Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 18101 til 18120 af 23609
-
Mekanik
ForumindlægNogle personer kører op ad en bakke på en "snowmobile". Forklar hvad der foregår, set med fysikkens briller på. Omtal herunder hvilke kræfter der virker på køretøjet og hvilke kræfter motoren skal overvinde for at kunne accelerre op ad. Håber der nogen der kan hjælpe mig lidt.. :) -
24t eks STX
ForumindlægHej :) Jeg har trukket et eksamens spørgsmål om Solsystemet... I det står at jeg skal bestemme hvordan man finder døgnets længde. Jeg har ingen ide om hvordan man skal finde døgnets længde... Jeg har søgt på google, og synes bare det forvirrer mere end det gavner... ´må nok hellere sige det er... -
Partikel-bølge dualitet (Kvantefysik - eksamen)
ForumindlægHej ! Hvad menes der med: Partikel-bølge dualitet ? Har lige trukket fysik (24 timers forberedelse) og der skal jeg give en mundtlig præsentation af dobbeltspalteeksperimentet samt partikel-bølgedualitet. Det står ikk i min bog, og har lige prøvet at søge lidt på nettet men synes det er svært k... -
Termisk energi?
Forumindlæghej (: jeg var oppe at trække fysik spørgsmål i dag, jeg var så uheldig at trække opvarmning og varmeenergi (termisk energi). Jeg ved godt i korte træk hvad det går ud på, kan bare ikke forklare det med egne ord, er der nogle som kan forklare mig, hvordan jeg kan forklare varmeenergi? -
Bølger
ForumindlægKære Jer derude! Jeg sidder og har lavet en fysik-aflevering betående af mange sprøgsmål... Men denne opgave volder mig desværre meget besvær. Tænkte om nogen søde mennesker ville hjælpe mig, hvilken formel og hvordan man regner denne opgave ud... På forhånd tak for hjælpen! Beregn frek... -
Fiktive kræfter
ForumindlægHejsa. Jeg læst om corioliskraften, som bliver beskrevet som værende en fiktiv kraft. Jeg har læst en del på nettet om det, men hvert sted jeg læser har lidt forskellige definitioner (eller forklaringer). Nogle herinde der kan komme med en god forklaring på det? Jeg havde fysik B i gymnasiet, s... -
FRA-FYS
ForumindlægHej, Det overordnede emne i AT i år er jo: videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger. Her har jeg tænkt mig at skrive om Marie Curie som opdagede radioaktivitet, radium og polonium. I fysik har jeg tænkt mig at redegøre for radioaktivitet, radium og polonium og i fransk vil jeg m... -
Bestem gitterkonstanten
ForumindlægHej folkens. Jeg har fået en opgave for i fysik, hvor jeg skal finde gitterkonstanten. Jeg har lidt problemer med at bruge formlen, og tænkte hvis nogen af jer kunne hjælpe. Tak på forhånd. "Vi sender laserlys med bølgelængde på 590 nm mod et gitter. Afbøjningsvinklen 0 til 1. orden måles ... -
Motor og Transport - AT
ForumindlægHey allesammen Jeg står og valgt det spændende emne Motor og Transport i 3.g AT eksamen med fagene Historie (A) og Fysik (C)... Det er så her jeg vil spørge jer om I kunne Forestille jer en Problemformulering eller problemstilling udfra dette hovedspørgsmål: - Hvordan påvirkede forbrændingsmoto... -
måling af reaktionstid
ForumindlægHey jeg skal beregne afstanden fra startpunktet til det sted på papstykket hvor, forsøgspersonene griber, hvis reaktionstiden er 150 ms. Jeg skal også forklare tidsmærkerne placerind på papstykket. øvelsen er faktisk den samme som alle andre måder at måle reaktionstider på, opgaven er en eksamens... -
Nationaltest
ForumindlægSå jeg har den 6 april national test i fysik/kemi og vil gerne vide hvilke punkter de tager fat i, altså H202 agtigt eller Hvis du blander Syrer med pH papir hvad farve bliver det så? Kan I komme med en liste omkring de ting, alle svar omkring dette vil være brugbart! -
lineær bevægelse
ForumindlægHej. Jeg har lavet et fysik forsøg hvor jeg smed en vandflaske lodret ned og har derfra lavet nogle grafer, hvor jeg har fundet det maksimale, minimale og det gennemsnitlige hastighed, som loggerpro har givet mig. Jeg skal vuderer om dett maksimale, minimale og det gennemsnitlige hastighed giver... -
Frit fald
ForumindlægHej SPSidder med en fysik opgave hvor jeg godt kunne skubbes lidt igang.En stor sten falder ned af en klippe, en person observerer at det tager 1,30 sekunder for stenen at falde den sidste tredjedel. Hvor høj er klippen så?Så vi har altså tid for en del af faldet og naturligvis accelerationen. Hv... -
Eksamens opgave
ForumindlægJeg har tre emner jeg kigger på. 1. Miljø, og affald 2. Miljø, og energi. 3. Og studiemiljøet Jeg er stærk i matematik, og mindre stærk i fysik, og derefter kan jeg stort set intet i kemi.. Jeg skal have et fysisk produkt. Hvad kan man lave? -
Problemstilling til Slaget ved Dybbøl 1864
ForumindlægHej :-) Skal aflevere en problemstilling omkring min AT-opgave (3.g) i morgen. FAG: Fysik og Historie Det overordnede emne er: Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914 Jeg vil skrive om bagladegeværets betyding for krigen i Dybbøl 1864, og derved inddrage fysikdelen omkr... -
Magnetisme
ForumindlægHej alle! Jeg har et fysik spørgsmål, som jeg ikke helt kan finde ud af. Er der nogen, der kan hjælpe? Vurder antallet af elektroner der årligt bevæger sig gennem hjem og virksomheder i en by med 50.000 indbyggere og forklar hvordan du kommer frem til tallet. a) Ingen b) Så mange el... -
De 3 fakulteter
ForumindlægHej Jeg er, som mange andre, igang med at lave min AT synopsis. Jeg skal bruge dansk og fysik. er der nogen der kan fortælle mig, eller give mig et link på hvad der "kendetegner" disse to fakulteter. Det er selvfølgelig Humaniore og naturvidenskab. Men Humaniore: Analyse, osv Naturviden... -
Massefylde af gas
ForumindlægHej Da jeg som 1.g'er har været vældig stresset med lektier for tiden, har jeg overset en lektie til fysik. lektien lyder: Forsøg med massefylde af en gas skal kunne fremlægges. det går altså ud på at man skal foran klassen fremvise (i praksis) en måde, hvorpå man kan finde densiteten. da de... -
Einsteins masse-energi-ækvivalensprincip
ForumindlægHej Jeg er ved at skrive valgemne 2 i fysik (noget vi har på HTX) og skriver om bindingsenergi. Det hele giver fint mening på nærd en ting som jeg bare ikke kan finde svar på. hvad er Einsteins masse-energi-ækvivalensprincip?? Hvad siger det, og hvor kan jeg finde noget teori omkring det? Sætter... -
hjælp til en kort opgave.
ForumindlægHeejsa (: sidder lige med en fysik opgave, som driller :s Så håber i kan hjælpe.. her er den: Ved belysning af kalium med lys løsrives elektroner med mak¬simalfarten 375 km/s. Løsrivelsesarbejdet for kalium er 2,30 eV. a) Bestem elektronernes maksimale kinetiske energi. b) Bestem bølgelængden...
