Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 18221 til 18240 af 27496
  • Syre/base titrering

    Forumindlæg
    Hej Jeg har en aflevering i almen kemi, som volder mig problemer. Jeg skal besvare følgende spørgsmål, der er vedhæftet som et billede. Jeg har regnet første opgave, men den anden har jeg stirret på i timer. Håber nogen vil hjælpe mig?
  • Neutroner!!

    Forumindlæg
    Hey kloge mennesker derude .. Jeg sidder og læser op til kemi prøven, men jeg har glemt hvordan man finder antal neutroner. Eksempel vis vil jeg finde Aliminiums netron antal, men jeg ved ikke rigtigt hvordan? :s På forhånd tak
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Jeg har fået dette spørgsmål i kemi: Opskriv et reaktionsskema for en syres reaktion med vand, fx HNO3, og navngiv produkterne: Jeg kan ikke længere end hertil..... HNO3 (aq) + H2O (aq) ->
  • Hvordan bygger man et amperemeter og voltmeter

    Forumindlæg
    Hej. Skal til eksamen i fysik/kemi i morgen, og jeg så i mine noter, at jeg havde tegnet en tegning over hvordan man bygger et voltmeter og amperemeter. Men forstod ikke lige tegningerne, så er der nogen der evt. har en tegning eller bare kan forklare mig det? På forhånd tak for hjælpen. Mvh Suppen.
  • Olie ?

    Forumindlæg
    hej. jeg har fået en opg om olie i naturgeografi, hvor jeg så skulle perspeltivere til kemi ? Kan ikke rigtig finde ud af hvordan ? Nogle ideer ? Tænktel lidt "hvorfor olie brænder" Nogle der ved hvorfor ? Mvh simon. tak :)
  • aromatisk substitution

    Forumindlæg
    Jeg skriver SSO i kemi- om bromering af toluen til dette skal jeg bruge noget om ortho-, meta- og paradirigerende grupper og aromatisk substitution. Jeg har fået udleveret materialer af min lærer, men synes det er lidt mangelfuldt, så er der nogen der har noget materiale eller kender et godt link...
  • HASTER

    Forumindlæg
    JEG STÅR OG SKAL AFLEVERE EN KEMI OPGAVE PÅ MANDAG OG HÅBER NOGLE KAN HJÆLPE En opløsning på 2,0 M NaCl skal fortyndes til en liter fysiolgisk saltopløsning på 0,9% husk at beskriv de glasvarer du skal bruge
  • Metallers molare masse - vanddamps tryk

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har et mindre problem. Jeg skal i en kemi-aflevering udregne vanddamps tryk, men jeg har INGEN anelse om hvordan! Vedhæftet er selve opgaven, hvor man på sidste side (side 4) kan se de data jeg har og skal bruge for at finde dette. På forhånd tak! - Mia
  • pH i opløsninger af ikke-stærke syrer og baser

    Forumindlæg
    Hej. En der bruger kemi bogen Aurum 2, som kan fortælle mig, hvad "skemaet" på side 126 går ud på? Jeg forstår den desværre ikke, og er lidt presset med at skulle vide det inden onsdag. Jeg har vedhæftet et billede af det, hvis man ikke har bogen. Det ville være en kæmpe hjælp, ...
  • Hjælp. Rutherfords atommodel

    Forumindlæg
    Figuren står beskrevet på s. 13 i kemi C, hvis det skulle have interesse:) Jeg forstår ikke helt hvorfor Rutherfords atommodel forklare hvorfor nogle beta-partikler skydes frontalt tilbage ved passering af guldfolie?
  • Kemiske reaktioner

    Forumindlæg
    Er der en som kan opridse de kemiske reaktioner der forekommes på b-niveau i kemi. Reaktioner som redox, syre-base osv. Eventuelt nogle fifs til at kunne kende forskel på dem når de står som stofformler!! Hilsen Anders
  • pH

    Forumindlæg
    hej jeg har: 20 ml 0,1000 M NaOH med pH = 0,699, der tilsættes 15 mL 0,1000 M saltsyre. skal beregne den nye pH værdi? hvordan gør jeg det, må gerne skæres ud i pap. har svært ved kemi.... på for hånd tak.
  • Entropi-bestemmelse

    Forumindlæg
    Hvordan bestemmer man entropi for et stof? Fx entropien for H2O i standardtilstand ved 25 *C... Det eneste, der er defineret, er nulpunktet for entropi, men kan jeg bruge det til udregning af entropier for "normale stoffer" man bruger i kemien? Jeg kunne godt tænke mig at se et eksem...
  • støkiometrisk reduktion

    Forumindlæg
    CO(g) +2H2(g) --> Ch3OH Hvor mange g methanol dannes fra reduktion af 18 gCO med adgang til H2 Jeg er ikke særlig god til kemi. Håber der er nogen der vil hjælpe. På forhånd tak
  • ox-tal!

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Jeg håber virkelig der er en klog én der ude, som kan hjælpe mig med at tildele oxidationstal til følgende forbindelser. Der er tale om c-niveaus kemi :) (NH4)2MoO4 NOCl mange tak
  • Brugt bog købes!

    Forumindlæg
    Ny Prisma 9, fysik og kemi af Bo Damgaard Købes brugt. Er der en der sidder inde med et eksemplar, så vil jeg gerne købe det, hvis den altså ikke er for gammel eller slidt.' Hilsen Marlene
  • Chipsforsøg

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg har lavet et forsøg i kemi, hvor vi spaltede fedt fra nogle chips, ved hjælp af pentan... Nu er mit spørgsmål bare, hvorfor er pentan specielt god til at lave en spaltning af fedt? Håber der er nogen der kan svaret;) som måske vil hjælpe mig...
  • Iondannelse ud fra det periodiske system

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal snart op i kemi eksamen på c niveau. Jeg har fået et stikord til det rigtig spørgsmål, som lyder: Iondannelse ud fra det periodiske system. Dette skal jeg kunne forklare, men jeg er helt blank. Så skriv gerne, hvis I kan hjælpe!!
  • Øvelseopgaver

    Forumindlæg
    Hej alle derude, jeg er igang med at øve kemi, med flere forskellige opgaver som jeg har fundet via nettet. Men kan mærke at jeg skal have hjælp, nogle som har lyst til at hjælpe? :) Tak på forhånd.
  • kemiske reaktioner

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder og forbereder mig til kemi eksamen, men nu er der kommet et spørgsmål der hedder jeg skal gøre rede for de forskellige kemiske reaktioner. Der er nogle stikord med jeg kan bruge men der er to af dem jeg er lidt usikre på. Opløsnings og fældningsreaktioner forbrændingreakt...