Søgning på: matematik fp9 maj. Resultater: 18001 til 18020 af 33566
-
Reduktion igen
ForumindlægJeg har lige ENDNU et matematik spørgsmål, om reduktion Er følgende stykker reduceret rigtigt: 6x-3y-3x-2y = 3x-y ?? 6x-2*(4-x) = 7x-8 ?? Er dette stykke rigtigt: (-5)*(-3)-15 = 0 ?? -
Læse op på fag
ForumindlægHej jeg vil gerne studere bygningsingeniør, men jeg har ikke matematik A og fysik B som jeg er nødt til at læse op på? Er jeg så nødt til at betale for undervisningen eller? -
Bevis for differential ligning
ForumindlægHej nogen der kender en hjemme side, eller en opgave hvor beviserne er godt forklaret, jeg sidder selv med min matematik bog, men synes ikke den er god nok til forklarer de enkelte beviser der er inden for differential regning. -
differentiations
Forumindlæghey jeg har et problem med en matematik opgave. jeg skal finde monotomi forhold for denne funktion (1/2)x+1+(2/(x-3)) og jeg kan ikke finde ud af at diffenrentisere funktionen -
TI Interactive - logaritme
ForumindlægHej :) Jeg sidder med en matematik opgave, hvor jeg skal tage logaritmen. Opgaven skal regnes i computer programmet TI interactive. Er der nogle der ved, hvordan man tager logaritmen og ikke den naturlige logratime (LN)? :) Mange tak. -
Eksame søger hjælp
Forumindlæghej jeg er en fyr på 20 år , hedder abdi og bor i århus jeg har eksame her til juni, så søger en der kan hjælpe med matematik B kan kontaktes på tilf. 27180469 -
Parabel
ForumindlægJeg er total lost i mit matematik. Kan ikke rigtig finde ud af min opgave om parabler. Spørgsmålet lyder, skriv parablens toppunkt. Hvordan er det lige man finder det? Håber der er nogen som kan finde ud af det, det ville være en stor hjælp da det haster lidt.. Tak! -
AT
ForumindlægHej folkens.. Er der nogen af jer derude, der har lavet opgaver om pesten i København i 1711 i matematik ? Det handler blandt andet om SIR-modellen .. HVis der er, vil jeg meget gerne se jeres opgave :) -
Så skal jeg til eksmaen i morgen tidligt
Forumindlægi et fag der hedder GBA. i en stor del af opgaven skal man matematikken bruges til løse opgaver... det er skr. prøve. er der nogle gode råd jeg kan tage med mig? -
Kan man hæve?
ForumindlægHej Studieportalen Jeg havde matematik på B sidste år, og har hævet det op på A-niveau. Tæller mine karakterer fra forrige år stadig? det frygter jeg nemlig. -
Sin og cos
ForumindlægHej :-) Jeg har lige et spørgsmål til en opgave i matematik. Jeg er lidt itvivl om, hvordan man skal gøre. Det skal siges, at jeg skal lave opgaven i mathcad! Jeg har vedhæftet opgaven! Tak på forhånd! -
Mathcad
ForumindlægEr der nogen har nogle gode skabeloner i mathcad til matematik på a,b og c niveau alt pensum :) helst a stof (Y) På forhånd tak :) -
Mellemregninger i divider-stykker.
ForumindlægHej, jeg har et lille problem. Kan ikke finde ud af de mellemregninger man skal have i en divider stykke, nogen som kan vise mig hvordan man stiller dem op?Sidder midt i en matematik afl. som skal afleveres den 31. ... ikke så fedt :/ -
1/2 gange x
ForumindlægJeg plejer at være nogenlunde til matematik, men ligninger er slet ikke min stærke side. Hvis jeg ganger 1/2 (0,5) med x, får jeg så x/2? En halv x? -
differentialkvotienter
ForumindlægEr igang med en matematik projekt, og er nået til matematiske elementer.Her skal man finde et bevis,for følgende:- Bestemmelse af differentialkvotienter for simple funktioner (bevis).Har søgt på google, men er der nogle der kan finde dette bevis?Mange tak -
Hvad er .....
ForumindlægJeg ved hvad kubus er.Jeg fik det i en matematik opgave, og jeg ved ikke hvad det er.Der stod bare forklare kubus, men jeg kan ikke forklare det når jeg har aldrig hørt om det. -
Brøkregning
ForumindlægHej. Vi sidder og laver matematik aflevering, der er dog en opgave jeg er i tvivl om, det er brøkregning, dvs. 2 brøker der skal lægges sammen.. Brøken er vedhæftet som billede Tak for hjælpen på forhånd :) -
Bestemme længden af stængerne a, b og c og arealet af murværket på nordgavlen
ForumindlægGoddag, jeg har to matematik opgaver som jeg slet ikke kan forstå. Jeg har vedhæftet opgaven i en pdf fil. Håber der en venlig sjæl der kan hjælpe <3 -
Chi^2 - uafhængighedstest
ForumindlægHej alle. Vi skal til prøve i matematik i morgen og har noget besvær med at få værdier ud af Ti. Spørgsmålet er så hvordan får man p-værdi og chi^2 værdi ud af Ti, hvordan plotter man det ind? Hjææælp.... -
Definér Rumfang
ForumindlægEr gået en smule i stå omkring min matematik rapport omkring et spørgsmål der hedder: Definér rumfang! Mangler nogle gode ord, nogle der kan hjælpe?
