Søgning på: religion c begreber. Resultater: 18261 til 18280 af 70434
-
ESSAY!!!
Forumindlægjeg skal skrive en hel essay jeg må selv bestemme emne og det hele den skal være på mindst 3 sider nogle der er søde at hjælpe mig med at lave Den eller måske nogle der har en essay til at ligge hjemme på computeren som jeg må få plis -
HJÆLP TIL SRP!!!
ForumindlægHej alle. Jeg skal snart til at skrive SRP i fagene psykologi og samfundsfag, hvor jeg har om psykisk syge. Inde for psykologi, skal jeg gå i dybden med skizofreni, hvor jeg skal analysere en case . Mit problem er at jeg ikke ved hvilke teoretikere der er relevante at bruge? Har virkelig brug f... -
Noter til macbeth
ForumindlægJeg søger nogle engelsk noter til Shakespear - Macbeth (: Skal snart til mundtlig eksamen i engelsk, og mangler lige nogle guldkorn til netop dette emne (: -
Vise at en funktion er differentiabel med differentialkvotienten
ForumindlægHey guys! Jeg håber en af jer kan hjælpe mig med dette spørgsmål; Benyt definitionen på differentialkvotienten til at vise at funktionen er differentiabel med differentialkvotienten og f(x)= ax + b er differentiabel med differentialkvotienten f ’(x) = a. Hvordan pokker viser man det?... -
Exoterm eller endoterm
ForumindlægHej folkens! Er der nogle der kan forklarer hvornår en reaktion er Exoterm eller Endoterm? Et eksempel ville være dejligt for forståelsen af stoffet. Mvh. Jens -
gravitationsloven ud fra Kepler's 3. lov
ForumindlægHej ! Nogen der kan hjælpe mig ved at forklare hvordan man finder gravitationsloven ud fra Kepler's 3. lov? Jeg ved, at man kan sætte gravitationsloven = centripetalkraften Derved får man: G(Mm/r^2) = m(4*pi^2/T^2)*r hvor M er Solens masse, m planetens masse, r afstanden mellem legemerne o... -
Help
ForumindlægHvad betyder matematiksprog? Tak på forhånd. -
Metode
ForumindlægHejsa. Jeg er i gang med at skrive et abstract i min SRP-opgave, og så vil jeg høre om nogle ved hvad metoden i dansk hedder, hvis man har analyseret en film og så derudfra finder frem til nogle ting som fx hovedpersonens udvikling? Ellers bare kom med de metoder er er for dansk analyse, kan neml... -
Hjælper gerne med afsætningsopgaver
ForumindlægHej Alle Jeg tilbyder gerne hjælp til afsætningsopgaver på A Niveau som man får på HHX, da jeg selv bliver færdig på HHX til sommer:) samt engelsk og måske også matematik som man får på første og andet år på hhx -
Hjælp til AT-synopsis, hjælp skal bruges 4. januar!
ForumindlægHej alle, Jeg er i gang med en AT-synopsis og et af mine problemstillinger er "Diskuter hvorfor at fattigdommen og uligheden i Danmark er steget i de sidste 10 år, på trods af at det danske samfund er blevet rigere" Hvor kan jeg læse om dette og finde svar + redgøre for problemstill... -
TEMA HASTER!!!
Forumindlæghvilke slags Tema er der altså ved godt hvad det er men skal holde fest og jeg ville gerne have at alle skal have kjole eller ligene på hvad kan man så kalde det for ?? kom også med andre temaer tak på forhånd (: -
hjælp til integration
ForumindlægJeg er i gang med at lave en projektopgave omkring emnet integration. Til fremlæggelsen skal jeg have et produkt (en kreativ idé). Jeg har inegn anelse om, hvad produktet skal være, er der eventuelt nogen, der kunne være sød at hjælpe mig? -
Beskrivende statistik
ForumindlægHej SP. Jeg har to opgaver jeg er lidt i tvivl om, opgaverne lyder: 3. Beskrivende statistik a) Giv eksempler på statistiske størrelser. b) Kom ind på hvordan man kan beskrive social ulighed statistisk. Tak på forhånd. Mvh Niels -
fedtstoffer hjælp
ForumindlægDu bedes beskrive forskellige typer fedtstoffer, herunder n3-fedtsyrer (bilag 3) Jeg ved ikke hvordan jeg skal svare på dette spørgsmåle er der nogle, som kan hjælpe. Jeg tænkte til at starte med at skive om mættede og umættede fedtsyre samt triglycerid, men det er ikke fedtstoffer. Det v... -
Logos, ethos and pathos (hvordan forklarer man det?)
ForumindlægHej alle - har lige et spørgsmål jeg meget gerne vil have svar på! Jeg har en tekst på engelsk, som jeg skal analysere, og finde ud af om der er tegn på egos, lothos eller pathos (eller alle tre) i den. Jeg synes der er klart brug af pathos, altså følesler i teksten, og det skal jeg så forklare o... -
Differentialregning
ForumindlægHej alle derude, jeg vil gerne have hjælp til at forstå differentialregning, så hvis nogen gerne vil prøve at forklare det så simpelt så muligt, omkring hvordan man regner tangentens ligning og skæringspunkter ud, fordi jeg har en aflevering til i morgen, og jeg har været syg i sidste uge, så fat... -
KONDITION
ForumindlægHej! Jeg har dette spørgsmål, som jeg godt kunne tænke mig en forklaring på:"Diskuter om overvægtige mænd kan have en bedre kondition end normalvægtige mænd." Hvis de kan hvordan er det så muligt? Har det noget med de normalvægtiges utrænethed at gøre?? Et begrundet svar ville ... -
Fejl i sætning (igen)
ForumindlægHej igen mangler lige at få styr på en sidste sætning, hvor jeg skal finde dens fejl: It was his silence who made her draw her own conclusions. på forhånd tak :) -
Fuldkommen konkurrence
ForumindlægJeg sidder og kigger på en opgave hvor jeg skal nævne et par brancher med fuldkommen konkurrence. Det vil sige, at der skal være mange udbydere og ingen/minimale præferencer. Jeg har personligt tænkt lidt forskellige madvare som kartofler, persille o.l. Men er jeg helt ude og "skide"? :... -
Salg og service
Forumindlægjeg har fået stillet til opgave at definere udviklingen indenfor faget salg & service, de seneste 100 år, finde Årsager til udviklingen og Betydning for samfundet Men føler VIRKELIGT at det er et KÆMPE område, og kan virkelig ikke se hvor jeg skal begynde og ende henne... Jeg er 25 år, har AL...
