Søgning på: fysik disposition 10 klasse. Resultater: 18041 til 18060 af 70316
-
Opgaver
ForumindlægKan I hjælpe mig med en opgave som jeg har vedhæftet -
Tid at tilbagelægge vinkel
ForumindlægHvis jeg kender frekvensen, hvordan kan jeg finde ud af, hvor længe en aksel er om at tilbagelægge x grader? -
Job
ForumindlægJeg er i gang med at søge et fuldtidsarbejde, men jeg vil gerne tjene godt med penge. Altså det skal være et fuldtidsarbejde, hvor der ikke er krav om en Stx eksamen eller lign. Jeg holder nemlig sabbatår, når skolen er slut. Er der nogen, der kan nævne nogle gode jobs, eller er der nogen, der ke... -
Kemi-program??
ForumindlægEr ved at lave notater til eksamen, men har lidt svært ved at indtegne molekyler på computeren. Ved at der findes et program hvor man kan tegne molekyler i. Er det ikke rigtigt? Hvor kan jeg downloade det? På forhånd tak. -
SRP - Hjernen
ForumindlægHej :) Er i gang med at overveje, hvad jeg skal skrive om i min SRP. Jeg skal skrive i fagkombinationen Biologi A , kemi B, og vil rigtig gerne skrive noget om hjernen og evt. myelins virkning/indflydelse på indlæring og intelligens (nyere forskning). Men at skrive, at jeg vil have om hjernen er ... -
Gratis encyklopædihjælp i eksamensperioden
ForumindlægI eksamensperioden er Den Store Danske Encyklopædi gratis tilgængelig via følgende link: http://www.metroxpress.dk/dk/article/2007/05/21/07/3849-51/index.xml -
Rumgeometri i praksis!?
ForumindlægI forbindelse med mundtlig mat-A eksamen ville jeg høre om der er nogle forslag til rumgeometriens anvendelse i praksis?? -
differentialregning?
ForumindlægHey:) -> Hvad er differentialregning? (nogen som har en kort beskrivelse;)) -> Praktiske eksempler på, hvad diff.regning kan bruges til? Er der ik nogen som kender nogle gode sider hvor man kan få konkret hjælp til det man har brug for.. har søgt og søgt.. synes bare det er nogle ubrugel... -
Variabler optimering
ForumindlægHej nogle der kan hjælpe med!? Afhængige og uafhængige variable. Hvordan og hvorfor opstiller man en række variable og får dem koblet i kraft af f.eks. nogle givne betingelser. Hvilken rolle spiller en funktion her? Her skal svares i forhold til optimering ?? -
rigtig eller forkert?
Forumindlæg2. Månerne Cressida og Desdemona er to af Uranus’ mindre måner. Cressidas middelafstand til Uranus er 61780 km. Omløbstiden for Desdemona er 0,474 døgn. Beregn Cressidas omløbstid. 4102889^0.6676·0.47 døgn=118.8508802 døgn Beregn Desdemonas middelafstand til Uranus. 0.474 døgn&time... -
Matematik hjælp SRP
ForumindlægHej SP Jeg skal i min SRP gøre rede for udligningen af keplers 1. lov. Er der nogen der kan svare på hvad det vil sige at "gøre rede for udligningen" modsat hvis jeg bare udligner den "normalt"? Vh -
Kemi lommeregner
ForumindlægHej alle .. jeg leder efter en lommeregner til udregninger af keimske reaktioner .. nogen der kan hjælpe? -
Potentiel v Potensiel?
ForumindlægHej alle jer matematik nørder! :) står her til morgen og har en diskussion med min matematik lærer om det hedder Potensielle funktioner, eller om det hedder Potentielle funktioner? for når man søger på potensielle kommer der ikke specielt mange links frem ved et google seach, og den siger også ... -
Solens og jordens radius
ForumindlægHej (: Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af, hvordan man beregner Solens, og Jordens radius? -
mat-programmer?
Forumindlæghej, er der nogen der kender nogle matematikprogrammer , hvor man kan løse ligninger numerisk osv.? (skal bruges til studieretningsopgave) -
bakke :(
ForumindlægHvis en person kører op af en 87 meter høj bakke. kan man så beregne det arbejde det kræver at komme op på toppen af bakken ? -
Kig tak (:
ForumindlægHejsa! Jeg har et spørgsmål.. Kan man godt blive noget med IT (IT Ingeniør eller IT programmør) hvis man tager HHX? Ved godt HTX vil være det bedste. Men hvis nu man hellere vil tage HHX? Håber nogle kan hjælpe? (: -
tygdekraften og ligevægt
ForumindlægJeg er i gang med mit studieretningsprojekt her i 3.g og har fået dette spørgsmål jeg ikke forstår: Beregn tygdekraften mellem en stor og en lille kugle når systemet er i ligevægt. Nogen der kan hjælpe med hvad det vil sige når det er i ligevægt? -
Stjernen CW Leonis, haster :(
ForumindlægHej alle :) Jeg sidder med en opgave, hvor jeg kun har løst den første del, men kan ikke løse del nr. 2.. ved fusion af to kerner af ^(12)C i stjernens indre kan der dannes en kerne af ^(23)Na. b) opskriv reaktionsskemaet for denne fusionsreaktion og begrund, at der udsendes netop én proton ved... -
stofmængdeberegning
Forumindlægdavs, sidder med et ret enkelt problem.. Hvordan beregner jeg stofmængden (mol) af 3,12 ml AgNO3?
