Søgning på: matematik fp10 2019. Resultater: 18201 til 18220 af 31730
-
Hvorfor a=e^ln a
ForumindlægHej! Jeg har lige nu et matematik projekt hvori der lyder følgende spørgsmål: Begrund hvorfor a=e^ln a for alle positive tal a. Jeg har søgt i alle mine bøger samt på nettet, men har ikke kunnet finde ud af hvorfor. Nogen som har lyst til at hjælpe ? -
Statistik - Varians og spredning
ForumindlægJeg er ved at forberede mig til eksamen i matematik på B niveau, men kan ikke lige gennemskue dette. Jeg har skrevet i mine noter at spredningen er; (observation-middelværdi)^2 Men hvordan udregner jeg så varians? -
Hjælp til ligning med kvadratrod!
ForumindlægHej allesammen I min matematik aflevering, består en af opgaverne af nogle ligninger man skal løse. Der er bare en af dem jeg ikke kan finde ud af: -√-x = -6 når jeg udregner den får jeg den til 1/36, hvilket ikke er rigtigt! Noge der ved hvordan jeg skal regne ligningen ud?... -
Held og lykke
ForumindlægHejsa!Jeg ville bare lige sige hej, og tænkte om der måske var nogle matematik-genier, der havde lyst til at sende matematikvibes til mig, da jeg skal have matematikprøve imorgen. Hihi. (:Det håber jeg..Ha' det godt allesammen. Hilsen Nina -
Kristensen & Rindung
ForumindlægHej Jeg vil gerne købe Kristensen & Rindung Lærebøger i Matematik for gymnasiet. Kan I skaffe dem? Og hvad kommer de til at koste? Kan jeg betale med kort? Med venlig hilsen Bernhard Mollerup -
forskrift
ForumindlægHej er der nogle der kan forklarer mig hvordan jeg finder forskriften for den her:p(x)=-0,1x+250 , 0de to steder der er Jeg vil gerne hvis det kan forklares enkelt da jeg ikke har så meget styr på det her matematik. på forhånd tusind tak -
studieretning med bio A, mat B og psykologi C
Forumindlæghej allesammen jeg skal til at vælge studieretning og har overvejet Biologi A, Matematik B og psykologi C. Er der nogle som har denne linje og vil fortælle lidt om det. Bliver biologi hårdt eller er det til at klare. Håber der nogen der kan dele sine erfaringer. :) -
Variabelsammenhæng -haster
ForumindlægHej! Jeg skal til eksamen i matematik c på tirsdag og har et spørgsmål som jeg har problemer med:s Spørgsmålet lyder: Variabelsammenhænge Gør rede for omvendt proportionalitet og potenssammenhæng mellem to variable. omtal et eksempel på anvendelse af modeller med potensudvikling Jeg håber der er ... -
Hjælp eksamen snart differentialkvotienten
ForumindlægHej.. jeg skal snart op i matematik mundtlig. i 4 af spørgsmålene skal jeg redegøre for differentialkvotienten. Jeg ved jeg skal bruge tretrins reglen. Men jeg ved ikke hvordan jeg skal lave det. Nogen kloge hoveder, der kan fortælle mig det. -
uha uha det ser ikke godt ud :)
Forumindlæggod aften jeg skal til en matematik eksamen i morgen, også sidder jeg lige og regner nogle gamle opgaver som forberedelse til i morgen. der er en opgave hvor jeg skal bestemme en funktions nulpunkter?? er det der hvor den har vandrette tangenter eller?? håber der er en der kan hjælpe en sømand i ... -
Matematisk argumentation - Haster!
ForumindlægJeg er lidt i tvivl omkring, hvad der forstås ved matematisk argumentation? Er det bare at i matematik, har man et bevis, enten så gælder det, ellers gælder det ikke, hvis der findes et modbevis. Dvs. der kun er et svar? Eller når man argumenterer for et bevis, så tager man det trin for tri... -
fra en luftballon
Forumindlæghej med jer jeg har denne her opgave og jeg er ikke super god til matematik, håber i kan hjælpe. Hvor langt kan man se til alle sider fra en luftballon, som er 1km over havoverfladen? jordens regnes for en kugle med radius 6371 km. -
Gymnasie valg
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at kigge på gymnasier, og tænker naturvidenskablig retning. Jeg kan dog kun finde et gymnasie der har en retning der hedder matematik - biologi - kemi. Kender i nogle gymnasier i københavvs området der har en retning der hedder det?:) -
Eksamen Mat B - disposition
ForumindlægHej, alle. Jeg skal til eksamen i matematik B-niveau, og jeg er lidt i tvivl om, hvordan en GOD eksamen forløber. Har I nogle råd til, hvordan man kan gøre sin præstation til topkarakter? Hvad giver ekstra og hvad er dumt?? Håber I har tid til at dele jeres oplevelser med mig. KH Michelle -
HJÆLP, Mat B-EKSAMEN
ForumindlægHej, alle. Jeg skal til eksamen i matematik B-niveau, og jeg er lidt i tvivl om, hvordan en GOD eksamen forløber. Har I nogle råd til, hvordan man kan gøre sin præstation til topkarakter? Hvad giver ekstra og hvad er dumt?? Håber I har tid til at dele jeres oplevelser med mig. KH Michelle -
terminsprøve imorgen: Hvad skal jeg øve på?
ForumindlægSkal op til terminsprøve imorgen i matematik 2.g på B niveau...Hvad skal jeg øve på?Nogen hjælpe at hente herinde? :DEvt. nogen der har nogle gamle terminsprøver, så man kan se ca. hvilke slags ting man kan komme op i? -
angiv funktionsforskriften for den rette linje?
Forumindlæger der nolge der kan hjælpe mig med det matematik på c??? i min opgave står der at man skal angive funktionsforskriten for den rette linje. opg f : F(4)=3 , nogle der kan fortælle mig hvordan man regner den ud?? -
Privatundervisning
ForumindlægHej Kender I en som gerne vil tilbyde matematikhjælp for penge? Jeg har stærkt brug for privatundervisning i integration ved substitution og differentialligninger. Jeg føler mig tryg ved en kvinde, da jeg selv er det, og håber I kender en kvindelig matematik lærer. Mange tak på forhånd! -
Simple modeller for vækst i en population + logistisk vækst
ForumindlægHej I min matematik aflevering, står der, at jeg skal give en matematisk beskrivelse af simple modeller for vækst i en population idet logistisk vækst inddrages. Hvad er det for nogle simple modeller, hvor der er tale om logistisk vækst? Er der flere end en? Håber i kan hjælpe mig :-) -
Eksamensopgaver !!??
ForumindlægHejsa jeg har mistet min matematik bog med eksamensopgaver (den der blå og hvid stribede bog)... nogen der har den som kan hjælpe mig med at resitere opgaverne: 1.169, 1.233, 5.022, 5.023 og 5.079 ?... håber der er en der kan hjælpe mig , det er virkelig krise ... !
