Søgning på: Almen Studieforberedelse (AT). Resultater: 18281 til 18300 af 325233
-
Irak krigen
ForumindlægHar tænkt over det hele tiden, hvornår kommer der fred i irak? Mit bud er, at Irak vil aldrig komme til at se ud som den så, da Saddam Hussein levede og var præsidenten.. andre kommetarer til denne debat? så kom med dem fordi jeg elsker at diskutere politik.. heh Tak på forhånd :) -
funktion... hvordan?
ForumindlægDen er lidt kompliceret dennne opgave... nogen der kan hjælpe? Funktionen f er givet ved f(x)=(x+1)*e^2x Det oplyses, at F(x)= S f(x)dx og at F(0)=1,25 Vis ved beregning, at F(x)= (0,5x + 0,25)*e^2x + 1 -
Digt og novelle
ForumindlægHej. Jeg har fået til opgave at sammenligne et digt og en novelle - jeg mangler dog lidt inspiration til at komme igang. Til at starte med, skal jeg sammenligne de to genrer (jeg skal ikke skrive en indledning), men jeg har fået lidt skriveblokering og kan ikke lige helt finde ud af hvordan ... -
2. gradspolynomium
ForumindlægOm et 2. gradspolynomium oplyses, at det har rødderne 5 oh 9, og at punktet (7,4) ligger på grafen. Bestem en forskrift. Denne opgave skal løses uden hjælpemidler... jeg har kigget alle mine bøger igennem, og jeg synes ikke, at ejg kan fidne noget brugbart. Et hint, måske? -
Har ikke været aktiv i timen (hjælp)
ForumindlægHej folkens! Jeg har nu været i skole i lidt over en måned men problemet er at jeg ikke deltager i det mundtlige! Vil det siges at jeg får 00 på standpunkts karaktererne eller kan jeg stadig nå at få den op ? Vi får karakterer i starten af november Søger virkelig hjælp -
sandsynlighedsregning
Forumindlæghejsa Sidder her med nogle opgaver indenfor sandsynlighedsregning. Emnet er Lotto. I rækkespil på Lotto-kuponen er der også mulighed for at spille matematiske systemer. Opgaven lyder på, at vi skal begrunde, at de matematiske systemer, der står på kuponen også indeholder de angivne rækker. Noge... -
Trussel eller sandhed?
ForumindlægVores lærer siger, at vi ikke kan komme til eksamen i 3g (jeg går i 2g), hvis vi ikke laver alle vores skriftlige afleveringer. Kan det virkelig passe, eller er det bare for at skræmme os? Hvis det er sandt, kan jeg så stadigvæk godt nå at lave dem? -
Eksamen
ForumindlægSkal op til skriftlig eksamen i morgen, og er lidt i tvivl om hvad jeg skal tage med ind til selve eksaminationen. Har tænkt mig at tage gamle opgaver med, og samfundsfag leksikon, dog ville jeg høre om det er nødvendigt at tage bøgerne og andre hjælpe-midler med? Ligeledes ville det være rart ... -
Hjælp matematik RIGTIG lille 1.g niveau
ForumindlægHej Jeg har prøvet at beregne den, men kan bare ikke forstå den .. ¨ Et grantræ, der vokser 11,7m fra det nærmeste punkt på et hus, skal fældes. I afstanden 9m fra træet måles vinklen vandret og sigtelinjen til træets top til at være 52 grader. Kan træet risikere at ram,me huset, når det bliver f... -
Starthjælp - forstår ikke?!?!
Forumindlæg- Hvorfor siger mange at starthjælp er statsdiskriminant, og at starhjælp er med til at fører fattigdom i Danmark?! - Jeg synes da det er 'godt' ? - altså man får da penge, hvis man er kommet i landet som indvandre? - hvis man f.eks. invandre til et andet land, kan der jo ikke tilbydes ... -
acetylcholin og nervesystemet
Forumindlægkan en overstimulution af det autonome nervesystem påvirke acetylcholin til udskille mavesyre, ved at sætte sig på bestemte cholinerge receptorer medfører så at en person får ondt i maven? eller er det en sammentrækning af de glatte muskler i tarmkanalen der gør at man får ondt i maven? eller e... -
Likviditetshensyn??
ForumindlægHej.. jeg har virkelig brug for hjælp nu, der er noget der undre mig meget: Jeg har et problem min virksomhed oplyser kun sine kortfristede gældsforpligtelser.. Mon det er tillad at sige at - Kreditinstitutter - Gæld tilknyttet virksomheder er langfristet gæld, selvom de står under kort?? ... -
Lommeregner.
ForumindlægTI-89! Jeg har problemer med at regne et fysikstykke ud. Kan én evt. hjælpe mig? d = 1 * 6,6 * 10^-7 / 0,4000 Den bliver ved med at give 0,000002, selvom jeg ved, at den skal give omkring 1,65 * 10^-6. Hvad gør jeg forkert? -
Fejlkilde
ForumindlægKan man godt angive vejefejl som en fejlkilde? Jeg synes, at jeg kan huske, at min lærer sagde at vejefejl ikke var en fejlkilde. Hmm, men hvilke fejlkilder kan der være ved forsøget Ophedning af natron. Kan ikke komme på andet end vejefejl. -
Hjælp til statistik
ForumindlægJeg er ved at lave en tabel over grupperede observationer, jeg ved at f(b) er de kumulleret frekvenser, men hvad er b og hvad bruger man det til? der står i mine noter at b er det højere intaval punkt. men forstår ikke hvad det bruges til ? en der kan hjælpe. på forhånd mange tak -
Læs plz
ForumindlægHej :) Skal op i f/k i morgen. Har hørt at hvis man trækker "syre og baser" kan man resikere at skulle identificere en væske med en syre eller en base. Hvad kan man gøre for at finde ud af hvilen syre/base der er i glasset? Håber i kan komme med nogle foreslag :) -
Et par spørgsmål til
ForumindlægHvad siger I til følgende? 1. Det er vigtigere, at folk selv kan råde over de penge, de har tjent, end at der er økonomisk lighed i samfundet 2. Det skal kunne betale sig at arbejde, derfor skal alle offentlige overførselsindkomster til arbejdsdygtige danskere være lavere end, hvad man kan tjen... -
Hjælp til grammatik
ForumindlægEr der nogle som har tid og lyst til at hjælpe med at rette en stil for fejl. Stilen er lidt over 500 ord...og jeg ved det er MIN EGEN opgave, og jeg har rettet så godt jeg kunne, men har brug for lidt hjælp også, det er mest i forhold til om min opgave lever op til kriterierne for at skrive en ... -
Brøkregnereglen for differentiation
ForumindlægJeg har fået til opgave at udlede brøkregnereglen for differentiationen af kvotienten ml. to funktioner. Og jeg er rimelig lost - Differentialregning har aldrig været min stærke side. /: Jeg går ud fra, at det er denne regneregel der er tale om. (Vedhæftet fil) Al hjælp til at komme i gang vil væ... -
Historie eksamen - Huntington og Fukuyama
ForumindlægHejsa Mit spørgsmål lyder på om hvilken sammenhæng det egentlig er relevant at bringe Huntington og Fukuyama op i til en Historie-eksamen. Jeg har nemlig fået at vide at de er meget vigtige til en historie eksamen, men jeg er dog helt blank i forhold til hvornår og hvordan jeg ligesom skal koble...
