og har valgt historie med underemnet kvinderettigheder med fokus på 1900-tallet. Jeg sidder lidt fast i et spørgsmål om, hvorfor det tog så lang tid før ligestillingen kom til. Har i nogle inputs, og måske nogle steder jeg kan finde noget om det? Har ... -
Styreformer?!
ForumindlægHej. Er der nogen af jer der kender en oversigt over de forskellige styreformer, eller kan hjælpe mig med at få fat i det? Er nærmest desperat!! - Josefine -
AT Synopsis Det Krakelerede Verdensbillede
ForumindlægHeeij Folkens :p Jeg skal til at lave en synopsis og jeg har svært ved at finde en god problemformulering. Jeg har om det krakelerede verdensbillede. Fysik og Dansk Men altså selvve emnet er 1920'erne. Jeg skal få dansk og fysik blandet sammen. Noget med ismerne. Måske noget med futurisme v... -
Fortryder du din Konfirmatiom
ForumindlægJeg synes Konfirmationsgrænsen skal sættes op til ca. de 17-18 år da jeg mener man ikke har nok forstand til at vide hvad man siger ja til, når man kun er 13-14 år. Når man er 13-14 år følger man bare med resten af flokken og glæder sig til sine gaver uden egentlig at tage stilling. Hvis du førs... -
nazisme i dk?
ForumindlægFor et øjeblik var jeg i gang med at skrive et læserbrev for et forbud mod DNSB (Danmarks Nationalsocialistiske Bevægelse). Derfor gik jeg ind på deres hjemmeside for at nogle holdninger, der var Grundlovsstridige, men det lykkedes mig ikke. Synes i nationalsocialisme skal være lovligt dk? -
International politik
ForumindlægJeg skal op til eksamen i samfundsfag og international politik er ikke min stærke side, så jeg håber I vil hjælpe mig og bære over med de måske lidt mærkelige spørgsmål.. 1.Hvordan kan man begrunde at USA er en unipolær magt? 2.Hvordan forholder en idealist sig til magtbalanceteorien? 3. Hvor... -
Adganskrav = snittet af påkrevede fag el. alle fag?
ForumindlægSagen er den at jeg på det seneste har overvejet at give den et skud mod medicin-studiet, og derfor skal opfylde adgangskravet som i 2007 hed 9,5 i gennemsnit. Mit spg. lyder så: Er dette tal gennemsnittet af de relevante fag? (læs: påkrevede fag, i dette tilfælde dansk A, engelsk B, matematik ... -
kan man sige ...
ForumindlægHej allesammen kan man skrive : Modsat dannelses- og udviklingsromanens én hovedperson, har kollektivromanen en hel gruppe af mennesker som hovedperson.. eller lyder det helt forskert? -
De tre kærlighedsbegreber
ForumindlægEros - filia - agape Kan nogle venligst give mig en definition af ovenstående begreber og sætte det i sammenhæng med Platons Symposium? Eros er den erotiske kærlighed - er det så den der er tale om i pæderastiske forhold, eller er dette filia (venskab mellem venner, såvidt jeg har opfattet det?)... -
Efter gymnasiet...
ForumindlægSå er gymnasiet snart slut for os 3g'ere og vi skal videre i livet. Men hvad skal I? Ansøgningsfristen er 5. juli så man skal snart beslutte sig! Jeg regner selv med at læse farmaceut. Andre? -
lidelse?
ForumindlægEr lidelsen i buddhisme at alt er forgængelig eller uforgængelig? Der står nemlig noget forskelligt i alle de papirer jeg har -
Erasmus Montanus
ForumindlægHej derude. Jeg skal fremlægge om komedien Erasmus Montanus, men er dog lidt i tvivl om hvad moralen, budskabet og temaerne er. Hvis der er nogle der kan, så please hjælp (: ! -
Religionskrige og enevælde
ForumindlægHej! Jeg sidder og læser på eksamen til imorgen, men jeg kan ikke få overblik over situationen mellem 1400-1800 i Europa, med alle religionskrigene, enevælde og ændringer i samfundsstrukturen... Er der måske nogle derude der kan give mig et par highlights? -
hjælp mig
Forumindlæghej jeg har et stort dilemma. det er snart jul, og jeg har ingenting at give min mor. jeg har næsten ingen penge og min mor er meget kresten. jeg har givet sånoget som hjemmelavet bileder og strikket sommerfugle og hun griner bare og lægger den væk. min mor er ikke dum men selv meget kreativ så h... -
Myter og fordomme om Danmark
ForumindlægVi skal lave en film om verdens myter / fordomme om Danmark. Hvor vi beviser eller modbeviser dem. Men vi har svært ved at finde disse fordomme. Så kender i nogen landes bestemte fordomme om Danmark så skriv endelig, og gerne hvilket land det er! :D
