Søgning på: international økonomi a eksamen 2014. Resultater: 18061 til 18080 af 170365
-
hjælp til opgave differentiering
ForumindlægPrisen på en aktie har i årene 2010-2014 fulgt funktionen p(x)=x2+x+62 , 0≤x≤4 Kom med et bud (udfra en differentialkvotient) på hvad aktien koster i 2015. ( Husk at Dm(p) = [0;4]) hvad gør jeg her? -
Div. olympiader og konkurrencer
ForumindlægHejEr der nogle, der har erfaring med følgende:Olympiader som: biologi, datalogi, fysik, kemi og matematik.Konkurrencer som: Forskerspirer, Georg Mohr og Månedens Elevopgave.Ja? Fortæl venligst os andre om det. -
et sp'rgsmaal
Forumindlæghvis man skal ha matematik paa B... skal man saa op til en skriftlig aarspr've... -
Eksempler på eksamenssæt (1.-2. semester) på medicin/statskundskab (AU og SDU)
ForumindlægHej Studieportalen, Ville spørge jeg om der var nogle, som havde nogle eksempler på eksamenssæt (1. år) på henholdsvis medicin og Statskundskab (AU og SDU). Vil bl.a. gerne have en ide om, hvordan eksamenssættene ser ud. Tak på forhånd og forsæt god dag :D -
Studier og prestige
ForumindlægI disse dage bliver folk enten optaget på deres drømmestudie eller ikke. Jeg undrede mig bare over, om der er nogen som har valgt studie efter prestige (jeg ville ikke selv gøre det). Jeg har hørt mange sige, at de enten vil læse medicin eller jura - og man får tit fornemmelsen af at de vælge net... -
makroøkonomi
ForumindlægStår overfor følgende opgave: Hvad er effekten på langt sigt af en éngangs-stigning i pengeudbuddet på realrente, inflationsrate og den nominelle rente i (i) en lukket økonomi, (ii) en lille åben økonomi og (iii) en stor åben økonomi? I en lukket økonomi vil jeg mene, at priserne blot også får... -
Skriftlige eksaminer igen igen :)
ForumindlægJeg har lige et spørgsmål om de skriftlige eksaminer. Lad os sige, at en elev har fagene (hvor det kun er dem med skriftlige eksaminer, der er nævnt): Dansk A Mat B Eng B Fysik A Spansk A dvs. 4 A-fag. og en anden elev har fagene Dansk A Mat A Eng B Fysik A Spansk A dvs. 5 A-fag. Så skal den a... -
Link til tidligere eksamenssæt??
ForumindlægHey. Er det et sted hvor man kan se tidligere år's skriftlige eksamens opgaver for A niveau i matematik? Kan i evt. stikke mig et link? -
Eksamensplan
ForumindlægPå ministeriets hjemmeside står der at man ikke kan komme op i en mundtlig prøve før den 16. (på nær eks.projekt). Jeg går på HF enkeltfag, og derfor ligger min eksamen den 13 maj. Jeg skal til skr. mat. d. 14. og skr. engelsk d. 16. Min stidste skoledag er den 7. maj. Jeg har altså kun 5 dage ti... -
Søger efter skriftlig eksamenssæt
ForumindlægHej, jeg kunne godt tænke mig at øve på nogle gamle eksamener i fysik A-niveaum er der nogle, som har det? -
Fransk aflevering
ForumindlægHej.. er der et klogt hoved der kan hjælpe mig med en fransk aflevering. Den skal afleveres i morgen, så helst hurtigst muligt:)På forhånd tak.Les efforts d’Antonio pour libérer AïchaAntonio tout fait pour avoir Aïcha de retour, n’importe quoi .Antonio a écrit en tout des centaines de lettres au... -
Praktik - København
ForumindlægHej, jeg kunne godt tænke mig, at høre om I kendte til steder, hvor jeg kunne komme i praktik i, gerne helst i København nær Amager. Jeg går i folkeskole pt. og skal have fundet en ny praktikplads. Helst noget psykologisk anlagt, eller noget journalistisk. Jeg ønsker helst ikke at skulle i prakt... -
spørgsmål angående reglerne for at gange snittet
ForumindlægHej Jeg overvejer at søge ind på farmaci, hvor der er et adgangskrav som lyder, at man skal have et gennemsnit på 6,0 i fagene matematik A, fysik B og kemi B. Gælder det også for gennemsnittet af de 3 fag at man må gange det med 1,08, hvis man søger ind på uddannelsen inden 2 år eller er ens s... -
menneskerettigheder hjælp.
ForumindlægHEJ nogen der kan hjælpe mig med at besvare de to opgaver, som jeg har svært ved. - Kan man karakterisere menneskerettighederne ideologisk? + begrundelse Hvad betyder det, at menneskerettighederne ikke er juridisk bindende, og hvorfor er det internationale organisationer som FN, Europarådet o... -
Fusionsprocesser
ForumindlægHej! Jeg forstår ikke hvordan jeg skal opstille kernereaktioner i a) Mange tak på forhånd! -
Differentiation af en lineær funktion
ForumindlægJeg skal op til matematik A mundtlig eksamen, og et af spørgsmålene lyder: Redegør for hvordan en lineær funktion differentieres. Jeg har prøvet at redegjort dette, og jeg har vedhæftet dokumentet. Vil lige høre, hvad i synes? -
Omregning til 7-trins-skalaen
ForumindlægNu er det sådan, at jeg blev færdig med gymnasiet i 2014, og jeg skal nu søge ind til en vidergående uddannelse, men problemet er, at jeg ved ikke rigtigt, hvordan jeg skal omregne mit gennemsnit. Jeg fik 9,7 i gennemsnit efter 13-trins-skalaen, og jeg havde også 3 A-niveau, som giver mig mulighe... -
Areal udtrykt ved x og største areal
ForumindlægOpgave 15 i følgende STX Matematik A 2014 sæt, er jeg lidt lost i. http://uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF14/Proever%20og%20eksamen/140815%20stx142-MAT-A-14082014.ashx Opgaven lyder: b) Bestem arealet af trekant ADE udtrykt ved x, og bestem den værdi af x, der giver trekant ADE det størs... -
Et spørgsmål om gennemsnit i forbindelse med tysk
ForumindlægHej Jeg blev forleden spurgt af en ven i forbindelse med hans afslutning af Tysk A ved en skriftlig eksamen. Der opstod desværre nogle tekniske problemer undervejs, som desværre betød, at han ikke fik afleveret en færdiggjort eksamensopgave. Han fik desværre 00 i den skriftlige eksamenskarakter... -
vækstmodeller
Forumindlæghej.der er et spørgsmål som handler om vækstmodeller til eksamen med budgangspunkt i lineare,potens og eksponentiel. Kan ikke rigtigt finde ud af hvad jeg skal komme ind på udover diverse beviser(for a i de 3 forskellig funktioner) bestemelse af forskrift og regression. Hva mener i? mvh.
