Søgning på: tysk oversættelse øvelse 16. Resultater: 18101 til 18120 af 40404
-
Konjunktiv 2
ForumindlægHejsa..... Hvordan vil man på tysk egentlig opstille følgende sætningstyper (som jeg helt klart formoder, skal være konjunktiv)? Jeg har bare selv fundet på et par.... Han burde have været glad for gaven Han skulle have været i byen i dag En grammatisk forklaring vil være dejlig ;-) På forhånd t... -
prøve.
ForumindlægHEJ jeg skal til prøve i skriftlig tysk , på tirsdag og derfor vil jeg gerne spørge om der er nogle der har ideer til hvordan man forbereder mig bedst muligt.. jeg plejer at få 8 i stile, men vil gerne forbedre mig. nogen der har nogle ideer til hvordan man klarer sig godt? -
Smarte ord!
ForumindlægHejsa Jeg skal op til mundtlig tysk i dag. Er der nogen der kan nogle smarte ord. F.eks. til at indlede med eller hvis man går i stå m.m Det kunne være rigtig dejligt. MVH. Sølvskål På forhånd tak!:) -
Stress, hjælp please!!!!!
ForumindlægHeej tak for kigget . Jeg er "lidt" forvirret angående en tysk dispotion . Altså spørgsmålet lyder sådan : I afleveringen skal jeg aflevere 11 sider altså med dispotion, men de 10 sider skal være kilder, ikke? Men hvad så med fremlægningen, skal den høre med i afleveringen? -
Vil du bruge 3 min på at se på mit postkort?
ForumindlægHej, Som aflevering skulle vi skrive et postkort til en. Jeg har valgt at skrive til min mor om min ferie. Vil du kigge det hurtigt igennem efter små fejl? :) Så er du søøøød Jeg har også i tvivl om hvad "man er vel studerende" hedder på tysk. -
ordstilling
ForumindlægJeg ved ikke om jeg har lavet ordstilling rigtig i denne sætning: Dansk: "Eller snehvide, som heksen giver et æble" Tysk: "Oder Schneewittchen, als einen Apfel die Hexe gibt" Nogle der kan hjælpe?? -
hjælp til historie om 1. Verdens krig :)
Forumindlæg1: Redegør for fastlæggelsen af grænsen mellem Danmark og Tyskland efter 1. Verdenskrig. Nævn 1-2 andre følger, som Versailles traktaten havde for Europa 2. Hvad er årsagerne til 1. verdenskrig ifølge den tyske kejser? -
Nemt - Matematik
ForumindlægI 1994 havde centeret i alt 41451 besøgende. En opgørelse viser, at 31% var tyske turister, 18% var andre udenlandske turister. Mit spørgsmål: Hvor mange danske turister besøgte centret i 1994? -
Modalverber
ForumindlægKære Jer derude. Jeg sidder og arbejder med modalverberne i tysk, men undrede mig hvorfor man sætter wissen i parrentes hver eneste gang. Håber nogle søde mennesker vil hjælpe mig:) Hilsner Ida. -
Bøjning af stærke verber
ForumindlægJeg skal bøje de her ord på Tysk. : Fressen, æde ( som dyr ) Frieren, fryse. Geben, give. Jeg skal skrive dem Nutid, Datid og Førnutid. Og jeg kan ikke finde en sætning med FØRNUTID.. Pleaseeee hjæææællllllllpppppp ! :S -
bESÆTTELSEN
ForumindlægHej. jeg vil i andledning af min, DHO-skrivning lige spørger om et spørgsmål. Jeg skriver om besættelestiden, da Danmark blev besat af tyskland Spørgsmålet er så hvilket syn var der på sabotagen mod den tyske besættelsesmagt -
Har hurtigt brug for hjælp.
ForumindlægHvordan skriver man på tysk " I 2006 var Cher til audition i x factor, men hun kom ikke videre. I 2010 prøvede hun igen. Den her gang var dommerne vilde med hende. Men desværre vandt hun ikke x factor. Hun var nummer 4 ". -
Sætningsanalyse
ForumindlægHej, nogen som kan hjælpe mig med sætningsanalyse på både tysk og dansk? Jeg har problemer med disse to sætninger: - "Og kan næsten ikke tro vores store held " - "Und kannst unser großes, Glück kaum glauben" På forhånd mange tak -
Hvorfor lærer man dobbelts/ss?
ForumindlægJeg har lige læst en artikel om at ss kun blir brugt i særtilfælde, men i tysk undervisning blir ss brugt stort set hele tiden når der er dobbelts f.eks. fussball, ikke fussball. -
udvaskning efter estersyntese
Forumindlæghey :)Vi har ethanol og ethansyre (iseddikke) som kondenserer og danner en ester og vand som primær reaktion. vi har svovlsyre som katalysator. Udover esteren dannes der bl.a. eddikesyre, acetalaldehyd, ethanol og disse skal fjernes ved udvaskning med endten vand, soda (Na2CO3) eller calisiumchlo... -
Spændingshovedpine..
ForumindlægJeg har pga. overbelastning af ryg/skulder/nakke fået spændingshovedpine, som minder lidt om almindelig hovedpine, bare meget værre...Panodiler virker ikke, og når det kommer varer det ca. et døgn, hvor jeg ik ka andet end at ligge helt stille (sover mig fra det!) eller stå helt stille.. (Man ska... -
procent beregning
ForumindlægHej alle, Sidder lige og fifler med en opgave jeg er gået i stå med, er der nogen der kan hjælpe? Spørgsmålet lyder: Salget går fremragende, og ved hjælp af IT systemerne tilkoblet kasseapparaterne hos dine forhandlere, får du oplysninger om, hvilke farver sælger hvordan. Statistikkerne fra... -
Tilbud om LEKTIE-HJÆLP!
Forumindlæg<p><br /> Hej! Jeg hedder Magda. Jeg er 17- årlige pige og kommer fra Polen. Jeg går på Zahles Gymnasium 1.g. Jeg snakker engelsk, polsk; og tysk, dansk – lidt. Jeg tilbyder hjælp til matematik, fysik, kemi og engelsk. Jeg har 3 &a... -
Krimi!
ForumindlægHej ! Jeg skal skrive en tysk Krimi, og mit problem er at jeg ikke rigtig kan huske, hvad en tysk krimi skal indholde? Et andet problem! er der en der kan give mig en ide til en krimi, altså handling? min fantasi er ikke min stærke side!! på forhånd tak! -
Tagets areal
ForumindlægI en opgave skal jeg bestemme et tags areal, når udhængene i huset er på 0,5 m i begge sider af huset. Grundlinjen i huset er 8 m og jeg har fået højden til ca. 2,3 m. Huset er 16 m langt og det har en taghældning på 30 º. Mit spørgsmål er, hvordan jeg beregner arealet? Jeg kan vel ikke ba...
