Søgning på: matematik fp10 maj 2018. Resultater: 18061 til 18080 af 33826
-
Hjælp til binomialfordeling og normalfordeling
ForumindlægHej. Håber nogen kan hjælpe med disse eksamenspørgsmål til min mundtlige eksamen i matematik B. :) På forhånd 1000 tak - det er en kæmpe hjælp, da jeg har ekstremt svært ved matematik! a) Redegør for forskelle mellem binomialfordelingen og normalfordelingen? b) Forklar, hvad der menes med et k... -
angiv sidelængder og vinkelmål for en ligebenet trekant med et areal på 32.000 m²
ForumindlægHey! sidder og laver en matematik opgave og ved bare ikke hvordan jeg skal løse den. Opgaven lyder : angiv sidelængder og vinkelmål for en ligebenet trekant med et areal på 32.000 m² jeg ved virkelig ikke hvordan jeg regner det ud, er der nogen der er sød og hjælpe mig, matematik e... -
lektiehjælp tilbydes i Kemi/Fysik
ForumindlægHej mit navn er Mads og jeg er uddannet Cand. Scient i Matematik med sidefag i Kemi og Fysik. Jeg tilbyder lektiehjælp i Matematik,Fysik og Kemi til Universitetsstuderende og Gymnasieelever, og jeg bor i Aalborg. Så hvis du/I er interesseret, så send mig en mail eller sms. De venligste hil... -
Mat/samf Barcelona
ForumindlægJeg skal i gang med mit AT-forløb sammenhængende med min studietur til Barcelona. Jeg bruger fagene matematik og samfundsfag. Jeg vil helst bruge chi-i anden testen når det kommer til matematik, og muligvis Hofstedes løgdiagram eller nationalisme modellen i samfundsfag. Er der nogle, der har fo... -
Online hjælp til srp?
ForumindlægHey studieportalen :D kender i nogen netsider/forum hvor man kan søge hjælp til matematikken i srp? jeg har om fermats sidste sætning og sofie germain, har et par spm angående adskellige beviser. Det ville være rart hvis nogen af jeg kunne linke mig til en netside/forum (af/med kloge matemati... -
Ikke grupperede observationer
ForumindlægHej har fået et eksamensspørgsmål i mundtlig matematik C der hedder: Fortæl om ikke grupperede observationer. Da jeg har lidt svært ved at se mig ud af det i min matematik bog har jeg søgt alle steder. Så min bøn til jer er: Kan i hjælpe mig med hvad jeg skal sige til eksamen ( Og ) ... -
Bortfalder nogle c-niveau?
ForumindlægHvis jeg f.eks. har matematik på c-niveau (som er obligatorisk) og har matematik på b-niveau som valgfag, hvad skaer der så når jeg skal regne mit gennemsnit ud: Skal min c-niveau karakter slet ikke med, eller bliver min c-niveau karakter erstattet af det jeg får på b-niveau, men stadig kun vægte... -
Fremskrivningsmodeller
ForumindlægHej :-) Jeg er ved, at skrive SRP i samfundsfag og matematik. Her skal jeg analysere nogle fremskrivningsmodeller i samfundsfag omkring indvandring. Men jeg kan ikke helt finde frem til, hvordan en fremskrivningsmodel bliver til, hvilken form for matematik der ligger til grund, samt hvem,... -
Forspring?
