Søgning på: matematik a uden hjælpemidler. Resultater: 18021 til 18040 af 174810
-
en funktion --> nulpunkter
ForumindlægJeg vil gerne have hjælp til følgende opgave. Er der nogen som kan fortælle mig hvad jeg skal? Skal jeg ikke først differentiere funktionen? Synes det er lidt svært at gøre det for denne her funktion. f(x) = 2*sin(x-pi/2)+2, hvor 0 < x < 4*pi - - ... -
Retningsvektor
ForumindlægHej. Hvordan finder jeg retningsvektoren i denne opgave? Tak på forhånd. -
Angiv kvartilsættet
ForumindlægAngiv kvartilsættet ud fra et stolpediagram over et observationssæt. Hvad er den mest flabede måde at angive svaret på den opgave? Jo færre mellemregninger jo bedre -
Andengradsligning løsning
ForumindlægHej. I en opgave UDEN hjælpemidler skal jeg løse andengradsligningen 2x2 -4x +2 = 8 Er der så ikke: a = 2 b = -4 c = -6 x = 4 +- √ -42 - 4 * 2 * (-6) / 2*2 x = 4 +- √ 54 / 2 * a Forventes der at man skal kunne regne kvadratroden af 54 i hovedet? ... -
Opgave om funktion
ForumindlægFunktionen f(x) = b*a^x opfylder, at f(4) = 9;og f(6) = 81; a) Bestem tallene a og b Håber I vil hjælpe og på forhånd tak. -
HJÆLP, HAR EKSAME I MORGEN.. ''a message from the Pig-man?''
ForumindlægHejsa Det haster rigtig rigtig meget... Jeg har 24 timers forberedelse i engelsk. Jeg skal op i morgen. Er der nogen a jer, som har haft teksten : A MESSAGE FROM THE PIG MAN ? Syns den er virkelig indviklet.. Evt. nogle der ku hjælpe mig, for syns den er svær .. Og hvordan jeg skal komme igang ... -
emneforslag
ForumindlægHej! har i nogle gode emne foreslag til SRP med fagkombinationen matematik A og historie A? det skal helst været et emne, hvor man kan finde meget materiale -
Supplering
ForumindlægJeg skal supplere Matematik A og Kemi B, så jeg vil gerne spørge om, man både kommer op i skr. og mdt. eller hvordan foregår eksamen? -
hjælp til en matematikopg.
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe med følgende tre opg.1) reducer brøken (a^2-4ab+4b^2)/(2a-4b)2) en funktion f er proportional med en potensfunktion og f(2)=5 og f(4)=5/4bestem en forskrift for f.3)gør rede for at funktionen f(x)=x(e^2x+e^x) er løsning til differentialligningendy/dx=y(i+1/x)+x*e^2x -
Eksamesopgaver i matematik toårigt på B-niveau opg. 5.039 & 5.046
ForumindlægOpg. 5.039En glasmonstre skal anbringes på et bord i et hjørne af et rum, således at bordet udgør bunden og væggene udgør to af siderne i montren. Toppen og de to resterende sider udskæres af en rektangulær glasplade der er 3 m lang og 2 m bred. Dette foregår ved at man skærer langs de stiplede l... -
søger en kopi af svarark til fsa maj 2007 matematik "mursten"
Forumindlæghvis i har et svarark til Fsa maj 2007 problemregning "mursten" ville det hjælpe rigtig meget hvis jeg måtte få en kopi.. har fået smidt mit eget væk -
Tusind tak alle jer hjælpsomme mennesker i aften der har hjulpet med matematikken!!<3
Forumindlægtak. -
SRP-Chi^2 test - Goodness of fit test - -Matematik - HJÆLP
ForumindlægI min SRP opgaveformulering skal jeg vælge og argumenter for en statistisk test til at vurdere, om der er signifikante forskelle på mænd og kvinder i 7 forskellige livsforhold. Så mit spørgsmål er, hvordan vil i lave en chi^2 goodness of fit test på de tal som er vedhæftet? -
Lektiehjælp/eksamenstræning i matematik og fysik tilbydes af erfaren, venlig og pædagogisk gymnasielærer
ForumindlægJeg har flere års erfaring med undervisning og eksamination. Vi afholder indledningsvis en time eller to, hvorefter vi opsætter et realistisk mål, som vi kan arbejde hen imod Skriv til thomas@avatar.dk -
Lektiehjælp/eksamenstræning i matematik og fysik tilbydes af erfaren, venlig og pædagogisk gymnasielærer
ForumindlægJeg har flere års erfaring med undervisning og eksamination. Vi afholder indledningsvis en time eller to, hvorefter vi opsætter et realistisk mål, som vi kan arbejde hen imod. Skriv til matema10k@gmail.com eller ring på 61734623 Vh Thomas -
Lektiehjælp/eksamenstræning i matematik og fysik tilbydes af erfaren, venlig og pædagogisk gymnasielærer
ForumindlægJeg har flere års erfaring med undervisning og eksamination. Vi afholder indledningsvis en time eller to, hvorefter vi opsætter et realistisk mål, som vi kan arbejde hen imod. Skriv til matema10k@gmail.com eller ring til 61734623 Vh Thomas -
Matematik fodbold mundtlig niveau D...er gået i stå håber i kan hjælpe
Forumindlægjeg skal lave min egen opgave om fodbold hvor jeg kommer ind på alle regnearter og funktioner osv som man har på d niveau men jeg er gået i stå ved ik hva jeg skal lave mere håber i kan hjælp -
Udtryk Hardy-Weinberg-loven for 4 eller flere alleller vha. matematik?
ForumindlægJeg har fået et spørgsmål, som lyder: - Redegør for hvordan man matematisk kan udtrykke Hardy-Weinberg-Loven for 4 eller flere alleller? * Jeg tænker noget i stil med, at benytte binomialkoefficienter til at udregne Hardy-Weinberg for n alleller; men ved bare ikke hvordan jeg skal starte, og ... -
Potensmodel?
ForumindlægHej derude, Jeg har fået en opgave hvor jeg skal forklare hvad en model er og give et eksempel på en potens model. Menes der med model bare funktion? altså et eksempel på en opgave med y=b*x^a? Er der nogle der har et forslag? Venlig hilsen, Julie -
Kogepunktsforhøjelsen af en 150 mM vandig opløsning af N a Cl i forhold til rent vand er. ....
ForumindlægKogepunktsforhøjelsen af en 150 mM vandig opløsning af NaCl i forhold til rent vand er. .... Jeg har fundet formlen. Er det meningen, at jeg skal dividere kogepunktsforhøjelsen med to?
