Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 18141 til 18160 af 22746
-
Biologi A noter
ForumindlægHejsa! Lang historie, men min hardisk er i hvertfald gået i stykker, hvor jeg havde en hel masse noter. Jeg vil ikke græde over spilt mælk og har stadig mine opgaver og rapporter da de er afleveret på nettet, og lidt håndskrevne noter, men overhovedet ikke alt. Er der nogle der ligger inde med n... -
Jordens strålingsbalance
ForumindlægHej! Jeg har en NV-rapport for til i morgen og er allerede stuck ved første problemstilling, der lyder således: - Hvordan er jordens strålingsbalance og hvilken rolle spiller CO2 i strålingsbalancen? Altså jordens strålingsbalance er, hvor meget stråling, der kommer ind på Jorden i forhold ... -
Hvordan klarer jeg denneher?
ForumindlægJeg står i en situation hvor jeg har lavet en rapport på min handelsskole men læreren mener ikke at jeg har lavet den selv, jeg har så selv lavet den, så eftersom jeg føler mig uretfærdig behandlet vil jeg høre om nogen ved hvad jeg gør, jeg har først fået det at vide for to dage siden, så er sta... -
Biologi A noter
ForumindlægHejsa! Lang historie, men min hardisk er i hvertfald gået i stykker, hvor jeg havde en hel masse noter. Jeg vil ikke græde over spilt mælk og har stadig mine opgaver og rapporter da de er afleveret på nettet, og lidt håndskrevne noter, men overhovedet ikke alt. Er der nogle der ligger inde med n... -
Spyt - Stivelse.
ForumindlægJeg skal igang med at lave en biologi rapport, men har ingen anelse om hvad jeg skal skrive, da jeg ikke rigtig forstår det. Vi har lavet et forsøg, hvor vi skulle blande noget stivelse med almindeligt spyt og syrespyt og så se resultatet, og det er så ud fra dét at vi skal skrive vores konklusio... -
ascorbinsyre
ForumindlægHej med jer :-) Jeg har lige lavet en rapport hvor vi skulle finde ascorbinsyreindholdet i C-vitamin. Vi kom frem til at c-vitamintabletterne indehold ca 50% ascorbinsyre og 50% af ascorbinssyrens korresponderende base (natriumascorbat) Ifølge ph-metret var ph- værdien 4,3 da vi startede me... -
spredning
Forumindlægjeg skal måle spredningen på en måling(en rapport omkring måleusikkerhed og spredning). Jeg skal regne følgende: s(x)=√(1/(10-1))[(332,8s-334,03s)^2+(336,2s-334,03s)^2+(334,2s-334,03s)^2 +(333,3s-334,03s)^2+(334,3s-334,03s)^2+(333,7s-334,03s)^2+(333,5s-334,03s)^2+(334,1s-334,03s)^2+(333,9s-... -
rust af jern.
Forumindlægsidder her med en rapport om rustbeskyttelse. den med berlinerblåt og K3Fe(CN) jeg har ledt over alt, og kan ikke finde det, men hvorfor er det at jern ruster hurtigere i rustindikatoren UDEN salt, end den med salt. troede det havde med spændingsrækken at gøre, men Natrium står jo til venstre fo... -
Mundtligt eksamensspørgsmål
ForumindlægHej derude :) Nogen der kan hjælpe mig med denne opgave? Jeg har gjort det som står i kursiv, men mangler det som jeg har gjort tykt. På forhånd tak! Beskriv kort, hvordan I vil besvare nedenstående eksempel på et mundtligt eksamensspørgsmål, herunder hvilke emner der kunne blive be... -
Syntese af acetylsalicylsyre
ForumindlægHej studieportalen, Jeg skal op til biotek eksamen her om et par uger, og har lige modtaget mine spørgsmål. Jeg skal inddrage et forsøg "syntese af acetylsalicylsyre", som jeg dog ikke husker at have lavet, og der er ingen i min klasse som ligger inde med en rapport, journal eller r... -
hjælp til emne i SRP!!!
