Søgning på: samfundsfag c eksamen mundtlig. Resultater: 17961 til 17980 af 98538
-
samf aflevering
Forumindlægjeg skal i en aflevering diskutere hvilke konsekvenser terrortruslen har for dks udenrigspolitik.. hjælp mig!! Der medfølger et bilag af per stil møller: Tale ved DIIS- seminar torsdag d. 16 sep 2004. handler kort om, at vi skal Europa skal bevare samarbejdet til USA - vi er ufhængige af hinade... -
levekårsforskelle..
Forumindlægnogen der har nogle gode links til levekårsforskelle i danmark i forhold til england ? synes ikk jeg kan finde noget ... -
HJÆLP!!
ForumindlægHej Hvad er primære og sekundær socialisation? Vær venlig at uddybe, TAK! :D -
Vurdering af studieretningsprojekt
ForumindlægHej.. Er der egentlig nogen her, som hjælper med SRP ved at kigge opgaver igennem og derved komme med nogle gode råd på hvad man kunne gøre anderledes, manglede, rette osv? -
Småstats adfærd?
ForumindlægHej. Vidste ikke helt om jeg skulle poste det her i engelsk eller samf, men prøver nu i samf småstats adfærd hvordan ville i oversætte det til engelsk? skal bruges til SRP abstract på forhånd tak -
Brintsamfundet
ForumindlægJeg har tænkt mig at skrive om brintsamfundet i fagene historie og fysik. Dette emne er meget stort og ville egentlig høre, om der var nogen, der havde gode idéer til, hvad jeg skulle inddrage? Hvis nogen evt. kender hjemmesider eller gode bøger, som er skrevet om dette emne, vil jeg gerne have ... -
Synopsis
ForumindlægEr der nogen der ville rette en synopsis? -
Litteratur om Socialdarwinisme.
ForumindlægJeg skal skrive AT synopsis om Socialdarwinisme, og mangler derfor noget litteratur om dette emne. Er der nogen der har et godt forslag til noget litteratur jeg kan bruge? Og hvis der er nogen der har en god vinkling på dette emne, må i meget gerne komme med forslag, har ikke helt besluttet mig f... -
perspektivering
Forumindlæghellow. i perspekiveringen i AT synopsen, skal man så også komme med eksempler på andre fakulteter / fag man kunne have brugt til at løse opgaven? hvis ja, nogen der så har en ide til hvad jeg kan skrive? min opgave handler om eugenik i danmark (biologi historie), nogen med ide til hvilket andet ... -
Deltagelsesdemokrati eller konkurrencedemokrati
ForumindlægHej. Jeg har nogle enkelte spørgsmål til disse 4 sætninger. Jeg skal placere disse 4 udsagn ud fra deltagelsesdemokrati eller konkurrencedemokrat. Derudover skal jeg også begrunde hvorfor? 1. Offentlig debat med inddragelse af befolkningen er et værn mod folkeforførende politikere. 2. De valg... -
SRP teori og metode
ForumindlægHej seje mennesker :) Jeg har valgt at skrive i fagkombinationen Samfundsfag og engelsk med Afghanistan som emnet. Jeg har for et stykke tid siden læst romanen ”drageløberen” hvor jeg efterfølgende også så filmen og de vakte min interesse endnu mere omkring landet og dets samfundsmæss... -
Positiv ortogonal matrix
ForumindlægHej Jeg har brug for hjælp til en opgave, hvor jeg skal angive værdierne c, b og a i nedenstående matrix: Sådan at den bliver positiv ortogonal. Det er klart, at den numeriske værdi af både c, b og a må være sqrt(2)/2, men hvordan kan jeg (uden at bestemme determinanten) se, hvilke fort... -
Idéer til tekster - Identitet
ForumindlægJeg har trukket identitet til min 9. klasses eksamen, og er lidt på bar bund i forhold til tekster. Mit fordybelsesområde er: Identitetsproblemer skildret i tekster. Nogle gode tekster? :) -
Hjælp til MAT
ForumindlægHej Folkens :) jeg skal snart op til eksamen og ville spørge om der nogen der har noget til det her: Bevis hvordan arealet af en vilkårlig trekant kan beregnes og bevis sinusrelationerne for en vilkårlig trekant. det ville være alle tiders hvis der nogen der havde det :) -
Hjælp med klage!
ForumindlægHej alle, Det her er nu anden gang jeg får afvist min klage, da rektor synes at den er grundløs. Han siger at jeg ikke argumenterer ud fra din eksamenopgave men ud fra tidligere præstationer, og det er ikke et fyldestgørende klagegrundlag. Hvad gør jeg galt? Kan I hjælpe mig? Her er klagen: På b... -
Statistik - forvirring!
ForumindlægHej, Jeg skal snart til statistik C eksame, men roder rundt i de forskellige begreber. Jeg forstår selvfølgelig hvad middelværdien er - men der hvor jeg går sort, er når man ser forskel på normalfordeling og binomialfordeling. Jeg kan bare ikke finde hoved og hale i formlerne. Beregner man mid... -
Om at tage sig sammen til lektier ??
ForumindlægHåber på at starte en lille debat her, eller ihvertfald få nogle gode råd.Jeg har nogle gange problemer med at motivere mig selv til at lave lektier eller ligefrem afleveringer. Dette ses især da jeg kun har afleveret 57% af mine afleveringer til tiden.Når jeg sidder derhjemme kan jeg simpelthen ... -
Må man have sin computer (med alle ens noter) med ind til forberedelsen
ForumindlægJa overskriften er vist sigende. Jeg står og skal til Religions C eksamen på onsdag og vil meget nødig til at printe alle de noter jeg har ud. Jeg tænkte at jeg da bare tager min computer med, den er jo bærbar. Forskellige skoler kan selvfølgeligt have forskellige holdninger til den slags men er ... -
Groove
ForumindlægHej:-). Nu hvor jeg snart skal til eksamen i musik (C) har jeg et spørgsmål med hensyn til groove. Hvis jeg skulle gå hen og trække et spørgsmål om groove, ville du så være relavant at indrage teori om disse overskrifter?: Rytme(herunder puls, takt, med videre), underdeling af noder og modrytme. ... -
Engelsk STX
ForumindlægHeej folkeens Til alle jer 1g´er STX, som har været op til engelsk mundtlig årsprøve.. Hvordan gik det? Jeg skal op på onsdag, og er virkelig nervøs.. Nogle der kan give mig nogle fif?
