Søgning på: international økonomi a eksamen 2014. Resultater: 18101 til 18120 af 170365
-
hjælp til synopsis
ForumindlægOmråde: Velfærdsstaten Titel: Kvinders ligestilling 1. Problemstilling: Gennem de sidste mange år har mænd og kvinder haft lige rettigheder, men har ligestillingen også indfundet sig? Taksonomisk disposition: 1) Redegørelse for ligestillingens historiske perspektiver, hvordan var det tidligere i... -
Jeg skal vælge snart, og ved ikke hvad jeg vil
ForumindlægHej Jeg går på HTX og skal vælge mellem en Tek/design studieretning eller en BioTek/Mat Studie retning. Er BioTek eksammen svær? Jeg er ikke så god til kemi, så det er derfor jeg spørger -
En god start...
ForumindlægHej alle!Synes det kunne være meget nyttigt for mig men også for andre der skal op i matematik på 1-årigt A-niveau, at have en slags basal viden til disse emner:1)Vektorregning i planet2)Vektorregning i rummet3) Bestemt integral (vha over- og undersummer, findes et integral)4)Integral og stamfunk... -
Rettelse af stil
ForumindlægHej alle. Jeg har en stil for som jeg gerne vil have rettet. For er meget usikker på datidsformerne og nogle sætninger. Estuvimos en Madrid en cinco días. Vivíamos en un hostal se llama “Hostal Nuria”. La calle se llama “Fuencarral 52”. Viví con mis ... -
Er HTX = Københavns tekniske skole?
ForumindlægHej Jeg sidder og tænker over mine prioriteringer af uddannelser. Er denne: www.kts.dk/htx/ det samme som HTX, altså det skal ikke være det der teknik skole halløj, men Højere Tekniske Eksamen? Fordi jeg skal være sikker på, at der er HTX i København. Ville virkelig værdsætte, hvis nogle erfarne ... -
Tidlig studiestart
ForumindlægHej Studieportalen Gælder bonussen for tidlig studiestart også for elever fra efter 2013, dvs. hvis jeg fx starter uddanelse i 2014 kan jeg så også gøre brug af denne bonus elelr hvordan og hvorledes? Kan huse der var noget bøvl omkring det for noget tid siden, fulgte ikke rigtig med i hvad ... -
SRP - bio - samf
ForumindlægHej alle, Jeg skal skrive min SRP-opgave i biologi og samf og vil vildt gerne skrive om biologisk krigsførelse. I biologidelen har jeg en idé om hvad jeg kan komme ind på (miltbrand, pest, ebola osv) men den samfundsfaglige del kan jeg ikke komme på nogen teorier. Kan kun komme i tanke om at jeg ... -
Matematik årsprøve
ForumindlægEr der nogen der ved, hvaad for nogle årsprøver matematikere kommer op i matematik??!! -
Intergovenmentalisme
ForumindlægNogen der kan forklarer hvad intergovenmentalisme er? Og evt. hvad det er iforhold til EU??? -
Uddybelse af en samfundssfaglig sætning
ForumindlægHej. Nogle der kan hjælpe med at uddybe denne sætning? Kontekst: USA's nye rolle i verden Kuwait-krigen demonstrerede flere aspekter i verdensordenen efter den kolde krig: Hjælp her: A) Aktionen var en kollektiv sikkerhed i praksis, som i princippet var forudset praktiseret, da... -
punkter i virksomhedsanalyse
ForumindlægVil bare lige hører hvilke punkter i mener kunne være vigtig en en virksomhedsanalyse, der er tale om et mindre aktieselskab der ikkeer børsnorteret.jeg har selv:- Historie- Økonomi, regnskabsanalyse- Arbejdsforhold, arbejdsmiljø, antal medarbedere- Produkter, brancher, NACE-koder- Miljøforhold- ... -
Hjælp til DIO-emne
ForumindlægHej med jer. SRP er slut for lidt tid siden, og nu står den på DIO. Fedest! Jeg har absolut ingen idé om, hvad jeg kan skrive en opgave om, og det er her jeg håber at I kan hjælpe mig :-) Vores overordnede emne hedder ”Velfærd – og det gode liv i det globale samfund.” og jeg... -
Tyrkiets optagelse i EU
ForumindlægGoddag. Står og skal til at lave en opgave i International økonomi om ulemper / negative sider for DK hvis vi forestiller os at Tyrkiet bliver optaget i EU. Jeg indrømmer ærligt, at jeg endnu ikke har søgt materiale eller gjort de store tanker. Men kunne være spændende med en lille diskussion, om... -
Valuta
ForumindlægHej allesammenHar fået fået nogen spørgsmål i International Økonomi som gerne skal besvares.1) Redegør for, hvordan kursen på en valuta fastsættes2) Forklar hvilke forskelle der er på flydende valutakurser og valutakurser der er i et delvist fastkurssystem (inddrag ERM2)3) Vurder konsekvenserne a... -
Rettelse af kommafejl, betaling gives
ForumindlægJeg er igang med SRP og har lige færdiggjort min problemformulering som er på 19 sider. Jeg er desværre en spasser til dansk, hvilket også betyder at jeg skrev den i international økonomi og samtidshistorie. Jeg betaler 200kr til en venlig sjæl der kunne tænke sig at rette den igennem for kommaf... -
Globalisering
ForumindlægHej alle sammen . Jeg skal til at skrive DIO. dvs. jeg skal skrive en opgave hvor jeg skal koble 2 fag sammen. Vores overemne er GLOBALISERING, og jeg har valget mellem at koble følgende fag sammen: Dansk, Engelsk, Samtidshistorie, International økonomi - er der nogle af jer der kan komme på e... -
Gymnasial supplering
ForumindlægHej Jeg vil gerne læse på handelshøjskolen i Aarhus, men da jeg skal ind til militæret til december, kan jeg først starte næste år. Der har skolen ændret adgangskravet til, at man skal have enten international økonomi B eller samfundsfag B, men jeg har ingen af delene. Jeg har undersøgt mulighed... -
Kan nogle give nogle bud på en mulig problemstilling
ForumindlægKære studerende og andre godtfolk. Jeg sidder og skal vælge fag enten, og indtil videre har jeg besluttet mig at vælge enten dansk/samtidshistorie eller dansk/international økonomi. Jeg er meget stærk i forhold til det samfundsvidenskabelige, og kan godt lide at diskutere politik, samfund og ... -
SRP - IØ/Afsætning - Medicon Valley?
ForumindlægJeg har valgt fagene International Økonomi samt Afsætning til min SRP opgave. Jeg kunne godt tænke mig at skrive noget om Medicon Valley og globaliseringen. Men jeg mangler virkelig den røde tråd når det kommer til emnets sammenhæng med afsætning. Jeg kan ikke lige se hvilken virksomhed jeg måsk... -
SO1
ForumindlægHeej alle sammen. Jeg skal skrive SO1 opgave, hvor jeg skal lave en rapport på 4½ side, udfra et emne, som vedrører to af de fag jeg har: Virksomhedsøkonomi, International økonomi, Afsætning, Samtidshistorie, Samfundsfag, Engelsk, Dansk og Matematik. Jeg har besluttet mig for at det ene fa...
