Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 18161 til 18180 af 24857
-
x og y komposanter
ForumindlægHej håber virkeligt der er nogen der kan hjælpe mig med den nedestående fysik opgave (bare en lille formel). Et fly, der skal nedkaste pakker, flyver i 300m højde med en fart på 60m/s og kaster en pakke. Glem vindmodstanden. 1) Hvad er x og y komposanterne af dens hastighed, lige før de lander... -
Fysiske målinger
ForumindlægJeg sidder til 24 timers fysik eksamen, og har trukket fysiske målinger. Inde for det emne skal jeg komme ind på lineær sammenhæng og proponationalitet. Derfor vil jeg høre om nogen kan forklare mig hvordan liniær sammenhæng og proponationalitet kan indgå i forskellige fysiske målinger? Det ville... -
sammenhæng
ForumindlægHvis nogen af jer kloge hoveder inden for fysik kan hjælpe mig med at finde en sammenhæng mellem eksperimentet "afstandkvadratloven" og atombombens virkning, ville det være en stor hjælp! :) er det nogen med at når bomben eksploderer så udsender radioaktiv stråling i alle retninger,... -
Potentiel energi
ForumindlægHej, jeg har virkelig meget brug for hjælp til at udlede den potentielle energi teoretisk. Jeg skal komme fra A = F * ?s til Epot = m * g * h Jeg har fysik på lavt niveau, så hvis nogen har en udledning der passer til dette, altså gør brug af de samme symboler som ovenstående, ville det bare være... -
KERNEENERGI???
Forumindlæghej :) jeg skal op i fysik imorgen, jeg har styr på alle de emner jeg kan trække udover kerneenergi, jeg er i tvivl om hvilke forsøg jeg kan lave og hvad jeg skal fortælle. er der nogen som har en god ide, vil jeg være dybt taknemmelig hvis i skrev det herinde. tusind tak .. -
Mekanik og dynmamik (forholdsvis let)
ForumindlægHej alle. Jeg har en veninde der skal op til fysik C eksamen imorgen, og skriver derfor på hendes vegne. Hun har problemer med spørgsmålet, der lyder: 'Du skal skelne mellem en teoretisk gnidningsfri situation uden luftmodstand, og en realistisk situation hvor der indgår både luftmodstand og ... -
Hjælp hurtig !!
ForumindlægHej jeg skal op her i morgen i fysik og kemi og jeg vl lave det forsøg med flammefarver med temaet ioner, men hvis man nu tager natriumclorid så vil farven blive gul, men hvorfor ? er det fordi der er ioner i eller hvad er det ? Forsøget kommer nemlig frem når man søger på det, men ikke rigtig hv... -
Relativitetsteori og rummet
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal op i mundlig fysik om et par dage og vil lige høre om der var nogen, som kan fortælle mig, om der er en sammenhæng imellem det kosmologiske princip og Einsteins relativitetsteori. Einstein havde formuleret noget med, at planeterne og alle de andre himmellegemer k... -
Haster !!
ForumindlægJeg er lidt dum til fysik . og jeg har virkelig brug for hjælp til den her opgave ... :) Lyd er trykbølger i luft. ved stuepemperatur udbreder de sig med farten 348 m/s. a) Hvad er bølgelængden for en bastone på 30 Hz ? b) Hvad er den for en diskanttone på 12000 Hz ? Jeg håber virkelig at i v... -
Hjælp til eksamen
ForumindlægHej Jeg skal op i fysik den 14. juni og kunne godt bruge et par råd. Vi har fået at vide, at vi har 40 minutter til at skrive en disposition, efter vi har trukket vores område. Men må man godt skrive en disposition til hvert emne på forhånd og medbringe dem til eksamen? Og har i evt. nogl... -
Noter om alkohol og atmosfæren
ForumindlægHej derude! Tænkte på om der var nogle der havde nogle gode noter/notater til de to emner ''alkohol'' og ''atmosfæren''? Og måske til forsøg jeg kunne lave til de to emner? (hvis jeg nu tilfældigvis trak emnet) Da jeg skal op i fysik eksamen nu på ons... -
Kemi - Vandanalyse disposition
ForumindlægHey mennesker. Jeg ville lige høre om nogle af jer er rimelig gode til fysik/kemi og måske havde lyst til at skrive, hvad der ville være godt at snakke om, hvis man trækker emnet vand-analyse, er nemlig igang med at lave en lille disposition, og har lidt svært ved at finde ud af, hvad der vi... -
Brydningsforhold
ForumindlægHej folkens. Håber lige at en af jer kan få mig til at se lyset, for denne fysik opgave har sendt mig helt ned i kuldkælderen. Kan bare ikke se hvordan den skal løses :( Opgaven er følgende: 3. Vi ser på lys med bølgelængden 546 nm. Med denne bølgelængde er det absolutte brydningsforhold for van... -
Knivkaster
ForumindlægEn knivkaster kaster en kniv, der rammer skiven med farten 13,6 m/s. Knivens masse er 0,21 kg, og den trænger 6,0 mm ind i skiven. a) Beregn størrelsen af den gennemsnitlige kraft på kniven, når den bremses op i skiven. Jeg er fuldstændig blank og skal til skr. fysik eksamen i morgen.. Har... -
Effektivitet??
ForumindlægHej. Jeg har trukket effektivitet i min mundtlige fysik eksamen C niveau. I opgaven skal jeg komme ind på følgende: - begreberne energi og effektivitet/nyttevirkning - hvordan effektiviteten kan måles eksperimentelt - betydningen i dagligdagen - samfundsøkonomisk betydning Nogle ideer til, hvad j... -
Eksamen - varme og varmekapacitet
ForumindlægHej alle Jeg er til 24 timers eksamen i fysik og har trukket emnet varme og varmekapacitet. Hvad er godt at komme ind på, skal lave en præsentation på 6-7 min. Derudover forstår jeg ikke helt hvad den specifikke varmekapacitet er. Jeg ved at det er varmakapacitet/masse, men mere end det forstår j... -
Historie
ForumindlægJeg har brug for lidt hjælp vedr. historisk indgangsvinkel. Jeg har fået nogle enkelte gamle tekster og nogle nye omkring renæssancen og skal jo så stille en problemformulering op og nogle problemstillinger. Jeg bliver bare så forvirret når jeg læser mine gamle notater og opgaver, hvor jeg har sk... -
Haster!!!
Forumindlæghej allesammen. jeg står og skal til eksamen i fysik imorgen og er gået i stå her. Når man skal regne nyttevirkningen ud af en elkedel. Jeg har fundet et eksempek på et forsøg, som jeg vil forklare om, men så står der at effektforbruget er på 1750 W. Jeg troede at det var noget noget man aflæ... -
ENERGIOMSÆTNING, ååååh!
Forumindlægjeg skal til fysik eksamen imorgen, og har lige været oppe og trække emnet ''energiomsætning'' .. spørgsmålet lyder: mundtlig præsentation af energiomsætning mellem ELEKTRISK energi og VARME energi. jeg skal også komme ind på begreberne specifik varmekapacitet og specifik fordamp... -
Galvanometer/amperemeter
ForumindlægHej jeg skal snart op i fysik, som så mange andre også har skrevet,- Og jeg ville lige spørge om, hvad forskellen er på et galvanometer og et amperemeter. -Når jeg eksempelvis arbejder med induktionsstrøm, og skal finde udslagets størrelse, er det så amperemeteret jeg bruger? -Kan jeg ikke ...