ForumindlægGodaften alle sammen Jeg skal snart til at, starte i gymnasiet (STX), hvor jeg jo skal have have matematik. Jeg interesserer mig nemlig meget inden for emnet, så jeg tænkte på, om jeg muligvis kunne få et forspring inden gymnasiet? Altså, hvis der er nogen af jer der ved, hvad man kommer ... -
Forkortelse af brøk
ForumindlægHej. Jeg er ikke lige den skarpeste til matematik, så jeg håber nogen herinde kan give mig et simpel svar på min matematik opgave. Jeg skal forkorte en brøk, som lyder sådan: 12x+8y _______ 12x-8y Håber nogen kan hjælpe mig :) Ps. Forklaring ønskes. -
EKSAMEN I MORGEN
ForumindlægHej derude jeg står og mangler noter til min mundtlig matematik eksamen i morgen. Mine egne noter er nemlig ik så gode. Det drejer sig om matematik på andet år i gymnasiet på b-niveau! Kan nogen give links til noter eller evt. sende. Det ville være så lækkert. Vh. Niels :) -
Procenter og renter
ForumindlægHeysa folkens. Jeg er bare en MEGA dør til matematik så håber i kan hjælpe en mand i nød. Jeg skal til eksamen i matematik på c niveau. Her er spørgsmålet jeg bare fatter nada af. Emnet er procent og rentesregning. Gør rede for begrebet fremskrivningsfaktor og udled formlerne for kapitalfremskr... -
HF enkeltfag dumpet, eksamensbevis?
ForumindlægJeg har taget matematik c niveau på VUC som selvstuderende, og har dumpet i det skriftlige såvel som den mundtlige eksamen. Jeg har ikke i sinde at tage andre fag på hf, udover matematik c. Mit spørgsmål drejer sig om hvorvidt man får et form for eksamensbevis på hf, hvis man kun har taget et e... -
Lektiehjælp
ForumindlægHej :) Jeg søger en der kan hjælpe mig i matematik. Vedkommende skal være god til det, samt være god til at videreformidle stoffet. Jeg går i 2.g, og studerer fysik B, bioteknologi A og matematik A. Ydermere ville det være perfekt, hvis vedkommende også er god til fysik. Jeg bor i Hell... -
supplerings fag!!! hjaelp!
ForumindlægHej :) hvis jeg gerne vil laese noget der kraever matematik paa C-niveau har jeg det saa naar jeg har haft naturfag?? jeg skal foerst starte naeste aar... Jeg bor I england I aar er det muligt at laese matematik herovre ellers??? venlig hilsen Mig -
opgave til projekt angående funktioner
Forumindlæghey studieportal :) jeg har brug for lidt hjælp til en opgave i et matematik projekt. projektet hedder: matematik projekt bænken. opgaven lyder: bestem placeringen af afstivningen idet koordinaterne til punkterne Z1 og Z2 bestemmes jeg ved ikke hvordan jeg skal regne det ud, så je... -
Hurtigt spørgsmål
ForumindlægHej jeg går på HF i Herlev 2. år. Jeg har matematik på A niveau, Jeg vil godt ind og kigge på tidligere eksamesæt til A niveau, kan ikke finde det til HF matematik A. Er det fordi vi får de sammmen som STX ? så det sæt jeg vil få her til sommer er det Stx Niveau A, eller er det et andet går jo på... -
hjælp til engelsk
ForumindlægHej alle sammen. Jeg håber i kan hjælpe mig. jeg skal til en optagelse prøve her om en uge til STX . Da jeg ikke er særlig god til engelsk, og matematik. lige nu prøver jeg at få styr på matematik og det går meget bedre. det jeg har brug for er gode råd og gerne nogle engelsk tekster som jeg kan... -
Maple og mathcad
ForumindlægHej Jeg vil have et godt program (nuværende program--> dårlig) til at lave matematikafleveringer i. Jeg har fundet to populærer programmer mathcad og maple. Krav: - Jeg skulle kunne skrive matematik og tekst. - Regression skal man kunne foretage. - Det skal have alt det matemati... -
NEED HELP !! HURTIGT :)
Forumindlæghey jeg sidder og bakser med en emneopgave som jeg skal aflevere i matematik pr mail her i aften. jeg har en opgave der lyder således: Udfør en standard analyse af f(x)√9x-x^2 Dm(f):R Nulpunkter for f: monotoniforhold: Ekstrema punkter: Forskrift for tangenten: gerne med udregninge...
