Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 18021 til 18040 af 24857
-
Er Hz lige med sekunder? Jeg er forvirret!
ForumindlægHej.. Jeg kender bølge formlen: v = λ * f og jeg ved at f som er frekvens kommer ud i Hz, MEN i min fysik bog regner de lysets hastighed altså frekvensen men de skriver resultatet i s (sekunder), hvordan kan det være når frekvensen skal komme ud i Hz???? hjælp mig please..:D -
Bølgelængde og gitterkonstant
ForumindlægHej :-) Jeg sidder og kæmper med en fysik aflevering omhandlende laser - bølgelængde og gitterkonstant, men jeg sidder lidt fast, idet at jeg simpelthen ikke forstår hvordan jeg regner med den formel min lærer har lagt til os, som vi skal bruge. Jeg har vedhæftet vejledningen og opgavef... -
Vektorer
ForumindlægHej, jeg sidder og skal lave eksamensprojektet i mat b fra 2008, og er gået i stå ved opgave 1. F opgaven kan findes her: http://www.otguv.ots.dk/laerer-sider/fysik/matb/opgaver/opgave1.pdf Min lærer fortalte mig at den skal løses med vektorer, nogle der kan hjælpe mig ? -
Beregn gitterkonstanten og bølgelængden
ForumindlægHey :) Sidder med lidt Fysik-c opgaver. Jeg skal først og fremmest beregne gitterkonstanten og så finder ud af, hvor mange rider gitteret har pr m.m. "Gult lys med 590 nm og afbøjningsvinklen er 20,73 grader (til første orden) Så bagefter skal jeg så udregne bølgelængden, med d... -
Resistans
ForumindlægHej alle, jeg har en opgave i fysik der lyder sådan: En kobberledning har en længde på 2,8 m og et tværsnitsareal på 0,45mm2. Bestem resistansen i ledningen? Sådan har jeg løst opgaven men er usikker på om det er rigtigt. Håber at nogen derude kan hjælpe mig ;) R= ρ * l/A R= 0,015... -
Bøjninger og Svingninger
Forumindlæghej.. vi er to piger som har fået en fysik rapport for. problemet er bare at vi ALDRIG har lavet sådan en før. vi skal skrive om bøjninger og svingninger, men vi ved ikke hvad vi skal skrive om, og hvordan vi kan komme igang.. og nu er spørgsmålet så om der ikke er en der eller et par stykker, so... -
Når er væske er neutral, kan den væken afgive eller modtage H+ ioner?
ForumindlægHej.. jeg sidder lige og laver en fysik opgave. Nu bliver jeg helt i tvivl!Altså en neutral væske den kan værken modtage eller afgive H+ ioner??..Men så forstår jeg bar ikke den her graf som viser sammenhænget mellem pH og Mol!.. http://da.wikipedia.org/wiki/Billede:PH-skala.jpg -
"lærer" søges i Horsens/århusområdet.
