Søgning på: tysk analyse. Resultater: 18021 til 18040 af 38620
-
Dansk mundtlig eksamen
ForumindlægJeg er så uheldig at skulle op i dansk. Hvordan forbereder jeg mig bedst? Jeg synes det er lidt svært, da det jo er en ukendt tekst man kommer op i. Skal jeg bare læse perioder op og hovedtrækkene om de centrale forfattere??Hvad angår dispositionen...har i erfaring med at det er bedst kort at for... -
Haster ! AT eksamen
ForumindlægHej Skal til AT eksamen imorgen, har brugt Historie og Idræt, og har i den forbindelse brugt Humanistisk og Samfundsvidenskablige metoder til at lave min opgave ! Men er meget i tvivl om hvordan man skal fortælle om det til den mundtlige eksamen hvad skal man sige og hvordan skal man sige det ! H... -
historie opgaven
ForumindlægJeg skal i morgen til eksamen og skal bl.a. snakke cirka 5 min. om den historie opgave, jeg har udarbejdet.Hvordan skal jeg gøre det? Hvad er det vigtigt at sige? Har I nogle ideer?Tak på forhånd -
Bioteknologi og farvestoffer
ForumindlægHej Studieportalen, jeg sidder med en aflevering, og jeg har fået tæsket mig selv igennem den, men ved det sidste spørgsmål er jeg lidt på bar bund. spørgsmålet lyder således " Forskerne ønsker at undersøge, om farvestoffet monascorubramin er egnet til brug i forskellige føde- og drikkev... -
Billede til eksamen
ForumindlægJeg afslutter dansk her på onsdag. Min lærer har sagt, at man godt kan trække et billede i forbindelse med en tekst. Hvordan inddrager I et billede til eksamen? Jeg tænker på dispositionen. -
Eksamen! Hurtigt svar
ForumindlægJeg skal op i historie i morgen (går på gym), og er virkelig blevet i tvivl mht. længden af sider,som man kan trække. kendt tekst. er det omkring de 4 ns max? -
kildekritik af alm. bog.
ForumindlægHej, jeg sidder og skal op til at.. og jeg har ingen rigtig historie kilder jeg kan bruge, men jeg har derimod en alm. bog om mit emne, kan jeg godt kalde den for en kilde? og stille de samme spørgsmål som man normalt gør under kildekritik? -
Synopsis
ForumindlægJeg har brug for en simpel skabelon for en synopsis til eksamen, nogen der kan hjælpe? -
Spansk ord??
ForumindlægHej. Er der nogen, som kan hjælpe mig med ordet: basándote ?Jeg aner ikk, hvad det betyder, og kan ikke finde det i ordbogen.:) -
Betydning?
ForumindlægHvad betyder det, at en søprøve er fortyndet en faktor 20???? -
Tolkning
ForumindlægHejsaJeg tænkte på, om der er nogen der kortfattet og præcist, kan forklare mig, hvad ideologikritisk, feministisk og psykoanalytisk tolkning betyder og hvad det går ud på, for er ikke 100% med på det, og skal bruge det i min stil om Klokkeblomst.. På forhånd takLouise :) -
plasticsolen
ForumindlægSidder med et digt af Michael Strunge - "Plasticsolen" og er kørt lidt fast i sætningen "dybt i coma sover asfalten" og resten af digtet .. Og håbede derfor lidt på at der måske var nogen der kunne hjælpe, er helt blank? -
Kortfilm
ForumindlægHej, Jeg har trukket kortfilm, som mit fordybelsesområde. Jeg skal komme ind på genren, men hvad er det præcis der menes? Er det kortflim som genre? Eller er det kortfilmens handlig, der menes? Tak på forhånd. -
Komplekse tal
ForumindlægSvar #1 d. 16-12-2006 kl. 13:40 af sigmund (Professor) Du skal altså løse ligningen log(z) = 5+2i. Logaritmen af et komplekst tal z er log(z) = ln(|z|) + i*arg(z), hvor |z| er z's modulus og arg(z) er argumentet af z. Således kan ligningen omskrives til ln(|z|) + i*arg(z) = 5 + 2i, ... -
Gennemlæsning af SSO
ForumindlægHvis nogen skulle have interesse i at give en kritisk vurdering af min opgave om Albert Camus' genistreg "Den Fremmede", så kontakt mig gerne :) -
Forumstatistikker for skoleåret 2007/2008
ForumindlægAntal stillede spørgsmål: 35.326 (Gns. 111 spørgsmål om dagen) Antal svar: 135.962 (Gns. 430 svar om dagen) Svartid Ud af de 35.326 indlæg er 20.649 (58%) besvaret inden for en time. 25.929 (73%) besvaret inden for 4 timer. 29.928 (85%) besvaret inden for 24 timer. Mest aktive foru... -
Krig medier og teknologi?
ForumindlægJa, jeg skal til at skrive en AT 10 opgave som skal handle om krig, medier og teknologi. Da det skulle være tværfagligt har jeg valgt Eng, og His. Problemet er at jeg kan ikke rigtigt finde et ordenligt emne jeg kan skrive om, da jeg stadig er i tvivel om hvad lærerne præcis vil have (pga alt d... -
Dansk Eksamen
ForumindlægJeg skal her til sommer til mundligt eksamen i dansk. Jeg har i dag trukket overemnet "Drømme". Jeg skal så finde en tekst som handler om drømme eller bare en tekst hvor der indgår en drøm. Jeg har ledt og ledt, men kan ikke finde nogle. Kender I en historie om en drøm eller ligene? Je... -
Hjælp fra barn til voksen Kortfilm
ForumindlægJeg har trukket " Vokseværk - Kortfilm", og jeg kan virkelig ikke finde en kortfilm fra barn til voksen. Har virkelig brug for jeres hjælp pls. -
analyze af eng article
Forumindlæghttps://www.washingtonpost.com/news/worldviews/wp/2013/12/10/president-obama-snaps-a-selfie-at-mandelas-memorial-service/ hjlæp til eng. opg.
