Søgning på: historie eksamen synopsis. Resultater: 17981 til 18000 af 48309
  • Vigtigt at kunne til skriftlig matematik!

    Forumindlæg
    Jaa, nu ligger eksaminerne jo for døren, og jeg skal selv op til skriftlig matematik på højniveau! Jeg er sproglig så det er vel nærmere B-niveau! Men det er jo uden hjælpemidler, så jeg tænkte på om der var nogle der kunne komme med de helt essentielle ting, som er rigtig gode at have styr på! ...
  • HF'er - forvirret over udregning af gennemsnit

    Forumindlæg
    Jeg har været inde på uvm.dk for at se om de havde en oversigt/forklaring på hvordan man udregner sit gennemsnit, når man går på HF og har enkeltfag (dvs. at jeg heller ikke har fagpakker), men fandt intet. Er der en der ligger inde med et link? Det regneark en lære har lagt et link til herinde k...
  • Erfaringer med 3.g eksaminer

    Forumindlæg
    Kære alle studenter og andre, som falder på dette spørgsmål. Jeg er en 18-årig pige, der i øjeblikket går i 3.g. Som så mange andre her på siden skal jeg søge ind på medicin til sommer. Af hvad der kan konstateres ud fra årskarakterene har jeg nok en god mulighed for at blive optaget, ...
  • Analysemodel?

    Forumindlæg
    Er der nogen der har en god analysemodel til religionstekster til eksamen!?
  • AT16- global opvarmning

    Forumindlæg
    Hej! jeg skal aflevere min AT synopsis om fire dage og føler mig virkelig på skideren. Jeg har aldrig rigtig lært hvad AT gik ud på, men fik selv læst mig frem til en forståelse, dog efter jeg havde valgt emne og fag. Jeg valgte fagene naturgeografi B og samfundsfag A, da jeg ville skrive om køer...
  • Sisterhood of night

    Forumindlæg
    Hej..er der en som har analyseret denne historie fra studentereksamenen august 2001.Engelsk højniveau.Vil blive meget glad for hjælp, synes at det er en meget mystisk historie.
  • Land of the Lost

    Forumindlæg
    Hej, nogen der har læst historien? Hvis I har, kan I fortælle mig hvad temaerne er i historien? Og hvorfor hedder titlen Land of the Lost?
  • Citater?

    Forumindlæg
    Hvor mange citater skal der ca. være i en opgave med 2 hovedfag som tysk og historie? Det er jo sprog fag så der skal være en del plus historie. Er det mellem 20-30?
  • Rifbjerg (cigaretter)

    Forumindlæg
    Er der nogen som har læst novellen/historien "cigaretter" af Rifbjerg fra 1964. Kan ikke rigtigt finde et budskab eller nogen mening i historien.
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Er der en som enten er historier eller er rigtig god til historie, som vil rette/se min opgave igennem? Det ville virkelig hjælpe, da det er en meget vigtig opgave.
  • Hvad er motivet i en novelle - altså hvad handler den om?

    Forumindlæg
    jeg er i gang med at analysere en novelle. men jeg har ikke helt forstået det med hvad handler historien om - altså motivet i historien. nogen der kan forklare mig det? tak på forhånd!
  • You touched me - by D.H. Lawrence

    Forumindlæg
    Hej derude.. Er der nogle af jer der har læst denne historie og som kan give mig lidt indput til tema, historien mm?? MVH Kommende Student
  • Danmark fra 1840-1914

    Forumindlæg
    hej... jeg skal til historie årsprøve i morgen, og kunne virkelig godt bruge nogle noter til Danmarks historie fra 1840-1914-... nogen der kan hjælpe??
  • perspektivering

    Forumindlæg
    Hvad kan jeg perspektivere Levi Strauss historie med? Og hvad kan jeg perspektivere Henri Dunant's historie med? Det haster virkelig!
  • kildekritik?

    Forumindlæg
    Hej. Skal man have kildekritik med i sin historie opgave.. Hvis ja, hvad skal der stå i den? ?? Kender i forresten nogen der vil være interesserede i at rette min historie opgave?
  • Rette min stil

    Forumindlæg
    Hej alle! Nogle der gider rette denne stil igennem? Det er en jeg-fortæller historie hvor fortælleren er et dovendyr! Tak for hjælpen - historien er vedhæftet herunder.
  • HJÆLP (HAMIDE SPIELT HAMIDE)

    Forumindlæg
    Jeg skal til at igang med at skrive en slutning på historien Hamide spielt hamide .. Er der nogen som har en slutning på historie, de gider sætte ind? VIIIIIIGTIGT..
  • Sammenhæng(prinsesse på glasbjerg)

    Forumindlæg
    Historien er opdelt i 2 historier. Hvad er sammenhængen? Har nogle bud? Men det er jo en fantastisk ting at tjekke tankegangen ud her ,)! help!
  • Mellemøsten-krigene sammenligning?

    Forumindlæg
    Hej derude Skal op i historie i morgen, og skal forklare omkring israels grundlæggelse. Er der nogle der kan hjælpe mig med en sammenlignin af Mellemøstkrigene med lignende krige i historien? PÅ FORHÅND TAK
  • Hvilken metode bruges?

    Forumindlæg
    Hvilken metoder er det der bruges, når man har valgt dansk og historie som sinebærende fag for opgaven? Er det ikke noget med at det er den samfundsvidenskablige metode i historie? Tak på forhånd.