Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 18001 til 18020 af 119569
-
Vektorer
ForumindlægHej.... jeg har problemer med en opgave håber nogle vil hjælp mig....\n\nopgaven: Jeg skal beregne længden af vektoren 2a + b samt vinklen mellem denne vektor og vektoren a\n\noplysninger: |a|= 2, |b|= 3 og vinklen(a,b)= 60 grader....\n\nVH Mads -
Merit
ForumindlægJeg har taget første år af HF, men har pga. sygdom været nød til at holde et års pause. Da jeg har taget første HF på den gamle reform, kunne jeg ikke bare starte på andet år på den nye reform, men skulle starte forfra. Jeg har så valgt studenterkursus i stedet for HF, hvilket jeg er godt tilf... -
Engelsk A skriftlig eksamen
ForumindlægEr der nogle som har været oppe endnu i engelsk skriftlig A eksamen STX (3G studentereksamen) ? -
HF!
ForumindlægHej alle Jeg vil gerne vide og HF som er på to år er det samme som STX ? Altså når man skal op til eksammerne er det så kun nogle der bliver trukket af ministeriet som man skal op i eller skal man op i alle eksamerne ? Eller hvordan er det lige præcis ? Tusind tak på forhånd ! -
Terminsprøver 2012
ForumindlægHej alle Jeg skal til terminsprøver (9 klasses terminsprøver) her d. 5 januar og 6 januar i Matematik, dansk, engelsk og tysk. Dermed ville jeg høre jer om i har nogle efaringer med hvilke opgaver man så kan komme op i? Er det f.eks. i dansk så den fra maj som var afgangsprøve sidste år. I ... -
comparative expression
ForumindlægHvad er rigtigt? Not so many eller Not as many -
HJÆLP HASTER!!!!!!!!!
ForumindlægHejsa....Hvordan skal man beregne note 4 og 5 til en balance med noter? -
Potenssammenhæng
ForumindlægHej. Skal til mundtlig matematik på b-niveau og skal beskrive hvad man bruger a,b,x og y til.. Jeg ved at formlen ser sådan ud: y=b*x^a jeg ved også at a og b er konstanter men er der en, der evt kunne give et eksempel på hvad a og b kunne være? :) på forhånd tak.. -
Østrogenkoncentrationen efter indtagelse af en p-pille
ForumindlægHej, jeg er meget i tvivl om hvordan jeg skal udregne denne opgave. Jeg håber meget der er en der kan hjælpe :) I en matematisk model kan østrogenkoncentrationen efter indtagelse af en p-pille beskrives ved : C(t)=67*(e-0,041*t-e-3,1*t), 0<=t<=36 hvor () Cter østrogenkoncentrationen i ... -
prøve
Forumindlæghej jeg skal op til en teminsprøve og er meget nevøes, jeg skal lave en færdighedsregning, og en problemregning. hvad det vigtigest jeg skal kunne? -
Differentialregning - regneregler
ForumindlægHej :) Hvordan differenteres ligningen f(x)=ek(x^2)+1? Hvilke regneregler bruger man? -
Fif og råd?
ForumindlægHey allesammen (: så er jeg en af de "heldige" elever, som snart skal til terminsprøve, selvom det "bare" er en terminsprøve, så vil jeg gerne have så meget ud af det som muligt. (og helst noget godt ;D ) Så tænkte på om I havde nogle råd osv. til hvad jeg skal forinden prøve... -
Hvor hører det hjemme?
ForumindlægHej med jer, Hører differentialligninger inde under Infinitesimalregning? Og hvad hører Infinitesimalregning egentlig under? er det Mantematisk Analyse eller Algebra? Er der ikke et sted man kan se disse indelinger, jeg har prøvet at lede på nettet, men jeg ved ikke helt hvad jeg egentlig skal... -
Fortegn
ForumindlægHar lige brug for hjælp til en hurtig opgave, som min lærer har forklarret mig 117 gange, men jeg bliver ved med at glemme. Opgave: Hvorfor kan man ændre fortegn ved at gange eller dividere med -1? -
Differentialregning
ForumindlægHej hej... er der nogle der har noter til differentialregning på mat b niveau, som jeg kunne drage nytte af? -
Den blå bog, Fysikopgaver Obligatorisk niveau HF-Tilvalg - Hjælp!!!
ForumindlægEr der nogen der har noter/resultater fra denne bog til b niveau? opgaverne v15,v17,v20,21 mangler jeg lige nu... -
Kildehenvisning ved korte citater?
ForumindlægHej, jeg er i gang med at skrive mit SRP, konkret i gang med en historisk analyse af noget kildemateriale. Nu har jeg flere steder en del meget korte citater, 1-2 ord, når jeg f.eks. prøver at fremhæve et tema i sproget. Jeg havde egentlig tænkt mig at lave en note til sidst i hele afsnittet ... -
engelsk grammatik - øv!
Forumindlægnogle der vil kigge det igennem og komme med tilføjelser - især til 3 :) 1. Giv en kort beskrivelse af stillejet i teksten So, I go,”WHAT about Lindsay?" and he’s like, "What" and I go, "Dude, you are like totally lying," and he’s like, "I didn&... -
Shiloh
ForumindlægEr der nogen som har læst den engelske tekst "Shiloh" af Bobbie Ann Mason? Jeg skal til eksamen snart hvor den er opgivet og kunne godt bruge en andens syn på teksten, da vi er et par stykker som er lidt uenige om den. -
Hydrogen og spektrum
ForumindlægJeg er lidt forvirret lige nu. Vi har lavet dette forsøg for et stykke ti siden og jeg har ingen idé om hvilke ting vi har brugt til at lave det.KAn huske ordet spektrometer.. men ja også kun det. :S Kan ikke huske hvad det er.Please somebody help me.
