Søgning på: srp engelsk og historie. Resultater: 18101 til 18120 af 43092
-
ægyptisk matematik
Forumindlæghej jeg skal regne 2/13 vha. 2/n tabellen på den ægyptisk metode, nogen der kan hjælpe med det ? -
problemformulering og problemstiling
ForumindlægHej, min lærer siger at man ikke behøves at udforme sin problemformulering og problemstillinger som spørgsmål, det skal bare være konkret hvad besvarelsen kræver, men jeg har aldrig hørt andre med den holdning før så jeg vil egenligt bare gerne bekræftes i at der er andre lærere/censore med den... -
Insulin / Diabetes type 1
Forumindlæghej der!! er der nogen der har forstand på " Insulin " dvs. Det kemiske opbygning af insulin? Diabetes type 1 ? Hvis i kender titel/navn på nogle bøger som jeg kan benytte til besvar opgaven kunne være en stor hjælp? svar hurtigst muligt tak ;) -
Investering og finasiering
ForumindlægHeej., Jeg har i mandags den 10. dec. valgt fag og emne til studieretningsprojektet. Det endelige valg blev, virksomhedsøkonomi og finansiering, med emnet investering og finansiering,. vores skriver uger ligger i uge 5 og 6., så jeg vil lige høre om der er nogen, der ved hvilke bøger der ville ... -
testosteron, effekt?
ForumindlægHvilken effekt har testosteron på hhv. mænd og kvinder? Jeg tænker mht. agression? -
Oliepriser
ForumindlægJeg har en afl. omm olie i IØ, og har skullet forklare prisdannelsen, samt udbud og efterspørgselskurver. Til slut skal jeg sammenligne olieprisernes indflydelse på DK's økonomi i '70erne og i dag, samt forklare årsagerne til forskellene? Nogen hjælp at hente? -
KEMISHOW
ForumindlægHej Vi skal afholde kemishow på fredag for vores skole. Har i nogle sjove eksempler som vi kunne lave/fremvise?? Gerne noget med noget bang / farver Mike -
-3 i eksamen?
ForumindlægHey alle, jeg har været op til skriftlig eksamen, jeg undre mig over hvor meget der skal til for at få -3. Jeg kender nogen der har fået -3 fordi de har lavet 1-2 opgaver og de var også forkerte. Da jeg har lavet 7 ud af 16 og er næsten sikker på at jeg har fået dem alle forkerte, betyder det så... -
Diskuter,vurder
ForumindlægHej min problemformulering er Redegør kort for tyskland og de allieredes militære strategier under 2. verdenskrig. Det har jeg gjort på cirka 1 side. Diskuter og vurder Enigmas betydning for krigens gang. Jeg skal vel stille strategien op overfor de forskellige ting, som forskellige kilder me... -
penicillin og kloramfenikol.?????
ForumindlægHar nogle få spørgsmål om resistens jeg ikke liiiige kan finde ud af. Nu gik det ellers så godt... og så er det et enkelt spørgsmål om gonorré, som vist mest har med samfundet at gøre :P Gonorré: Et skema jeg har viser at antallet af gonorré tilfælde er faldet fra 10796 til 3671 i årene 1980-198... -
Orbitaler, hjælp
ForumindlægJeg skal komme ind på orbitaler i min opgave, men bliver det for svært at beskrive komplekse molekyler som nonylphenol. Skulle jeg hellere beskrive lidt teori og så tage udgangspunkt i en funktionelgruppe på stoffet? f.eks elektronkonfigurationen kan jo findes for et stof [Ar]3d64s2 Men kan man... -
Brud på social arv
ForumindlægHej! Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad Pierre Bourdieu mener om brud på den sociale arv. Er der nogle, som kan linke mig til noget, eller forklare det? -
Hvordan har den nye gym-reform været for jer?
ForumindlægHvordan syntes du det har været at være "forsøgs-kaninerne" på den første årgang af den nye reform? både godt som dårligt... Jeg syntes det kunne være spændende at høre fra dem der er 3.g'ere nu hvordan de hver især har oplevet det. Personligt syntes jeg der har været for meget bø... -
Hjælp det haster, Egypten og pyramiderne!!
ForumindlægHej.. Jeg er igang med at skrive min studeretsningsopgave i 3.g, og mangler lidt hjælp.. Det er i min redegørelse for det mellemste Rige, hvor jeg skal komme ind på: - Forkusere på pyramiderne som kilde til vores forståelse af samfundet og på hvad ægypternes talsystem og regnemetoder kan fortæle ... -
SRO - forslag ?
ForumindlægHej. Er der nogle der har gode forslag til et godt emne man kan skrive om i sin SRO ? mvh. Mia -
Gymnasie hjælp
ForumindlægHej folks, jeg undrede mig lige over nogen spørgsmål angående gymnasiet. Jeg ville spørge, om man skal til 3 eksaminer gennem sin tid i gymnasiet eller er det 2 terminsprøver og 1 eksamen? Mange tak :) -
Mundtlig SOP Eksamination
ForumindlægNogen der har været oppe og forsvare deres SOP, der kan komme med tips & tricks? Jeg skal forsvare min i næste uge, er men er en smule blank på processen, og hvad det er jeg skal lægge vægt i på min 10-minutters fremlæggelse om mit projekt. Takker på forhånd. -
I år er alting anderledes (Ina Bruhn
ForumindlægEr der nogle der har læst, i år er alting anderledes af Ina Bruhn? Skriv endelig hvis du har.. Tak på forhånd :) -
SRO HJÆLPP!!
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til hvotdan jeg egentlig kan analysere om Platon i forhold til matematik. Det er nemlig svært at finde noget relevant i forhold til matematik. Kan jeg stadig godt tag ham eller skal jeg bare tage en anden at tale om så jeg kan inddrage noget matematisk. Og hvis det var ... -
katolske kirkes verdensbillede
ForumindlægHej jeg skal redegøre for den katolske kirkes verdensbillede i middelalderen og renæssancen. jeg er i tvivl om den katolske kirkes verdensbillede er det samme som den geocentriske verdensbillede og om det er den som aristotelees grundlagde. og skiftede den katolske kirke verdensbillede fra midde...