Forumindlæghey (: Jeg er meget forvirret over hvilket emne jeg skal vælge at skrive om i min SRP. Jeg skal bruge Matematik, som er mit hovedfag, derudover kan jeg bruge: kemi, psykologi, historie, dansk og tysk. Har selv overvejet at vælge kemi eller historie, da det virker som om der er bedst vejledning, n... -
Nedbrydning af stivelse ved hjælp af amylase
ForumindlægHej - jeg er igang med en rapport ang. nedbrydning af stivelse ved hjælp af amylase, men jeg mangler lige et spørgsmål. Er der nogle af jer, som kan hjælpe mig med at forklare det måske? - Hvilke forskel er der på aktiviteten af spytamylase og industriel amylase? - hvad er årsagen hertil ? ... -
Teori i en raport om måling af densitet??
ForumindlægHej allesammen... Jeg skal lave en fysikrapport om Måling af Densitet, men er ikk helt sikker på hvad teorien er?? Det kan være en masse men hved ikk hvad.. håber at der er nogen der kan hjælpe mig ud af denne situation..! Vi lavede et forsøg om at måle densiteten af nogle væsker (sprit og salltv... -
Forsøg el
ForumindlægHej, jeg er ved at læse op til eksamen og er derfor ved at læses mine gamle rapporter igennem: Jeg har skrevet 2 formler ned fra tavlen som er: P=U*I og I=U/R Men jeg kan ikke helt se havd jeg skal bruge P=U*I til? Jeg er med på at jeg skal bruge I=U/R til at finde ud af om Rerstat bliver sto... -
Tegninger af laboratortie/kemi genstande??:D
Forumindlæghej:D nu er jeg så "heldig", at jeg skal skrive en rapport om "måling af osmose i kartoffelstykker". - jeg ville derfor høre om der ikke var nogen der kendte en hjemmeside/etprogram, hvor der er billeder og/eller forklaringer til genstandene i et laboratortie?:) det er fx noge... -
Osmose
ForumindlægEr næsten færdig med min osmose rapport, men der er nogen spørgsmål jeg ikke kan finde ud af. Håber i kan hjælpe. 1. Hvilken saltkoncentration modsvarer koncentrationen af store molekyler (opløste stoffer) i? 2. ’Isotonisk vand’ indeholder salt der svarer til menneskekroppens celler... -
Syntese af Benzoesyre hjælp.
ForumindlægHej. Er ved at skrive rapport om det, men der er noget af teorien jeg ikke helt forstår. Opgaven lyder sådan: 8. Hvorfor dannes der brunsten? Opskriv reaktionsskemaet for reaktionen med sulfitioner. Først blandes benzylalkohol med kaliumpermanganat. Dette bliver så brunt og koges lidt... -
Stofmængdekoncentration og masse %
ForumindlægHej studieportalen. Er der nogle, som kan fortælle mig hvordan man bestemmer stofmængdekoncentrationen og masseprocenten af eddikesyre og ammoniak? Jeg er nemlig i gang med en kemi rapport, hvor formålene er: a) At bestemme stofmængdekoncentrationen og masse % af eddikesyre i husholdsning... -
HJÆLP! Biologirapport omkring forurening af søer og vandløb
ForumindlægHJÆLP! har biologi rapport for til imorgen og det haster virkelig! Hvordan forurener fosfor og nitrat søer og vandløb Hvad gør alger i en sø Hvorfor er ilt mætningen vigtig for søen og livet i søen Hvad sker der med fosforen når en sø bliver overfyldt med alger og ilten forsvinder fra på bunden F... -
HASTER: Udregn tabelværdi for opløsligheden?!
ForumindlægHej alle :) Sidder lige og skriver rapport i kemi og er gået fuldstændigt i stå på spørgesmålet: "Sammenlign resultatet med en tabelværdi. (Tabelværdien i Databogen er forkert, derfor beregnes en tabelværdi for opløseligheden ud fra opløseligheden ved hhv. 0 og 100 grader, idet der antages e...