ForumindlægHejJeg søger en som kan hjælpe mig med matematik på A-niveau, samt fysik og kemi dog primært Matematik. Du skal være sikker i din viden og være god til at lære fra dig. Jeg tænker på ca 2 timer 1 til 2 gange om måneden til jeg mener at have styr på det. Skriv din email så kontakter jeg dig snarest. -
Hjælp til eksamensprojekt! Optik og linser
ForumindlægØHH, hejj. jeg hedder andy terkildsen hohohoh Hej Studieportalen! Jeg står og skal lave et eksamensprojekt om optik og linser til fysik b :) Jeg vil hører om der er nogle af jer der ligger inde med noget ligende eller nogle af jer der har nogle gode tips, råd eller andet:) eventuel... -
ionbinding
ForumindlægJeg står med en opgave i min fysik rapport, som jeg ikke kan finde ud af. Spørgsmålet lyders således Se på moddellen af natriumchlorids iongitrer og forklar hvordan iongitteret er opbygget, samt hvordan Na+-ionerne og Cl- ionerne fastholdes på deres pladser i gitteret. Forklar hvorfor et salt... -
Gnidningsmodstand + billeder
ForumindlægHey!Jeg har et lille problem... Jeg har haft et forsøg i fysik hvor vi skulle bestemme gnidningskoefficienter for nogle træklodser man trak hen af et bord + hvor meget man skal vippe et bord før klodsen begyndte at glide... Desværre er der ikke nogen der har taget billeder til dette forsøg, så vi... -
ionbinding
ForumindlægJeg står med en opgave i min fysik rapport som jeg ikke kan finde ud af. spørsmålet lyders således Se på moddellen af natriumchlorids iongitrer og forklar hvordan iongitteret er opbygget, samt hvordan Na+-ionerne og Cl- ionerne fastholdes på deres pladser i gitteret. Forklar hvorfor et salt k... -
Energi
ForumindlægHej sidder fast i min fysik aflevering har dog kun brug for hjælp til opgave c og d men har virkelig brug for hjælp til denne opgave som lyder: På en campingplads opvarmes 1,8L vand med en spritbrænder fra 18 grader til 80 grader. Ved opvarmningen, der varer 15 min, bruges 32 g sprit? c. Hvor m... -
Produkt til fremlæggelse
ForumindlægVi har projektuge, og mit emne er HIV/AIDS, men hovedsageligt HIV. Jeg har ikke noget produkt, da vi ikke må betegne powerpoint som et produkt i vores klasse. Jeg er gået i stå, og håber I kan hjælpe mig med at finde et produkt til min fremlæggelse. Det må helst ikke være for uoverkueligt (gerne... -
Brydning i prisme
ForumindlægHej\n\nVi er en gruppe der skal lave et fysik projekt om lys brydning i prisme.\n\nMen vi kan ikke rigtigt finde info om emnet.\n\nEr der nogle der har gode kilder eller hjemmesider der fortæller om teorien bag dette?\n\nMvh Anders -
Matchcad. Argh! Hvilket matematik program bruger i?
ForumindlægNår man laver en aflevering i mathcad, og vil have det over i word for at lave det pænt osv. Men det kan man ikke rigtigt. Sætninger er ikke komplette, og det hele står oven i hinanden. Man kan printe til PDF, og derinde sætter sidehoved og sidefod på med sidetal, men det er bare ikke g... -
Eksponentiel regression
ForumindlægHej Hvor får jeg mine resultater fra et fysik forsøg (absorption af gammastråling) ind på en eksponentiel regression graf Jeg har en rimelig avanceret lommeregner, Texas Instruments Cas, den er grå i det, og ret stor. Har matematik på B- niveau. Rapporten skal afl. i morgen, så det ville være ... -
Valg af uddannelse?
ForumindlægHej jeg har brug for lidt hjælp og forslag til hvad jeg skal læse. Synes det er SÅ svært at beslutte sig for én uddannelse når nu der er så mange muligheder. Mit gennemsnit er på 10,5 indtil videre og jeg bliver færdig med min HF her til jul. Jeg tror ikke at mit gennemsnit vil falde/stige drast... -
massetiltrækning
ForumindlægHej Jeg er igang med at lave en fysik opgave og jeg har lidt problemer med hvad massetiltrækning er, altså jeg har søgt på nettet efter det, men jeg har ikke rigtig fundet en forklaring jeg helt kan forstå, så hvis i kunne komme med en en forklaring som en 7. klasser kan forstå, så det ville det ... -
Azofarver
ForumindlægJeg skal skrive en rapport over et forsøg med en syntese af en azofarve.. Det er en del med syre-baseindikatorer, men desværre også en del med fysik at gøre (bølger etc).. Jeg er lidt på bar bund, og jeg kunne ikke lige finde nogen opgave eller noget andet herinde.. Så tænke på om nogen skulle li...
