Søgning på: srp engelsk og historie. Resultater: 18121 til 18140 af 43092
-
Opbygning af opgave i ytringsfrihed - Hvordan? Hjææælp!
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive en opgave som omhandler pressens ytringsfrihed i henholdsvis Danmark og Mellemøsten. Jeg er gået lidt død i opbygning af opgaven, og synes det er for bredt et emne, at det kræver en afgrænsning. Mit problem er, hvordan min opgave skal opbygges, så der er "røde... -
OVERVÅGNING
ForumindlægHeeej FOLKS... Jeg har valgt at skrive i samfundsfag og Filosofi. Men siden overvågning er et så bredt emne, er der så nogen der ude der gider give gode idéer til hvad jeg kan skrive om. ? TUSIND tak.. :) :) -
Short story omkring multikulturel (HASTER)
ForumindlægDET HASTER! hej venner.. jeg leder efter nogle noveller som omhandler det at være splittet mellem to kultuerer, og noget som omhandler måske lidt integration segregration. Ja altså lidt af hvert.. Er der nogle der har nogle noveller der minder noget om "Chameleon" eller "My son th... -
Antal eksaminer
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål angående antal eksaminer. Jeg går under den nye reform. I 1. g har jeg været oppe i 1 eksamen. Nu går jeg i 2. g og skal op i 1 eksamen. Desuden har jeg 5 A-niveau fag. Betyder det så, at jeg skal til 9 eksaminer i 3. g? Kan man komme op i 4 skriftlige A-fag og 2 mundt... -
Hvad er det her for en side?
ForumindlægHvad er det her for en side? Er det ikke meningen man skal få hjælp? I hjælper jo ikke? -
østrogenlignende stoffer
ForumindlægHej, hvis et stof nu havde evnen til at være hormonforstyrrende. Eller blokere for testesteron, hvordan ville processen så være? Kan ikke helt forstå den.. Tak på forhånd. -
Tæller årsprøver og termin med i endelige gennemsnit? mm.
ForumindlægJa, som spørgsmålet egentlig lyder: gør det det? For at være helt ærlig har jeg nemlig ikke selv regnet med det, så jeg har måske ikke været så "opmærksom", som jeg burde under prøverne - men tæller de med på det endelige snit/eksamensbevis? Hvor meget tæller egentlig overhovedet med? ... -
Placebo effekten - Dansk og biologi
ForumindlægHej, Jeg skal på Mandag snakke med mine 2 vejledere/lærere omkring det emne jeg vil skrive om, og jeg vil rigtig gerne skrive om placeboeffekten. Vil gerne lige vide om emnet hører mere til psykologi, eller om man også kan skrive om det i biologi? Jeg vil også høre om i har forslag til hvad man... -
Hvor mange sider ud fra de 20 bør hhv. analysen og vurdering udgøre?
ForumindlægHvordan er ca. fordeling? Er det ikke analysen, der skal fylde mest? -
Eksamens-læsning
ForumindlægJeg er så heldig at skulle tage mine afsluttende 3.g-eksaminer i tysk + de to fag jeg fra start havde bandlyst, nemlig historie og biologi. Om fire dage starter mine skriftlige, men jeg har fuldkommen tabt pusten. De mundtlige er tre A-niv. og de to af dem er simpelthen direkte uoverskuelige ford... -
Grammarfejl
ForumindlægHej En der kan hjælpe med min engelsk stil? Det er specielt kongurens. -
Hjælp
ForumindlægHar brug for hjælp til en engelsk opgave. Staver ikke så godt så hvis der var en der ville kigge min stil igennem ville det være perfekt. -
Analyse af snedroningen
ForumindlægEr der nogen der kunne tænke sig, at hjælpe mig med at analysere ''Snedroningen'' .. Jeg har problemer med at komme igang og ved ikke hvordan jeg skal starte med at skrive. jeg skal helst undgå at skrive ''jeg, vi, dem, os osv!!'' -
Bachelor og sidefag
ForumindlægHej SP. Jeg er ikke blevet meget klogere af at kigge på AAU's hjemmeside. Derfor spørger jeg jer; kan man tage hvilken som helst af deres bachelorere, med hvilket som helst sidefag? Er det svært at overskue at have både en bachelor og et sidefag - har man dem overhovedet på samme tid? På f... -
Notater
ForumindlægHey...Så nærmer eksamen sig jo de fleste 3.g'ere også dem som har haft mindre travlt i løb af de 3 år...men jeg kan simpelthen ikke finde mine notater omkring vikingetiden, slaveriet i romerriget, kina's historie og nazismen i tyskland og så nogle enkelte områder indenfor danmarkshistorie... -
hjælp til metoder/kilder - kolera.
Forumindlæghej. jeg er igang med min AT synopsis om kolera, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad jeg skal skrive i metode afsnittet, når jeg har fagene biologi og historie. i historie ville jeg godt finde en kilde/beretning fra en person som fortæller om den periode, men kan intet finde på nettet og... -
Please... Hjælp til indledning... Haster!
ForumindlægHej alle sammen, er i øjeblikket i gang med at skrive historie opgave om Palæstinaproblemet og det eneste jeg mangler er sådan set min indlening.. Er der nogen der kunne tage et hurigt kig, og muligvis rette i den?IndledningKrisen i Palæstina har om end andet været et problem der kunne ses fra to... -
HASTER
ForumindlægHej da jeg er meget dårlig til engelsk, ville jeg høre om der ikke er en der gider rette min oversættelse fra dansk til engelsk. Den fylder kun 8 linjer og er i et let sprog :) Håber meget der er en der kan hjælpe. KH :) -
Hør udtale
ForumindlægHej jeg er en dreng som er ret dårlig til engelsk, findes der en hjemme side hvor man kan skrive et ord på engelsk og så få det læst op, så man kan høre hvordan det udtales ? -
Hvordan læser I op til old?
ForumindlægHeysa...Jeg skal op til old om en uges tid, og jeg har virkelig bøvl med at komme i gang, for jeg ved ikke helt hvordan jeg skal tackle det... I historie var det jo nemt bare at læse og skrive notater, men hvordan skal jeg gribe det an i old?
