Søgning på: fysik projekt. Resultater: 18061 til 18080 af 20688
-
Forsøg til metal og vand
ForumindlægHej :D Jeg skal på fredag op i fysik/kemi mundtligt, som en test til eksamen. Jeg er igang med at lave min disposition, men er lidt lost. Er lidt usikker på hvilke forsøg jeg skal og kan lave. Fx. til emnet ''metal'' har jeg tænkt mig at snakke lidt om metallets egenskaber, leg... -
Valgfag - Psykologi, Astronomi eller Filosofi?
ForumindlægJeg skal på gymnasiet næste år, og derfor vil jeg gerne have et tip eller to omkring valgfag. Jeg er lidt i vildrede, angående hvilket valgfag jeg skal vælge. Jeg har besluttet mig for at tage en musikalsk studieretning (mus A, eng A, mat B) sammen med tysk fortsættersprog på B-niveau og fysik B... -
Gym. Hævning af fag
ForumindlægJeg har lige et par spørgsmål angående fagene på gymnasiet. Jeg spurgte min studievejleder, men han kunne ikke give mig et konkret svar. Hvis jeg fx har matematik B som studieretningsfag og jeg så hæver det til A som valgfag, bliver jeg så ved med at have B-timer sammen med resten af klassen og h... -
Kernespin
ForumindlægHej </o:p> Jeg har et lille problem, der irriterer mig grænseløst. Det burde være SÅ simpelt, og normalt har jeg ikke problemer med fysik, men…. </o:p> Det handler om kernespin der jo kan skrives som fx 0+ eller 1- </o:p> Hvordan finder man det spinnet af en tilfæld... -
2 små figurer
ForumindlægHej Jeg er i fuld gang med at repetere noget fysik, men der er lige to figurer, som jeg ikke rigtig forstår. Den første figur viser gitterstrukturen i en halvleder, og jeg kan se nogle elektroner, som er de små sorte prikker. Men hvad er de hvide huller? (Figuren er vedhæftet) Den anden fig... -
Transformatorligningen
ForumindlægHej alle. Jeg skal snart op i mundtlig Fysik B eksamen, og sidder derfor og læser op på en række forskellige emner. Efter et nærmere kig på transformatorligningen, blev jeg i tvivl om en ting. Ligning: U = 4,44*B*A*N*f Hvor kommer de 4,44 fra??? Jeg er udmærket klart over, at de kommer ... -
Rundt om Eros - afstand fra rumsonde til jorden
ForumindlægHej, jeg har en fysik opgave som lyder: Mens rumsonden kredsede om Eros, sendte den radiosignaler til Jorden. Disse radiosignaler var 1055 sekunder om at nå Jorden. (Eros er en asteroide i et område mellem Mars og jupiter som netop består af hundredtusindvis af klippestykker) a) Hvor langt var r... -
H+ ion forsøg
ForumindlægHej skal til fysik eksamen i morgen så det haster med et svar! Men mit spørgsmål er hvad er det egentlig man viser med forsøget hvor man dypper en ph strimmel i saltvand og ligger det på filtpapir rundt om en glas plade og sætte strøm til med krokodillenæb og så sætter en plet saltsyre. Man vis... -
PalladiumChlorid i en brændselscelle?
ForumindlægJeg skal til fysik eksamen imorgen, hvor jeg skal forsvare en tidligere rapport je ghar lavet omkring brændselsceller. Nu hvor jeg sidder og gennemgår den bliver jeg dog i tvivl hvad palladiumchlorid's funktion er i en brændselscelle. Er der nogle der har den fjerneste idé, hvad den gør g... -
Afstandsbestemmelse
ForumindlægHalløj, jeg sidder og forbereder mig til Fysik B eksamen. Der er så en opgave, hvori der står: Hvor langt væk kan man se? (billede af en person der står på jorden) Tegningen herunder viser en retvinklet trekant, hvor vi antager, at højden h er meget mindre end Jordens radius r. Ved hjæl... -
PalladiumChlorid / PlCl2
ForumindlægJeg skal til fysik eksamen imorgen, hvor jeg skal forsvare en tidligere rapport je ghar lavet omkring brændselsceller. Nu hvor jeg sidder og gennemgår den bliver jeg dog i tvivl hvad palladiumchlorid's funktion er i en brændselscelle. Er der nogle der har den fjerneste idé, hvad den gør g... -
Atomer og lys
ForumindlægHej Jeg er i gang med at læse op til fysik B eksamen og sidder med emnet "Atomer og lys" Herunder vil jeg sige noget om Bohrs atommodel E=h*f den føler jeg mig okay sikker i. Men jeg vil også gerne sige noget fornuftigt om absorptions- og emissionsspektre og sådan meget med hv... -
Sorte huller
Forumindlægi en fysik opgave skal jeg: Beregne hvor ofte det sorte hul 3c 273 skal sluge en stjerne på størrelse med solen for at opretholde sin stårling. jeg har udregnet den mængde energi der frigøres ved at omdanne 10% af solen masse til energi. Jeg kender kvasarens udståling og ved at et sorthul ca.... -
Hjæælp !!!
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal op til mundtlig fysik imorgen. Jeg har som alle de andre, et håb om at få en god karaktere. Derfor spørger jeg jer nu. Hvordan kan jeg forberede mig for at kunne skaffe et godt resultat, og hvad jeg skal være opmærksom p... -
Helium antal bindinger
ForumindlægHej alle Jeg er ved at læse op til fysik b eksamen og er kommet i tvivl om noget. Kan det passe, at helium er kemisk inaktiv? Heliumkernen har som bekendt to elektroner og disse udfylder det ene orbital helimkernen så har. Vil det så sige, at heliumkernen ikke kan deltage i nogle bindinger me... -
Termisk energi + termisk energi
ForumindlægHej, i en fysik opgave bliver vi bedt om at redegøre for, hvordan man kommer frem til formlen: mlod * clod * ΔTlod + mvand * cvand * ΔTvand = 0 Det er i forbindelse med at vi finder varmefylden for et stykke metal (loddet) ved at sænke loddet ned i varmt vand. Vi har beregnet varmef... -
Fysikeksamen: modeller over bevægelse
ForumindlægHej! Jeg skal til mundtlig fysik-eksamen i morgen og har fået emnet: Modeller over bevægelse, med tilhørende stikord: position, hastighed, acceleration, arbejde. Meteor, loop og vogn trukket af lod. Modeller bag bevægelse og deres indbyrdes sammenhænge. Sætninger om bevarelse. Ret linje, para... -
Dumper Dansk A - kan jeg stadig gå videre til min ønsket retning?
ForumindlægGoddag Min ønsket retning på universitet er maskin og produktion og kravene er lige blevet ændret! Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B, matematik A og fysik B samt kemi C eller bioteknologi A. Alle fag skal være bestået. Jeg er sikker på at dumpe dansk A mundtligt i min årskarakter,... -
Næringssalte
ForumindlægHej! Jeg har en raport om vandhuller i biologi/fysik, men min makker og jeg er løbet ind i et problem.. Jeg skal finde ud af grænsen for næringssalte, altså hvor mange der højst må være og hvor mange der mindst må være.. Det drejer sig om: Nitrat mg/l Nitrit mg/l Ammonium mg/l Fos... -
Henfald Af Atomer
ForumindlægHej. Jeg sidder og læser op til fysik, og der er noget jeg ikke helt forstår. Jeg forstår hvorfor atomer henfalder og at der er forskellige måder atomer henfalder på, men jeg forstår ikke hvorfor de henflader som alfa og ikke som for eksempel beta- Altså et kernekort viser for eksemp...
